Naslovnica Vijesti Hrvatska

Piloti upozoravaju: Plenkoviću, učinite nešto ili uskoro neće imati tko letjeti i održavati avione

Piloti smatraju da takvim ponašanjem hrvatska Vlada samo pogoduje glavnim konkurentima Croatia Airlinesa, a vrlo slabu kompaniju ostavlja bez ikakve šanse.
26. siječnja 2018. u 11:58 37 komentara 4271 prikaza
Croatia Airlines
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Hrvatski sindikat prometnih pilota (HSPP), koji okuplja 92 posto kapetana i kopilota Croatia Airlinesa, uputio je dramatično pismo predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću zbog zabrinutosti nad sudbinom hrvatske nacionalne aviokompanije. 

Hrvatske šume Javna nabava Hrvatske šume, Jadroplov i Croatia Airlines pali na testu

Piloti prozivaju Vladu da svojim potezima pokazuje da je uopće nije briga za kompaniju koja je, kako navode, temelj povezanosti Hrvatske i svijeta te motor razvoja turizma i ostalih grana gospodarstva.

HSSP navodi da je posljednjih godina iz Croatia Airlinesa otišla trećina pilota i mehaničara te da uskoro neće imati tko letjeti i održavati avione te zaključuju da je to produkt nebrige svih vlasti za nacionalnu zrakoplovnu kompaniju.

Posebno ističu da je sadašnja Vlada postavila već četvrti put privremenog direktora kompanije te je u prosincu prošle godine ponovila natječaj bitno mijenjajući uvjete natječaja iz travnja iste godine.

– U ponovljenom natječaju izbačeni su svi uvjeti vezani za radno iskustvo u zrakoplovstvu, čime je otvorena mogućnost „uhljebljivanja“ nestručnih kandidata. Neki od kandidata zadovoljili su sve uvjete prvog natječaja pa je upitna svrha novog natječaja. Zašto se toliko dugo odgađa presudno važna odluka? – pitaju se piloti. Dodaju da je u zračnom prometu godinu dana prava vječnost te da privremeni direktor Croatije ne može ozbiljno pregovarati sa stranim partnerima, postaviti sustav i rješavati ozbiljne probleme jer je na toj poziciji samo privremeno.

Piloti smatraju da takvim ponašanjem hrvatska Vlada samo pogoduje glavnim konkurentima Croatia Airlinesa, a vrlo slabu kompaniju ostavlja bez ikakve šanse. Istodobno, podsjećaju, slovenska Adria ozbiljno je povećala broj linija i frekvencija iz Ljubljane za čak 20 posto u 2018. te upozoravaju da ta aviokompanija rapidno preuzima zajedničko tržište i na ljeto otvara čak sedam novih linija, dvije i u Hrvatskoj. Air Serbia pak, navode piloti, iako do nedavno potpuno inferiorna, 2014. godine nije samo prestigla Croatiju po broju putnika, robe, linija, letova i flote, nego je postala lider u regiji, a od Beograda napravila čvorište koje ima dvostruko više linija za presjedanje od Croatia Airlinesa.  Air Serbia ovog ljeta imat će više od 30 tjednih letova na četiri linije u Hrvatskoj.

HSSP navodi i da Ryanair, easyJet, Eurowings i druge kompanije ove godine otvaraju stotine novih letova iz Hrvatske. LOT otvara interkontinentalne linije iz Budimpešte, TAROM iz Bukurešta, Turkish otvara kompaniju u Tirani, a najavljuje i otvaranje kompanije u Sarajevu i Skopju.

Zagreb, kao baza Croatia Airlinesa, u samo tri godine dobio je 13 novih kompanija i 20 novih linija.

– Od 2012. do 2016. broj zrakoplovnih putnika u Hrvatskoj porastao je 40 posto (2,3 milijuna novih putnika), no Croatia Airlines je 2016. imala manje putnika nego 2012. Rapidno i konstantno gubimo udio u avio-prometu Hrvatske, a tijekom ljeta manji je od 20 posto. Nakon restrukturiranja, Croatia je bila u bitno lošijem stanju nego prije, i to po svim pokazateljima – tvrde piloti. Dodaju da istodobno kompanija ubrzano prodaje imovinu da bi se zatvorila financijska bilanca pa nabrajaju da su prodani motori, avion, udio u Pleso prijevozu d.o.o. i strateški prevažni slotovi na zračnoj luci London Heathrow. Piloti se žale i da za otvaranje novih linija Croatia Airlines iznajmljuje skupe španjolske avione i posade, umjesto da zapošljava hrvatske djelatnike.

– U kompaniji se 20 godina na čelno mjesto stavljaju ljudi iz rukovodstva Croatia Airlinesa. Nema promjena, a kompanija tone, zaostaje za konkurencijom i kopni na sve načine. 

Odavno su prešli rub održivosti, a rukovodeća garnitura 20 godina ne mijenja se. Vlada se mora početi voditi poslovnim, a ne političkim načelima kad će birati novu upravu Croatia Airlinesa – poručuju piloti.

Upozoravaju i da već 13 mjeseci nema kolektivnog ugovora u kompaniji. Kažu da su nakon devet mjeseci pregovora bili prisiljeni najaviti štrajk u kolovozu 2017. te da ih je resorni ministar tada tražio da zbog interesa hrvatskog turizma ne ulaze u štrajk te da će se osobno zauzeti da do kolektivnog ugovora dođe do kraja godine. Kraj godine je prošao, a kolektivni ugovor ne nazire se.

– Od velikih obećanja nije se desilo baš ništa. Desetine kompanija poput Ryanaira, Norwegiana i Wizz Aira nude izvrsne uvjete zbog goleme nestašice pilota i mehaničara. 

Zrakoplovni mehaničari i piloti Croatia Airlinesa masovno odlaze, avione neće imati tko letjeti i održavati, a naša Vlada ne ispunjava dana obećanja, prolongira ekstremno bitne odluke, dok kompanija ubrzano prodaje svoju imovinu i rapidno gubi tržišni udio. Mi ne želimo biti dio onih koji su bili prisiljeni uzeti kartu u jednom smjeru i svoje znanja pokazivati negdje drugdje – poručuju piloti koji pozivaju premijera da se sastane s njima i poduzme radnje koje će zaštititi strateški bitnu kompaniju za Republiku Hrvatsku.

Pogledajte i prezentaciju novog hangara Croatia Airlinesa:

Zračna luka Franjo Tuđman Povijesni rekord Zračna luka Franjo Tuđman prvi put s više od tri milijuna putnika ODBACUJE OPTUŽBE CA optužena za neprimjereno postupanje prema azilantici. 'Nije imala valjani putni dokument' Croatia Airlines Smanjenje zaposlenih Croatia Airlines gasi svoj ured u Londonu
roštilj
NIKAD JEDNOSTAVNIJE
Prvi put roštiljate? Olakšajte si život s ovim priborom!

A1 izdvaja za Vas

  • ante92:

    Ne kužim što će im piloti, mogu i vrhunski hadezeovci pilotirati. HNS-ovci mogu sendviče po avionu dijeliti.

  • gamarema:

    Kao i u svemu ostalom, politika brigu ne vodi o ničemu. Nažalost stvari se same kotrljaju niz brdo i sve tako dok ne nestane brda ili ako usput udari u nešto ili sl. Ali brigu vode kad treba povećat primanja ... prikaži još! političkim strankama i sl.

  • Avatar superhik74
    superhik74:

    Zar sve ne ide na bolje po Plenkiju, Maricu i Dalicki ? Frapiran sam ovakovim vjestima. Vjerojatno se radi o Orjunasima i komunistima koji podrivaju nase bajno zrakoplovstvo i nezaustavlji rast standarda i zadovoljstva pucanstva.