Naslovnica Vijesti Hrvatska

Više pokusa, a uči se i uz videosadržaj

Sadržaji prate trenutačni nastavni plan u školama, a kada se provede reforma, i ti će se sadržaji prilagoditi novim programima
07. prosinca 2017. u 06:30 2 komentara 211 prikaza
informatika
Foto: Damir Špehar/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/2

Profesori i učenici sedmog i osmog razreda kao i učenici prvog i drugog razreda srednjih škola od sada se za unaprijeđenje nastave kao i za lakše i zanimljivije učenje mogu koristiti razvijenim digitalnim obrazovnim sadržajima. Oni su namjenjeni učenicima svih škola, bez potrebne pristupne šifre, a odnose se na sadržaje predmeta STEM područja - kemije, biologije, matematike i fizike.

Andrijana Prskalo Macek PILOT PROJEKT Učenje STEM predmeta i putem interneta u 151 školi

Bolje razumijevanje gradiva

Tako uz tekstualne i vizualne sadržaje, digitalni obrazovni sadržaji (DOS) uključuju i audio, video te ostale multimedijalne i interaktivne elemente, kao i brojne prikaze raznih pokusa i postupaka za cjeline koje se uče iz navedenih predmeta. Naime, spomenuti digitalni sadržaji prate trenutni sadržaj po kojem uče naši učenici, a nakon i kada u Hrvatskoj konačno bude provedena kurikularna reforma digitalni sadržaji prilagodit će se novim nastavnim programima.

Takav model dostupnosti sadržaja od velike je pomoći nastavnicima jer uz svaki je sadržaj izrađen i priručnik za nastavu s jasnim smjernicama novog načina podučavanja, prije svega interaktivnijeg i za učenika zanimljivijeg s naglaskom na razvoj kritičkog načina razmišljanja, ali i boljeg razumjevanja gradiva. No ipak najveća prednost samih priručnika za nastavu jesu smjerine profesorima za rad s darovitom djecom kojoj su sada dostupni dodatni sadržaji za područja koja ih zanimaju, kao i smjernice za rad s djecom s poteškoćama.

– Pristup ovakvim sadržajima omogućuje fleksibilnu i kreativnu nastavu i učenje u različitim okruženjima - u školi, za vrijeme terenske nastave, kod kuće. Digitalni obrazovni sadržaji omogućuju i različite oblike rada - frontalno predavanje, individualni rad, rad u paru ili grupama te se mogu koristiti na različitim platformama, na različitim vrstama mobilnih ili drugih uređaja, u online i offline okruženju –poručila je tako Branka Vuk, pomoćnicaravnatelja CARNeta za podršku obrazovanju koji su u sklopu pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ razvili digitalne sadržaje.

>> POGLEDAJTE GALERIJU Pilot reforma počinje samo u prvim i petim razredima i STEM predmetima

informatika
1 / 5
Blaženka Divjak

Nadogradnja gradiva iz škole

Ovakva platforma kroz razvijen Edutorij, svojevrsnu digitalnu knjižnicu, omogućuje profesorima da međusobno dijele sadržaje, projekte i nastavne materijale, a učenici, pa i roditelji te iste sadržaje mogu pratiti onda kada ih nastavnici objave. No razrada digitalnih obrazovnih sadržaja nikako ne znači zamjenu za udžbenike i korištenje isključivo takvog oblika učenja i ponavljanja, dapače poručuju iz CARNeta ovo je tek nadogradnja sadržaja svladanog u školskim klupama. Kako su poručili, ni u budućnosti prilikom provedbe kurikularne reforme Digitalni obrazovni sadržaji neće zamjeniti udžbenike.

– DOS-ovi nisu udžbenici, niti zamjena za njih već se u pilot projektu e-Škole razvijaju kako bi se potaknula još aktivnija primjena informacijsko- komunikacijske tehnologije u učenju i poučavanju – poručili su iz Carnet-a.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak Prvi put Divjak objavila rang listu 3400 dobitnika STEM-stipendija Novi nastavni sadržaji Đaci će učiti o poslovanju, korištenju energije, kako učiti... Umor istraživanje Evo što se događa s učenicima tinejdžerima koji rano idu u školu
Financije
Ja sam PMP
Znate li što je PMP i zašto se u svijetu smatra zlatnim standardom?
  • Deleted user:

    DOS inače directory operativnog systems, tako da ova kratica nije baš sretno izabran! Slažem se sa vizualnim načinom učenja, mada jedna pa makar i slučajno krivo odabrana slika može se vječno urezati u pamćenje kao kriva i ne doprinosi mašti ... prikaži još! naše djece!? Zapravo video uradak dobar je samo za lijene profesore bez kreativnosti da uče mlade ljude! Pustiš video i sve četiri u zrak? To nije nastava! No, može poslužiti samo kao "pomoć"!