Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Posljedice pandemije u Hrvatskoj: ‘Unučići’ dižu proizvodnju, prodaja alkohola rasla i 35 posto

Istina je da potražnja za pakiranjima od 0,1 i 0,2 l alkohola raste, kažu u Badelu 1862
26. travnja 2021. u 07:15 32 komentara 17218 prikaza
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Promet trgovaca iz ožujka i travnja lanjske godine, kad su građani zbog lockdowna u pandemiji koronavirusa gomilali zalihe brašna, kvasca, šećera, toaletnog papira i ostalih osnovnih namirnica kao da će smak svijeta, teško će se ponoviti. Prodaja špeceraja i druge robe široke potrošnje, uz češće kuhanje i boravak kod kuće, stabilizirala se, tvrde trgovci. No zbog zatvaranja pa djelomičnog otvaranja kafića te psihoze u tzv. novom normalnom za koje nitko ne zna koliko će trajati, mnogi neizvjesnost, iščekivanje, stres, krate kojom čašicom više pa prodaja alkoholnih pića u maloprodaji ruši sve rekorde.

manje nuspojave Novo istraživanje tvrdi: Mamurluk postaje lakši što je osoba starija!

U trendu i ploske

U vrijeme potpunog zatvaranja ugostiteljskih radnji i kafića bilježio se rast i od 30 do 35 posto, a posljednjih tjedana, otkako je dopušten rad terasa, od sredine ožujka, prodaja je i dalje 10 do 15 posto viša u odnosu na prosjek prije pandemije.

– Prodaje se puno, a dok su kafići bili zatvoreni, prodaja je bila luda – i ne samo alkoholnih pića svih kategorija, nego i vina i piva, kave, čaja. Ljudi se vjerojatno i više druže doma, što je dodatno potenciralo taj rast – kaže nam predsjednik uprave NTL-a Martin Evačić.

Martin Evačić | Autor : Žarko Bašić/PD/PIXSELL Foto: Žarko Bašić/PD/PIXSELL

Slično kažu i u Studencu i Konzumu.

– U početku je porast bio jače vidljiv na jeftinijim jakim alkoholnim pićima s većim udjelom alkohola, za što možemo pretpostaviti da su se koristila i kao dezinficijensi ili antiseptici – kažu u Konzumu.

Dodaju kako se utjecaj samo djelomičnog otvaranja kanala HoReCa (hoteli, restorani, kafići) osjeća i dalje pa se trend rasta prodaje alkoholnih pića zadržao i u prvom tromjesečju ove godine. Mala pakiranja alkohola od 0,1 litru, koja neki zovu “putnima”, a neki od milja i “unučićima”, koja se obično prodaju uz blagajne, vjerojatno su i najtraženija, što se vidi i po odbačenim bočicama oko dućana i klupa u blizini. Neslužbeno doznajemo da proizvodne linije za “unučiće” našeg najvećeg proizvođača jakih alkoholnih pića Badela 1962 miruju samo nedjeljom.

– Istina je da potražnja za pakiranjima od 0,1 l snažno raste i da naše linije za njihovu proizvodnju rade punim kapacitetom. Zbog ograničenja u radu ugostiteljskih objekata više se konzumira na otvorenom tijekom privatnih i spontanih okupljanja – odgovaraju iz Badela te dodaju kako su prateći aktualne trendove lansirali i nova pakiranja, ploske od 0,2 l gorkog pelinkovca i pelinkovca orange.

Manja pakiranja od 0,1 l i 0,2 l prodaju i na inozemnim tržištima, najviše u BiH, Makedoniji i Poljskoj. No iako kanal maloprodaje znatno raste, tržište jakih alkoholnih pića ukupno je u padu u odnosu na 2019. zbog ograničenog poslovanja i problema s kojima je suočen HoReCa sektor. Badelovci su nedavno imali sastanak s Ukrajincima o jačem iskoraku na tamošnje tržište. U Ukrajini su već prisutni s vinima, a započeli su i s izvozom antique pelinkovca.

Samobor: Predsjednik HGK Luka Burilović posjetio tvrtku Nord Product SVE POZNATIJI HRVATSKI PROIZVOĐAČ Hrvatske mobilne kuće izdrže na -25°C, a izvoze ih i u Skandinaviju: 'Sve je domaći proizvod'

Neizvjesnost je najgora

Psihologinja Mirjana Nazor kaže kako je u vrijeme kad nisu radili kafići, a i sada, kupnja alkohola u maloprodaji izlaz za mnoge. Vjeruje i kako je porasla prodaja marihuane i ostalih droga.

– Ljudi se naprosto osjećaju nesigurno, loše, boje se budućnosti, što će biti. Osjećaju frustriranost i rješavaju je alkoholom – napominje ona te dodaje kako sadašnja situacija, na žalost, može i eskalirati jer se pandemiji teško može prognozirati kraj.

Mirjana Nazor | Autor : Miranda Cikotic/PIXSELL Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL Photo: Miranda Cikotic/PIXSELL

– Najgore je proživljavati situacije za koje se ne zna kad će završiti. Da netko zna da će koronavirus trajati još tri mjeseca ili godinu dana bilo bi mu puno lakše. Najgore je stanje neizvjesnosti, hoće-neće, što kod nekih stvara neizdrživu napetost. Neki će se, naravno, zbog toga okrenuti molitvi i meditaciji, a neki alkoholu – objašnjava psihologinja te dodaje kako bi situacija bila bolja da godinama nismo zanemarivali mentalno zdravlje za koje briga počinje od vrtića, a u nas je to još uvijek “čudan” pojam kojemu se ne pridaje puno pažnje i misli se kako je nepotrebno o tome razgovarati.

– Kad bismo više razgovarali o tome kako se nositi s tegobama, problemima, porazima, nesporazumima od najranijih dana – i da smo tome učili djecu od malih nogu – ona bi danas kao odrasli ljudi baratala nekim mehanizimima obrane. Izuzetno je bitno kako se ljudi osjećaju, je li im teret koji nose na leđima pretežak, i pomoći im da ga nose dalje. Manji ili veći teret na naša se leđa natovari u svakoj fazi života, ali moramo shvatiti da je to sastavni dio života, da kroz njega ne možemo letjeti neokrznuti kao leptirići, već trebamo živjeti sa svim onim što on nosi i da je sve to normalno. Danas se ljudi ne znaju nositi sa situacijom koja im je teška i izlaz traže u onome što im se u tom trenutku čini najjednostavnije i možda najprivlačnije – zaključuje Nazor.

VIDEO: Navala na psihijatre: Mladi gube ambicije, djeca imaju noćne more

Zaprati kanal Večernjeg | Autor :

'mali' nametnik
Ulazeći u automobil primijetila je nešto neobično u vratima: Kada je shvatila o čemu se radi, obuzeo ju je strah
SPAR i INTERSPAR
Kupujmo domaće
Kako uopće prepoznati je li domaće zbilja domaće, te zašto uopće kupovati domaće proizvode? Donosimo odgovore na pitanja
  • Avatar ninj@
    ninj@:

    Ništa čudno, trijezan čovjek ne može izdržati 30 godina HDZ-ovog lopovluka...

  • hrza:

    To je samo radi dezinfekcije. Epidemiolozi govore da treba vodit računa o higijeni.

  • Vrac666:

    Pa mi smo oduvijek nacija koja voli zavirit u čašicu, zagorec sam pa znam 😁