Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Zanimljivosti

Našao meteor iz aboridžinske mitologije pretražujući Google Earth

Australski aboridžini u mitovima eru prije nego su nastali ljudi zovu "vrijeme snova", a u njima je mnogo priča o zvijezdama koje su pale na Zemlju.
12. siječnja 2010. u 13:06 3 komentara 18 prikaza
Gooses Bluff
Foto: Google Earth/MAK

Astrofizičar Duane Hamacher sa Sveučilišta Macquarie u Sydneyju u časopisima Archaeastronomy and Meteorites i Planetary Science opisao je kako se pomogao aboridžinskim mitovima da bolje rasvijetli geološku prošlost Zemlje.

Početak vremena u australskoj mitologiji, era u kojoj se još nije pojavio čovjek, naziva se "vremenom snova". Ti mitovi često govore o zvijezdama, bogovima ili stijenju koje je palo na Zemlju. Ovisno o lokalitetu na kojemu se koje pleme zadržalo desetke tisuća godina, proučavanje tih mitova pomoglo mu je da u njihovoj blizini otkrije ostatke udarnih kratera i potvrdi da se mitovi zasnivaju ili na davnom svjedočenju takvim događajima, koja su se potom prenosila s koljena na koljeno, ili na pravilnom tumačenju nastanka pojedinih kratera.

Tako je priču o paloj zvijezdi plemena Puka potvrdio otkrićem pravilnoga golemoga kruga u krajoliku koji može potjecati samo od udara meteorita. Slično je i otkriće kratera Goose's Bluff promjera četiri kilometra koji se nalazi stotinjak kilometara južno od Alice Springsa u australskoj unutrašnjosti. Da te kratere locira poslužio se besplatnim Googleovim internetskim servisima kao što su Google Earth i Google Maps. Tek kad je te ožiljke otkrio, mogao je bez opasnosti od promašaja, gubitka vremena i novca, poći na teren i uzeti uzorke tla kojima se ta teza i dokazuje. I sami smo lako pronašli kratere služeći se podacima iz časopisa Popular Science.

Božićna zabava
SAVRŠEN BOŽIĆNI PARTY ZAČINJEN KREATIVNIM JELIMA
Božićna zabava za pamćenje ili noćna mora? Organizacija božićnog partija ne mora predstavljati dodatni stres
  • JozoBago:

Ma kako ga samo nađe od tih silnih AUSTRALSKIH PRAŠUMA, štono bi reko naš nesuđeni vođa.

• Opomena:

kako nemogu BIN LADENA PRONACI a pronadju grad ispod vode-mora;AHAHHAHAHAH

• alapača:

Koliko treba guglati da se nađu gladni u prašumi?