Takvih dana u godini, kad se Dalmatinom ne može kroz, niz i uz Velebit zbog bure, popriličan je broj. Hrvatske autoceste od 2008. vode preciznu evidenciju o tome koliko je puta i koliko je sati i minuta u godini zbog bure zatvorena ta dionica i za koje skupine vozila. A do kraja 2022., dakle u 15 godina, ta dionica bila je zatvorena čak 819 puta i ukupno 9019 sati i 15 minuta, dakle 375 dana, više od jedne godine. No valja napomenuti da ta zatvaranja dionice Sv. Rok nisu uvijek bila za sva vozila. Tako je za I. skupinu – motocikle, autobuse, kamione, kampere… koje vjetar lakše može prevrnuti nego automobile, ta dionica u 15 godina bila zatvorena 4393 minute i 49 sati, dakle ukupno 183 dana. Za sve skupine vozila ta dionica je od 2008. do 2022. bila ukupno zatvorena 4625 sati i 26 minuta, što je ukupno 192 dana. Najviše je puta u jednoj godini od Svetog Roka do Maslenice zbog bure promet bio obustavljen 2021., i to 89 puta. Najdulje u jednoj godini ta dionica bila je zatvorena 2012., i to ukupno 813 sati i 38 minuta, dakle 33 dana. Pri tome je za prvu skupinu vozila ta dionica bila zatvorena te godine 284 sata i 53 minute, a za sva vozila 528 sati i 45 minuta. Sreća je pri tome što se to događa uglavnom zimi, kad na Dalmatini nije veliki promet vozila. Nesreća je pak što neki nesavjesni vozači, kao u nedavnom slučaju, ne slušaju upozorenja da je autocesta zatvorena pa ipak krenu njome i onda zaglave pa ih drugi moraju spašavati! Prema podacima HAC-a, najjači udari bure otkad je 2003. otvorena dionica tunel Sv. Rok – Maslenica izmjereni su na lokaciji vijadukta Božići i dostizali su brzinu od oko 200 kilometara na sat. U toj tvrtki ističu da čak ni izgradnjom burobrana nije moguće u okviru realnih rješenja u takvim vremenskim uvjetima postići apsolutnu zaštitu od bure kako za osobna vozila tako još i više za ona teretna i autobuse.
Problemi s burom: Dalmatina je u 15 godina bila zatvorena više od godinu dana

Autocesta Zagreb – Split – Ploče (A1) spojila je kontinentalnu Hrvatsku i Dalmaciju, njezinom izgradnjom ostvaren je višedesetljetni hrvatski san o povezivanju autocestom Splita i Zagreba. Dalmatina je otvorena 2005., no ima dana u godini kad ta prometnica baš i ne spaja ta dva dijela Hrvatske. A to se događa kad podno Velebita zapuše jaka bura pa se za sav promet, ili njegov dio, zatvara dionica od tunela Sveti Rok do Maslenice. Tad se vozila na tom dijelu preusmjeravaju na alternativne pravce, na državne ceste preko Gračaca, Obrovca i Karina. Za nedavnog nevremena koje je uključivalo i snježnu mećavu na tom dijelu Lijepe Naše nisu funkcionirali ni ti alternativni pravci, koji su bili neprohodni, kao ni dionica Sv. Rok – Maslenica, na kojoj je derala bura.
A kaj nam je pisac štel reč ? Barem brezvezni zaključak, općenit, o meteo specifičnostima našeg priobalja i članak bi mel smisla.