Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Puli unosna pregradnja putničkih zrakoplova

Prvi boeing za prenamjenu u teretni u Pulu bi trebao sletjeti u jesen iduće godine
19. veljače 2003. u 00:00 104 prikaza

"Konverzija d.d." radni je naziv projekta ulaganja u zrakoplovnu industriju na području Zračne luke Pula, a njegova je osnovna djelatnost prenamjena putničkih zrakoplova u teretne, doznajemo od istarskoga župana Ivana Jakovčića. U projekt ulaže izraelska tvrtka Bedek Aviation L.t.d., sastavni dio grupacije Israel Aircraft industries L.t.d., prisutne u svim segmentima zrakoplovne industrije, uključujući i svemirske tehnologije, te građevinska tvrtka Solel Boneh International-Efgad International B.V. Tvrtka Bedek Aviation specijalizirana je za prenamjenu putničkih zrakoplova u teretne i jedna je od samo šest tvrtki na svijetu koje se bavi takvom proizvodnjom.

Sjedište tvrtke jest u Tel Avivu, a pogone ima i u SAD-u, Francuskoj i Rusiji. Solel Boneh Building & Infrastructure desetljećima je najveća izraelska građevinska tvrtka, a iz nje proizišla Solel Boneh International u partnerstvu s Efgad Internationalom ulaže u 19 zemalja širom svijeta. Zamišljeno je da s hrvatske strane partner u projektu bude Istarska razvojna agencija IDA d.o.o., tvrtka u vlasništvu Istarske županije i devet istarskih gradova.

Doznajemo to od župana koji najavljuje da će IDA, osim stvaranja konkretnih preduvjeta za ostvarenje toga ulaganja, aktivno sudjelovati kao strateški partner u zajedničkoj tvrtki s izraelskom stranom, što bi joj omogućilo da štiti domaće interese. Projekt prenamjene putničkih zrakoplova u teretne bio bi provedenna području Zračne luke Pula. Predviđena je konverzija zrakoplova boeing 737-300SF i u manjoj mjeri boeinga 757F. Osim prenamjene i proizvodnje pojedinih dijelova zrakoplova, tvrtka Bedek Aviation pružala bi i usluge servisiranja zrakoplova. Preduvjeti za ostvarenje projekta jesu da Vlada dodijeli 12 hektara zemljišta IDA-i u koncesiju na 33 godine, te da se na to zemljište dodijeli koncesija za slobodnu zonu, a prava bi se u budućnosti transferirala na zajedničku izraelsko-hrvatsku tvrtku koja će biti osnovana. U početku bi se u projektu zaposlilo 278 osoba, a za pet godina - 1100. Proizvodnja bi bila orijentirana na izvoz, a za jesen 2004. planirano je da u Pulu sleti prvi zrakoplov za konverziju, kaže Jakovčić.

Saša Brnabić

više

JAKOVČIĆ SE PRIBOJAVA

Mogući lobiranje i pritisci iz EU i SAD-a

Župan Jakovčić se zbog atraktivnosti projekta pribojava pritisaka zemalja EU i SAD-a. Smatra da bi tamošnje zrakoplovne tvrke mogle lobirati da se visokoprofitabilni posao prenamjene zrakoplove ne provede u Istri, već kod njih. Da je riječ o iznimno zanimljivu poslu potvrđuju i prognoze prema kojima će prijevoz tereta zrakom u idućih dvadeset godina rasti prosječnom godišnjom stopom od 6,4 posto. A da bi se taj trend pratio, bit će potreban rast zrakoplovne kargo flote od 13 posto godišnje. Izraelcima je, međutim, u interesu otvaranje neotkrivenih tržišta.

Uplift akademija
Iskoristite digitalizaciju na najbolji mogući način
Kata nije imala pretjerane ambicije biti poduzetnicom, no korona kriza natjerala ju je da promijeni stav
Borba protiv plijesni
Očuvajte svoje zdravlje
Otkrivamo: Kako se riješiti plijesni sa svake površine