Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
TKO JE TVRTKA CRBC

Kinezima treba 70.000 tona čelika, poslu se nadaju Brodosplit i DIV

Pelješki most
16.01.2018.
u 11:31

U Srbiji i Crnoj Gori CRBC je poslove dobivao izravnim dogovorima s tamošnjim vladama, a na gradilišta je dovodio radnike iz Kine

Konzorcij kineskih tvrtki, predvođenih China Road and Bridge Corporation (CRBC), ponudio je da će Pelješki most sagraditi za 2,08 milijardi kuna za tri godine. Odluka o izboru kineske ponude, koju su Hrvatske ceste donijele u petak, bila je očekivana jer su ostale dvije ponude bile znatno skuplje. Kinezi su, osim zbog najniže cijene i roka gradnje koji je pola godine kraći od navedenog u natječaju, bili favoriti za gradnju najvažnijeg infrastrukturnog projekta u Hrvatskoj i zbog odličnih referencija.

Grade i tunele

Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i njegova gradnja CRBC-u ne bi trebala biti problem s obzirom na to da ta tvrtka gradi mostove duge i nekoliko desetaka kilometara. Donghai Bridge, dug 32,5 kilometara, koji je sagradila ta tvrtka 2005. godine, bio je najduži most preko mora. CRBC je tri godine poslije završio gradnju još dužeg mosta u zaljevu Hangzhou, a dug je čak 35,6 kilometara.

Da se umjesto za most, Hrvatska odlučila za gradnju tunela koji bi spojio s maticom krajnji jug zemlje, a što su neki stručnjaci predlagali, CRBC bi se vjerojatno javio i na taj natječaj. Ta tvrtka u svojim referencijama ima i projekt Shanghai Yangtze, koji čine most i tunel ukupne dužine 25 kilometara. CRBC je jedna od četiri najveće državne kineske građevinske kompanije, a dio je tvrtke China Communications Construction Company, koja godišnje uprihodi gotovo 55 milijardi dolara.

Osim mostova i tunela, ta kompanija osnovana 1958. godine gradi i morske i zračne luke, željezničke pruge, autoceste... Ima podružnice i urede u gotovo 50 zemalja u Aziji, Africi, Europi i Južnoj i Sjevernoj Americi. U hrvatskom susjedstvu CRBC već je radio i radi na nekim važnim infrastrukturnim projektima. U Srbiji je ta tvrtka sagradila 1,5 kilometara dug Pupinov most u Beogradu. Ugovor o gradnji tog mosta vrijednog 170 milijuna eura potpisale su srbijanska i kineska vlada, a gradnju je kreditom od 144 milijuna eura sufinancirala kineska Exim banka, a ostali iznos vlada Srbije. Kinezi su se pritom obvezali da će 45 posto građevinskog materijala za gradnju mosta biti iz Srbije. CRBC je za potrebe svojih radnika koje je doveo iz Kine na gradilište Pupinova mosta, podigao naselje za smještaj 200-tinjak ljudi.

Kinezi su Pupinov mosti sagradili za tri godine. CRBC je dobio i posao gradnje 41 kilometra autoceste Bar – Boljare u Crnoj Gori. Ukupna vrijednost tog posla je 809 milijuna eura, a i taj posao financira se većim dijelom kreditom Exim banke, a manji dio novca daje Crna Gora. Kinezi su se obvezali da će 30 posto od oko 4000 ljudi, koliko će ih biti zaposleno na tom projektu u jeku radova, biti domaći radnici. Autocesta bi trebala biti sagrađena do 2019. Kinezi su poslove u našem susjedstvu dobili izravnim dogovorom s tamošnjim vladama, ali su se za Pelješki most morali izboriti na javnom natječaju, i to za projekt koji s 85 posto iznosa sufinancira Europska unija.

Neće dovesti radnike

Prema neslužbenim informacijama, savjetnici su im u regiji Stjepko Boban, bivši direktor Hrvatskih cesta i Hrvatskih autocesta, inače jedan od osumnjičenih u aferi Remorker, te Radoman Božović, bivši srbijanski premijer iz doba Slobodana Miloševića.

– S Kinezima je najveći problem u ovom slučaju bio objasniti im da moraju ići na javni natječaj i da pri tome nije sigurno da će taj posao i dobiti. Ovo je prvi put da se CRBC javio na natječaj u jednoj od članica EU i da je dobio posao – kaže Siniša Malus iz Kineske jugoistočno-europske poslovne asocijacije. On smatra da, za razliku od Srbije i Crne Gore, CRBC neće u Hrvatsku dovesti brojne radnike iz Kine jer Pelješki most ne kreditira Exim banka kao što je to slučaj u spomenutim državama. 

  
Pelješki most
1/13

Komentara 41

Avatar Amfilohije von kradilofije
Amfilohije von kradilofije
13:16 16.01.2018.

Treba vidit kolko bi došel nadvožnjak do Avstrije prek zlovenije

ST
stomiovotreba
12:54 16.01.2018.

Ne kontam sto su svi negativni. Javni natjecaj, tvrtka sa izvrsnim referencama i podrskom drzave - gdje je tu problem?

Avatar Damir
Damir
12:03 16.01.2018.

Dajte to više napravite. Dosta više piskaranja o tome.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije