Naslovnica Vijesti Hrvatska

'Nije bilo nikakvog pritisaka zbog odabira kineskog konzorcija'

staknuo je da je natječaj za gradnju Pelješkog mosta bio proveden transparentno i u skladu s pravilima u dva kruga, i to po pravilima i europske javne nabave i hrvatskim propisima.
12. siječnja 2018. u 17:42 16 komentara 1433 prikaza
Andrej Plenković
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Premijer Andrej Plenković izjavio je u petak kako nije bilo nikakvog pritiska na Hrvatsku zbog odabira kineskog konzorcija za gradnju Pelješkog mosta te kako će izgradnja tog mosta doprinijeti ravnomjernijem regionalnom razvoju zemlje.

Pelješki most HRVATSKE CESTE ODLUČILE Pelješki most grade Kinezi

Na upit novinara tijekom posjeta Solinu je li bilo kakvog pritiska s obzirom da prvi put jedna kineska tvrtka gradi u nekoj zemlji EU, Plenković je odgovorio: "Ne, apsolutno ne".

Istaknuo je da je natječaj za gradnju Pelješkog mosta bio proveden transparentno i u skladu s pravilima u dva kruga, i to po pravilima i europske javne nabave i hrvatskim propisima.

"Koliko je meni poznato, Hrvatske ceste su izabrale najboljega ponuditelja. Vjerujemo da će se taj projekt realizirati, da ćemo konačno dobiti tu pravu čvrstu cestovnu poveznicu južne Dalmacije s ostatkom Hrvatske", rekao je premijer. 

Kako je istaknuo, riječ je o strateškom projektu te najvidljivijem projektu u ovoj financijskoj perspektivi, podsjetivši da je iz EU fondova za taj projekt dobiveno 357 milijuna eura.

"Prema tome, to je jedna velika injekcija, jedno pravo povezivanje i doprinos ravnomjernijem regionalnom razvoju zemlje, koji će se omogućiti Dubrovačko-neretvanskoj županiji da na kvalitetan način prometno bude povezana s ostatkom Hrvatske", rekao je Plenković.

Hrvatske ceste u petak su objavile da će kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation izvoditi prvu fazu izgradnje mosta Pelješac s pristupnim cestama.

ANALIZIRAMO Ukleti mostovi: Pelješki je trebao biti gotov 2008., most Drava 2013.

"Od tri pristigle ponude za sklapanje ugovora o javnoj nabavi odabrana je ona zajednice ponuditelja - China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering, s cijenom ponude u iznosu od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) te rokom dovršetka radova od 36 mjeseci", navodi se u priopćenju Hrvatskih cesta.

Ista ponuda je ocjenjena prema kriterijima kao ekonomski najpovoljnija ponuda, a rok mirovanja iznosi 15 dana, ističu iz Hrvatskih cesta, koji su odluku o odabiru objavili i na svojim službenim internet stranicama i u elektroničkom oglasniku javne nabave.

Pelješki most proglašen je projektom od iznimnog strateškog značaja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle sa 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u lipnju 2017.

Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri prometna traka.

Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom zemlje. Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tijekom cijele godine, posebice tijekom turističke sezone.

Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.

Andrej Plenković
1 / 13
Pelješki most
Oleg Butković Ministar prometa Butković: Natječaj nije obustavljen, odluka o izvođaču radova na Pelješkom mostu uskoro Marjan Pipenbaher slovenski projektant Marjan Pipenbaher: Pelješki most moje je životno djelo Pelješki most Pelješki most Vezu s južnom Dalmacijom EU nam plaća 357 milijuna eura
Mala škola financija
Edukativni projekt
Učenici, prijavite se na nagradni natječaj i osvojite 15 tisuća kuna za svoju školu

A1 izdvaja za Vas

  • Deleted user:

    ekonomski najpovoljnija ponuda bi bila da su posao za gradnje mosta dobili domaci hrvatski ponuditelji Uostalom sto ce nam most koji mi ne mozemo izgraditi gospodine plenkovicu niste u pravu kada kazete da smo mi nesto dobili Hrvatska bezuvjetno vise ... prikaži još!e uplacuje u evroproracun nego sto povlaci novaca iz fondova Hrvatska je u ekonomskom smislu takova kolonija da je to bogu za plakati Ali vi mozete iznositi vase teze Jer ste predsjednik hrvatske vlade i uvjeravate puk i neka u vase teze vjeruje tko god zeli jeste li informirani da se u morh zaposlilo 65 sluzbenika sto je pohvalno a sto ce te uciniti za 1600 kandidata koji nisu imali srece u tom zaposljavanju to je za promisljanje kaj ne????

  • propalismoFranjoskroz:

    Lijepo da su se dvije komunističke partije našle u zajedničkom cilju.... kako Hrvatima uzeti sto vise novaca

  • orao21:

    Pritiska nije bilo ali mita.