Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

ORaH poziva taksiste na revoluciju protiv dolaska Ubera u Hrvatsku

Uberov vozač može može postati svatko s vozačkim ispitom i bilo kojim vozilom s četvero vrata, ističe Sead Festić
21. kolovoza 2015. u 11:11 10 komentara 1632 prikaza
Uber
Foto: Reuters/PIXSELL

ORaH poziva taksiste i ostale građane „na revoluciju“ kako bi se spriječio dolazak kompanije Uber, sa sjedištem u San Franciscu, u Hrvatsku. Njihov rad nazivaju “prijevarom, obmanom i nelojalnom konkurencijom“.

– Uberov vozač može može postati svatko s vozačkim ispitom i bilo kojim vozilom s četvero vrata, bez ishođenja dozvole, licence ili koncesije, za razliku od postojećeg taksi prijevoza, gdje vlasnici obrta moraju imati svu tu dokumentaciju, a vozilima zadovoljiti kriterije za udobnu i sigurnu vožnju. Na koncu, moraju izdavati i fiskalne račune, što kod Uber-a nije slučaj jer se iznos naplaćuje putem mobilne aplikacije – ističe Sead Festić iz ORaH-a Istočne regije.

Izbjegavaju tako, dodaje, troškove goriva, održavanja, osiguranja putnika, mirovinskih i zdravstvenih davanja, nemaju PDV, niti prirez lokalnoj samoupravi.

– Kompanija plaća uredno porez u San Franciscu, tako da Hrvatskoj ne uplaćuju niti lipe PDV niti prireza – navodi.

Cijena vožnje, kažu u ovoj stranci, ovisi o brzini vozila do 18 km/h, više od 18 km/h ili o trenutnoj potražnji pa su cijene znale i peterostruko rasti, kao primjerice u Londonu za štrajka vozača u javnom prijevozu.

– Usto, narudžbom taksija ne znate je li vozač alkoholiziran, pod utjecajem droga ili mentalno bolesna osoba jer kriterija nema, osim da niste kažnjavani – upozoravaju.

Da je riječ o nelojalnoj konkurenciji, trebala bi, mišljenja su, potvrditi komisija za ravnopravnost tržišnog natjecanja.

– Postojeće taksi službe podmiruju obveze PDV-a i prireza uredno prema državi i gradu, što bi se dolaskom Ubera i njihovim dampinškim cijenama, ugrozilo isto kao i sigurnost u cestovnom prometu. Grad Osijek i Županija trebaju na vrijeme reagirati i zaštiti dignitet, opstojnost te poslovnost svih autotaksi udruženja i poduzeća – mišljenja je Festić.

Njegova stranka, stoga, poziva sva taksi udruženja, poduzetnike i kompanije, kao što su Ecotaxi, Cammeo, da se udruže u svom stavu prema vlastima lokalne samouprave, kako bi se spriječio dolazak Ubera u regiju.

– Uber je djelovanjem sindikata zabranjen u Bruxellesu, Berlinu, Münchenu i Madridu, a u Francuskoj je donesen zakon o zabrani rada. Ne dopustimo dolazak kompanije čiji je moto i krilatica „Ideja je moja – sve ostalo je vaše“ jer će nam ostati samo socijalni slučajevi – zaključuju.

>> 'Uber nikako ne može biti dobar za korisnika ni za državu'

>> Uber traži zaposlenike u Zagrebu!

KATAR 2022 - Slavlje reprezentativaca nakon uvjerljive pobjede nad Kanadom rezultatom 4:1
KOMENTAR UTAKMICE
Zlatko Dalić je održao slatku lekciju engleskom prostaku i njegovoj jezičini
Priceless.com
ODRŽIVA BUDUĆNOST
Influenceri se pridružili globalnom eko trendu: Mali koraci za velike promjene
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • reborn:

    Uber je konkurencija samo onima koji prodaju taksi usluge. S obzirom na bijedno stanje javnog prijevoza u Hrvatskoj (vrijedi za gradski, prigradski i međugradski prijevoz), bilo kakva konkurencija koja će protresti etablirane monopoliste je i više nego dobrodošla. Pitam se, ... prikaži još! kako to da nazovi-liberali u koje se ORaH svrstava ne uviđaju prednosti tržišne konkurencije, nego pozivaju na revoluciju kako bi se nekog u nečemu spriječilo (?! pa ne misle valjda oružanu ?!). Ipak je takav jezik svojstveniji ekstremnoj ljevici (Che Guevarra i sl.), a ne nekom tko se naziva "lijevi centar".

  • asdasfasdg:

    Baljezganje u prazno, očito dotični orah nije baš upoznat sa načinom poslovanja. Što više kompanija to je cijena manja.

  • Deleted user:

    Orah, malim trgovcima je prije 15 godina isto dosla konkurencija u vidu velikih lanaca pa niko nije prosvjedovao. Drugi dobijaju konkurenciju pa sto ? Uvozilo smo sve i svasta s malim carinama a velike carine imali na aute koje ne ... prikaži još! proizvodimo sto je unistilo izvoznike pa niko nije prosvjedovao. Konkurencija je zdrava jer na tjera na promjene na bolje. Dok nije dosao Cammeo stanje je bilo takvo da si taksijem isao samo u bolnicu na samrti jer te hitna nije hjtela pokupiti.