Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Cjelovita analiza

MZOS: Ima li 90% učenika slabije ocjene tek će se saznati

učenici
Marijan Sušenj/PIXSELL
06.05.2013.
u 12:19

'Svaljivanje krivice na učitelje od strane Ministarstva ne može se nazvati nikako drugačije nego jeftinim i jadnim, ali svakako ne i iznenađujućim'

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izradit će nakon završetka ove školske godine cjelovitu analizu uspjeha učenika. Smatramo kako se zaključci mogu donositi tek na osnovi cjelovite analize. Smiješno je i neodgovorno donositi sudove na osnovi ankete u kojoj je sudjelovalo samo 210 učenika, posebice s obzirom na činjenicu da osnovne i srednje škole u ovoj školskoj godini pohađa ukupno 521.341 učenik. Priopćeno je to iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta u vezi s anketom koju je provela Hrvatska radiotelevizija, a prema kojoj je zaključeno da čak 90 posto učenika ima lošije ocjene nego lani.

Nezaključivanje ocjena na polugodištu propisano je Izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Odredba je unesena u Zakon na prijedlog samih nastavnika koji su upozoravali kako je ocjenjivanje na polugodištu administrativna norma koja povećava stres i u učenika i u nastavnika, nastavlja se u priopćenju Ministarstva. 

Kao drugi razlog navodilo se to da je prvo polugodište nekoliko tjedana kraće od drugoga. Kako su u tom razdoblju, prema postojećem pravilniku o ocjenjivanju, učitelji dužni iz svakog predmeta ocijeniti učenika s obzirom na nekoliko elemenata, često se događalo da nastavnici imaju problem kako ispuniti obvezu iz pravilnika, a istodobno realizirati predviđene programe za to polugodište, zaključuju u Ministarstvu.

'Svaljivanje krivice na učitelje je jeftino i jadno'

Na ovu temu oglasili su se i na stranici Nastavnici.org gdje se navodi da je u siječnju 2012. godine, šest mjeseci prije nego što je spomenuta odluka donesena, sadašnji tajnik udruge “Nastavnici organizirano” poslao pismo u kojemu je iznio argumente protiv ovog ukidanja. U pismu, između ostalog, stoji: “zaključivanje ocjena na polugodištu ima jednu veliku korist, a to je da učeniku (i roditelju) daje jasnu i nedvosmislenu brojčanu informaciju o dosadašnjoj usvojenosti gradiva. (…) Ukidanjem zaključivanja ocjena na polugodištu ovaj se element oduzima i cijeli posao ‘buđenja iz zimskog sna’ loših učenika se odgađa za kraj školske godine, kad će za neke već biti prekasno.”

Zbog svega toga, a i činjenice da su se i mnogi drugi učitelji i nastavnici protivili ukidanju zaključivanja, svaljivanje krivice na njih od strane Ministarstva ne može se nazvati nikako drugačije nego jeftinim i jadnim, ali svakako ne i iznenađujućim, navodi se.

"Dužnosnici zaduženi za sektor obrzovanja su bili dužni, ako već ne napraviti analizu prije donošenja odluke, a onda bar malo pokušati upotrijebiti mozak i razmisliti o mogućim posljedicama svojih odluka, a ne donijeti nešto što im se u tom trenutku činilo politički oportunim. Činjenica koju je objavio HTV – a koje su mnogi nastavnici svjesni već mjesecima – kao i pokušaj svaljivanja krivice na druge, samo je još jedan pokazatelj nesposobnosti, neodgovornosti, bezobrazluka, arogancije i nedostatka ikakvog smislenog pristupa u upravljanju hrvatskim obrazovnim sustavom.", zaključuje se u tekstu.

>>Trebali su nam prije reći da će se gledati i ocjene 5. i 6. razred

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije