Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Zanimljivosti

Našao meteor iz aboridžinske mitologije pretražujući Google Earth

Australski aboridžini u mitovima eru prije nego su nastali ljudi zovu "vrijeme snova", a u njima je mnogo priča o zvijezdama koje su pale na Zemlju.
12. siječnja 2010. u 13:06 3 komentara 25 prikaza
Gooses Bluff
Foto: Google Earth/MAK

Astrofizičar Duane Hamacher sa Sveučilišta Macquarie u Sydneyju u časopisima Archaeastronomy and Meteorites i Planetary Science opisao je kako se pomogao aboridžinskim mitovima da bolje rasvijetli geološku prošlost Zemlje.

Početak vremena u australskoj mitologiji, era u kojoj se još nije pojavio čovjek, naziva se "vremenom snova". Ti mitovi često govore o zvijezdama, bogovima ili stijenju koje je palo na Zemlju. Ovisno o lokalitetu na kojemu se koje pleme zadržalo desetke tisuća godina, proučavanje tih mitova pomoglo mu je da u njihovoj blizini otkrije ostatke udarnih kratera i potvrdi da se mitovi zasnivaju ili na davnom svjedočenju takvim događajima, koja su se potom prenosila s koljena na koljeno, ili na pravilnom tumačenju nastanka pojedinih kratera.

Tako je priču o paloj zvijezdi plemena Puka potvrdio otkrićem pravilnoga golemoga kruga u krajoliku koji može potjecati samo od udara meteorita. Slično je i otkriće kratera Goose's Bluff promjera četiri kilometra koji se nalazi stotinjak kilometara južno od Alice Springsa u australskoj unutrašnjosti. Da te kratere locira poslužio se besplatnim Googleovim internetskim servisima kao što su Google Earth i Google Maps. Tek kad je te ožiljke otkrio, mogao je bez opasnosti od promašaja, gubitka vremena i novca, poći na teren i uzeti uzorke tla kojima se ta teza i dokazuje. I sami smo lako pronašli kratere služeći se podacima iz časopisa Popular Science.

Vladimir Putin
Zaslužio je
Svima dragom Hrvatu naklonio se i Putin, tim se ordenom samo izabrani mogu pohvaliti
Psorijaza
SVJETSKI DAN PSORIJAZE
Srušimo stereotipe zajedno: Međunarodni glas za bolji život
  • JozoBago:

Ma kako ga samo nađe od tih silnih AUSTRALSKIH PRAŠUMA, štono bi reko naš nesuđeni vođa.

• Opomena:

kako nemogu BIN LADENA PRONACI a pronadju grad ispod vode-mora;AHAHHAHAHAH

• alapača:

Koliko treba guglati da se nađu gladni u prašumi?