eksplozije na nebu

cha3
Reuters
Autori: Ivan Halar, tli/VLM
15.02.2013.

Prema podacima ruske akademije znanosti eksplozija je bila snage atomske bombe.

Nekoliko meteora palo je jutros na jugu ruske regije Ural, 1500 km istočno od Moskve, uzrokujući bljeskove na nebu te snažne eksplozije, javlja RT.

Prema podacima ruske akademije znanosti eksplozija je bila snage atomske bombe.

Zgrade su se tresle, stakla na prozorima pucala, prekinule su se telefonske linije, ispričali su svjedoci dodajući da je eksplozija bila toliko glasna da se činilo kako je istodobno riječ o potresu i udaru groma. Vidjeli su se tragovi dima na nebu te kako gorući objekti padaju na tlo. Neki su pomislili i da je riječ o NLO-ima.

>>U sljedećih nekoliko sati novi meteor mogao bi ući u atmosferu!

Prema prvim neslužbenim informacijama, objavljeno je da je rusko zrakoplovstvo raketnim plotunom raznijelo meteor na više manjih dijelova na nadmorskoj visini od 20 km. No, strani mediji javili su da je iz Rusije stigla potvrda kako vojska nije gađala meteor već je on sam eksplodirao. I ministarstvo za krizna stanja priopćilo je da u to vrijeme ruska vojska nije intervenirala te da ni jedan zrakoplov nije bio na zadatku.

Lifenews javlja da je meteor prvi put eksplodirao na nadmorskoj visini od 55 km te nakon toga još osam puta.

Policija je priopćila da su spasioci otkrili tri mjesta na koja su pala krhotine meteorita, a ruska vojska pronašla je na području Urala krater meteorita promjera šest metara.

Oko 1200 ljudi zatražilo je liječničku pomoć, a među njima je bilo i 159 djece. Ukupno je hospitalizirano 112 osoba – izvijestilo je rusko ministarstvo unutarnjih poslova.  Dvije su osobe na intenzivnoj njezi. Najviše ozljeda posljedica su razbijenih prozora, a kod mnogih riječ je i o lakšem potresu mozga.

Putin traži procjenu

Ruski predsjednik Vladimir Putin zatražio je od ministarstva brzu procjenu štete nastale padom meteora. Također, naglasio je da je "astronomski aspekt ovog incidenta" od posebne važnosti kako bi se ubuduće spriječile slične nesreće te unaprijed upozorilo stanovništvo.

Oko tri tisuće građevina u Čeljabinsku je oštećeno, uključujući 34 zdravstvene ustanove, 361 školu i vrtić, objavljeno je na gradskim internetskim stranicama. Izračunali su kako je ukupno razbijeno 100 tisuća četvornih metara prozorskog stakla. A zanimljivo je da se krhotine meteorita već prodaju putem interneta.

Mnogi građani bore se s popravcima razbijenih prozora i strahuju od noći kada bi se temperature trebale spustiti na -14 Celzijevih stupnjeva.

Razletio se na komade

– Objekt je bio promjera oko jednog metra, težak 10 tona i sastavljen uglavnom od željeza. Kad je uletio u atmosferu, razletio se na komade i u tom trenutku eksplodirao – rekao je Valerij Šuvalov iz Instituta geosfere.

Znanstvenici još tvrde da meteor nisu primijetili jer je vjerojatno dolazio iz smjera Sunca te da instrumenti mogu detektirati samo predmete koji dolaze iz noćnog neba.

Neki ruski dužnosnici ustvrdili su da je meteor dio asteroida koji će proći u blizini Zemlje danas ili sutra, no znanstvenici to uglavnom demantiraju. Tako profesor Fitzsimmons sa sveučilišta u Belfastu objašnjava da se asteroid približava Zemlji s juga, dok je meteor pogodio sjevernu hemisferu.

No, Tatjana Beroševič s opservatorija Pulkovo tvrdi da eksplozija u Čeljabinsku može biti povezana s asteroidom 2012DA14d. Oglasili su se i znanstvenici iz NASA-e koji smatraju da meteorit iz Čeljabinska nema nikakve veze s približavanjem asteroida 2012 DA14.

– Putanja meteorita koji je pao u Rusiji bila je znatno drukčija od putanje asteroida 2012 DA14, što je potpuno nevezano za predmet – objavila je svemirska agencija na svojoj internetskoj stranici. – Meteor je putovao od sjevera prema jugu. Putanja asteroida DA14 u suprotnom je smjeru, od juga prema sjeveru – upozorili su iz NASA-e.

Zatvorena sveučilišta i škole

Svijetli bljesak viđen je u regijama Čeljabinsk, Tjumen, Sverdlovsk i Baškiriji te u sjevernom Kazahstanu.

Sveučilišta, škole i dječji vrtići zatvoreni su na dva dana u Čeljabinsku.

Tabloid Lifenews javlja da je barem jedan dio meteorita pao na tlo u Čeljabinsku te prouzročio štetu. Prema prvim izvješćima, zabio se u zid u blizini tvornice cinka, što je izazvalo prekid internetskih i mobilnih veza.

Ruske vlasti izvijestile su da je na teren izišlo 20.000 spasilaca te tri zrakoplova kako bi istražili šire područje i pronašli sve lokacije na kojima su meteoriti pali.

Iz ureda guvernera regije Ural priopćeno je da su dobili mnogo poziva ozlijeđenih građana te dojava o štetama na zgradama, prenosi Yahoo. Guverner Čeljabinska izvijestio je da je jedan meteorit pao u jezero pokraj grada Čebarkula te da ukupna nastala šteta u regiji iznosi oko milijardu rublja.

>>Asteroid prolazi vrlo blizu Zemlje, mogli bismo imati problema s TV-om

NE
neutrino
10:26 15.02.2013.

@ immanuell.... Ruski S-400 sistem ima brzinu od nevjerojatnih cca 5km/sec. uz postotak pogotka od 98% po specifikacijama! Naime S300, S400 i orbitalni S500 su danas najsavrseniji protuzracni (mada visenamjenski) obrambeni sustavi!

IM