Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 174
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
građani se 'prebacili' na vrtlarenje

Sadnice voća već rasprodane, u prodaji ‘flanci’ salate, rajčice...

Vrt
Foto: Nina Djurdjevic/PIXSELL
1/3
31.03.2021.
u 18:01

lija Jurić: Ove sezone prvi put ćemo u ponudi imati papriku baburu, boje smeđe poput čokolade

U cijeloj Hrvatskoj gotovo više i nema voćnih sadnica koje se mogu kupiti. Sve su prodane, osim možda nekih manje popularnih sorti jabuka, šljiva, bresaka..., kaže nam Stanko Barbarić, član uprave zagrebačke Fragarije, jedne od najvećih hrvatskih tvrtki za proizvodnju sadnica voćaka i vinogradarskog sadnog materijala te proizvodnju voća.

Posla kao nikada

Nakon početnog šoka izazvanog lanjskim lockdownom i pandemijom koronavirusa, građani koji su s obiteljima ostali praktično izolirani u svoja četiri zida, kod kuće, u vikendici..., već drugu godinu, naime, opsjedaju vrtne centre i OPG-ove sa sadnim materijalom, sjemenom, gnojivom, presadnicama...

– Lani su odjednom svi imali viška vremena, puno ih je počelo raditi od kuće, nisu morali po djecu u vrtić i školu..., pa su počeli čeprkati doma, saditi. Prije nam je i ostajalo materijala, a lani je promet porastao za oko 50 posto. Da je i ova godina iznimna za ovu branšu, vjerojatno i bolja, vidi se pak po tome da je ovoga proljeća kod mnogih bilo i više sadnica voćaka u ponudi, a već su prodane – tvrdi Barbarić, a slično govore i u OPG-u Anto Jurić iz Kosnice nedaleko od Velike Gorice koji je, kad je riječ o presadnicama ili flancima, jedno od najpopularnijih odredišta profesionalnih i amaterskih vrtlara i povrćara u okolici Zagreba, a i puno šire.

Obitelj ih godišnje u svojim plastenicima proizvede oko milijun. Ovdje je prodajna sezona tek počela sa salatama i kupusnjačama, a za koji tjedan u svijet će i rajčice, paprike, krastavci...  

– Lani je posla bilo kao nikada. Taman su se bile zatvorile sve tržnice na kojima smo i mi imali pet štandova. No kako radimo najviše od doma te putem poljoapoteka koje su ostale otvorene, robe je u nekim trenucima bilo i premalo. Živimo samo od toga pa smo ove sezone proizvodnju povećali za 30% – kaže Ilija, ističući kako pomalo ulaze u biznis i s cvijećem. U koroni su zapravo otkrili i nišu za svoje proizvode s dodanom vrijednosti – mikrozelenje i jestivo cvijeće, maćuhice, jaglace, fuksije, ljubičice... pod brendom Tukan greens, koje većinom završava u koktelima poznatih zagrebačkih barova poput Rootsa ili Kavkaza ili na odrescima i drugim gastrodelicijama restorana poput Noela.

U modu se vraća bob

– Stalno inoviramo, imamo više od 150 različitih sorata biljaka, ali puno više varijacija, od klasičnih do primjerice, crnih ili žutih rajčica. Barmeni od nas rado nabavljaju začin pelin colu – koja je zapravo gorki pelin, idealan za čajeve i koktele, a ovaj ima i okus Coca-Cole. Maslinasta biljka traženi je začin s okusom maslinova ulja, a popularan je i naš sicilijanski bosiljak velikoga lišća, metvica s okusima jagode, banane, grejpa... Ove sezone prvi put ćemo u ponudi imati papriku baburu koja je izvanredna okusa, a boje smeđe poput čokolade, ljute papričice habanero, kovrčavi te toskanski kelj koji podsjeća na malu palmu – ističe Ilija te dodaje kako imaju i sadnice kikirikija, boba, koji se kao stara kultura vraća u modu, a isto tako i kukuruza kojega bi građani rado imali po nekoliko komada u svojim okućnicama. Svake godine s OPG-a lansiraju nešto novo što potrošači traže, ali ništa ne proizvode masovno jer i dalje najbolje idu stare, provjerene sorte. O kvaliteti pak najviše govori činjenica da im se stari kupci svake godine vraćaju, a dolaze novi koji za svaku kupljenu biljku za svoj dom, okućnicu, vikendicu dobiju i savjet kako je njegovati.

Zapravo su i gradski balkoni postali mali urbani vrtovi u kojima se osim začinskog bilja podrazumijeva i pokoji grm cherry rajčica, krastavaca, malina, borovnica, jagoda..., pa i u vrtnom centru Flora u Zagrebu bilježe pojačanu navalu ovih dana. Sve se traži, a trenutačno je najaktualnija sjemenska prodaja krumpira i drugog povrća, vanjskog ukrasnog cvijeća te pelcera jagoda, salate...

– Od vanjskog cvijeća se dosta traži ukrasna crvena djetelina, a od unutarnjeg različiti filodendroni poput monstere, sitno terarijsko bilje... Hit su i začini, ali i japanski javor, japanske trešnje i vrbe. Ove sezone popularni su i eukaliptusi, bambusi i mimoze, čak i maslina koju bi neki držali u zatvorenom prostoru, no tako ne može uspijevati – kazala je voditeljica staklenika sobnog bilja u Flori Danijela Levatić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije