Propao projekt električnih automobila u Hrvatskoj
Loša stragija: HEP i njemački RWE trebali su postaviti 150 stanica za punjenje diljem Hrvatske, no zasad su postavljene samo dvije, po jedna u Labinu i u Vukovaru.
Komentari 85
Uvijek ista priča. Norvežani prvaci svijeta u pameti, a Hrvati u debilizmu
Hrvatska je već ponudila svoj model ElAutomobila,dvosjed, cjena bez PDVa oko 60 000 eura
Glavno da nije propao projekt izdasnog financiranja nelojalne citaj četničke manjine i njihovo masovno uhbljevljivanje u ured predsjednika, vlade, ministartva i agencije. Stoga beograd2 ne zdipi, nikad vam nije bilo bolje, opet vas ima u vlasti 10 puta vise negoo postotaka u stanovnistvu.
I plin kad je kretao bilo je samo par punionica, pa ih sad ima na svakom koraku. Nekad su ljudi imali rucne pumpe za pretakat iz narancastih boca u auto spremnike. Danas dodjes i isto je kao da tocis benzin, preko 50% crpki ima autoplin. A strujom punis doma, ako radis 15-50 km na posao u jednom smjeru dnevno, sasvim ti je isplativ elektricni auto.
Zagrebe2 koje veze sad ima Crkva i koju bi to poveznicu i sa cime trebalo imati. Odi ljubi pionirsku knjizicu i promjeni si nick u crveni Kumrovec. Sto se tice elektricnih automobila, oni jesu buducnost i ne treba sumnjati da npr. americka vojna tehnologija vec u ovom trenutku sigurno ima razvijenu bateriju za barem 500 km autonomne voznje ali je sve to u glavama neokapitalista i pobornika liberalne ekonomije smrt za biznis. Zamislite da narod vise ne kupuje naftu po astronomskim cijenama vec jeftinu elektricnu energiju dostupnu svima. Pa to bi bio kraj spekulativnom naftnom kapitalu i njegovom maltretiranju svijeta, uz enormne prinose. Kod nas bi si Linic pocupao one tri dlake sto su mu ostale da naglo ostane od enormnih 6 kn trosarine po svakoj litri. Dakle sto mozemo zakljuciti. Vlasti nije u intereesu propagiranje elektrike ili bilo kojih izvora samoobnovljive energije jer tu nema nacina za izvlacenje extraprofita.
A zašto kupiti takav auto a država ne daje nikakav popust kod registracije! U Njemačkoj,Švicarskoj i Austriji se to lijepo osjeti pa imaš motiv kupiti novi auto.Pa ćemo voziti stare rage ili pješice.
Uzmemo li računicu da prosječni vozač godišnje napravi 20.000 km i da mu za to treba oko 2000 litara goriva, koje košta oko 1,5 euro/litri, ispada da mu godišnje za benzin treba oko 3000 eura. Ako je cijena električnog auta oko 40.000 eura, a istovrsnoga benzinskog 20.000, isplativost se postiže tek nakon cca. 7 godina. Dakle taman kada će trebati zamijeniti akumulatore. Uz ovakve tehnološko-ekonomske situacije elektroautomobil, bez izdašnih subvencija, nema nikakvu budućnost. Na kraju krajeva, Norveška se hvali kako elektroautomobila ima puno !! Pa naravno, kada ima toliko subvencija ( bilo direktnih - oslobađanje od poreza pri kupovini, bilo indirektnih - besplatno parkiranje u centru grada !! ). Nagradno pitanje : koliko bi ih bilo da toga nema ? I drugo nagradno pitanje : tko plaća te subvencije ?? Djed Mraz ???
ma mi smo u stanju zahjebat i najbolju stvar! a nijemci nam još i pomažu!
Kada u ponudi bude bio Nissan Leaf i Opel Ampera, tada će ići i prodaja, sadašnja ponuda malog govna C1/mitsubishi i-miev od 200.000kn je presmiješna, sukladno prodaji trbea raditi i punilišta, no bez subvencija za vozila ništa od toga...a svi znamo kad će to biti...
@buby Citroen C-Zero cijena 22.500 EUR, subvencija 5.000 EUR - neto cijena 17.500 EUR. Životna dobaija za Li-ionske baterije 200.000 (?) KM. Ali slažem se sa tobom, da je to još uvjek skupo (naročito kada se odbije subvencija). I jošš se ne zna, koliko če u stvarnom svijetu trajat baterije.
. Vjerovatno je zapelo kod postavljanja brojila na parkinzima za potrosnju el-energije i zaposljavanja radnika koji ce po cijeli dan ocitavati vozacima koliko su struje potrosili puneci bateriju auta....
Problem današnjih električnih automobila jest taj da im je namjena drugog automobila u obitelji. S tog gledišta, cijena tih automobila je vrlo visoka, ne samo za naše prilike. Uz to, tu je problem slabe autonomije i dugog punjenja. 40.000 € da bi netko otišao na plac i u grad na kavu je jako puno, a za normalnu upotrebu, takvi auti su daleko od praktičnih. Što se tiče hibrida, poput navedene Toyote, da bi se stvarno šparalo, treba biti izrazito lagan na gasu, čak toliko da vam radi toga trube u prometu.
Zapelo je tamo kad je trebalo nekome isplatiti proviziiju, pa kad su skužili da provizije nema.......putna!
"U Oslu besplatno parkiranje i punjenje " """"""""""""""""""" Navalite svi u Oslo
@steflj Nije 40.000 E , nego 17.500E.
Ništa od jeftinih el automobila u HR. Državna birokracija treba novac. Najjeftiniji Auto na benzin košta 1 500 eura ( tato - indija ),a isti taj u HR stoji 9 200 eura. Država je tu da se pobrine ,jer Hrvatskaa nije Norveška. U HR je i Govno preskupo.
Iskreno jesam za subvenciju, ali svih automobila... u kakvom smo mi financiskom stanju svima treba pomoć...
Koncepcija električnog automobila s današnjom akumulatorskom tehnologijom je više nego čisti promašaj i iz toga "ne bu ništ" jer taj auto vozi 800 kg akumulatora da bi vaših 80 kg vozio 200 km a u zimi vjerojatno manje od 100 km. Ali zato ima mercedes rješenje koje izgleda može nadomjestiti naftu/benzin. To je hibridni pogon. Vodik i "gorive ćelije" koje u autu proizvode struju (iz vodika) elektrokemijskim postupkom i tada "voze" auto na tu struju. Dođe se na pumpu, zamijeni se boca vodika i vozi dalje a ne čekati par sati da se akumulatori napune. Snažna vozila, veliki radijus i bez zagađenja okoliša. Naravno, ćelije su skupe a i dobivanje vodika nije jeftino ali je jasno već sad da je to smjer kojim treba ići. Kako je nekomu i palo na pamet ulagati u tehnologiju koja ne pruža rješenja u odnosu na potrebe?
Ma kakve subvencije u državi pred bankrotom. Još će vlasnici takvih skupih automobila morati platiti dodatni porez i prirez na luksuz :-)
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
pa to je projekt za buducnost koji ce ljudi (moci) prihvatiti tek za 10-15 godina. samo zato jer nema infrastrukture danas, ne znaci da je nece biti. uostalom, ti auti se mogu puniti na svakoj uticnici, a ne samo na tim postajama.