Naslovnica Vijesti Hrvatska

Izlaznost će biti mala. A baš to odgovara SDP-u!

Odabir tema - Zašto ne govore o tome kako ćemo iskoristiti članstvo a ne biti iskorišteni?
04. travnja 2013. u 14:00 0 komentara 2 prikaza
zoran milanović,sdp,vesna pusić,biljana borzan (1)
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Jedini cilj odvajanja lokalnih od europskih izbora je da se smanji izlaznost kako bi SDP dobio jednog ili dva zastupnika više, opća je ocjena političkih analitičara i stručnjaka za odnose s javnošću.

Tema SDP-ovi anonimusi

– Kampanja se odrađuje lijevom nogom i sastoji se od ofucanih i besmislenih parola, a HDZ se ponaša kao da mu izbori nisu bitni – smatra politički analitičar Žarko Puhovski.

S ocjenom niske izlaznosti slaže se i Aleksandra Kolarić, predsjednica Hrvatske udruge za odnose s javnošću. Iako kaže da teme koje se tiču europskih institucija nije jednostavno objasniti javnosti, smatra da su vodeće političke stranke ipak podbacile.

– Sve je palo u sjenu crveno-crnih prepucavanja, teme koju je nespretno nametnuo sam premijer Zoran Milanović. Umjesto poruka koje se tiču samog parlamenta EU, u prvom planu je lista SDP-a, jer je, osim Tonina Picule, puna potpunih anonimaca – kaže Aleksandra Kolarić. Dodaje da je kampanja obilježena i izrazito populističkom retorikom predsjednika Vlade i SDP-a Zorana Milanovića koji stalno ističe da će se zastupnici SDP-a odreći velikog dijela plaće u korist humanitarne zaklade. Jedini koji su uspjeli nametnuti europske teme su, smatra Kolarić, Tonino Picula (SDP) i Andrej Plenković (HDZ), koji se i inače bave europskim pitanjima, dok su Laburisti potpuno podbacili jer su “nevidljivi”.

– Institucije su premalo radile na tome da hrvatske građane upoznaju s važnošću i specifičnostima ovih izbora, tako da je dominirajuća tema cjelokupne kampanje visina plaće budućih zastupnika, a dojam prisutan u javnosti je da ti izbori služe uglavnom da bi stranke zbrinule u parlamentu EU neke od stranački odanih ljudi – smatra stručnjak za odnose s javnošću Božo Skoko. Za to su, kaže, dobrim dijelom odgovorne i stranke, čijom retorikom vladaju uglavnom unutarnjopolitičke i ideološke teme.

– Tek rijetki kandidati kvalitetno vode kampanju fokusirajući se na položaj Hrvatske u EU i zaštitu hrvatskih interesa u novom vanjskopolitičkom okruženju. Međutim, ti kandidati su ionako prepoznati kao dobri poznavatelji europskih prilika, za razliku od nekih koji su doslovce zalutali na liste – tvrdi Skoko i zaključuje da smo, nažalost, čuli premalo ideja, strategija i prijedloga o uspješnom pozicioniranju Hrvatske u EU odnosno o tome da ćemo iskoristiti članstvo, a ne biti iskorišteni.

Tonino Picula, prvi na listi SDP-a, kaže kako oni u kampanji govore o EU i za što će se njihovi europarlamentarci zalagati, a da je HDZ taj koji svoju kampanju gradi na napadima na SDP.

– Vidim da HDZ velik dio vremena govori o nama, hvala mu na reklami jer ne postoji loša reklama – rekao je Picula. Smatra da izlaznost ne ovisi samo o kampanji jer se o EU priča od hrvatske samostalnosti pa ne treba podcjenjivati znanje građana, a samo je pitanje tko će uspjeti motivirati birače da izaberu pojedinu političku opciju.

Vlada zbrzala kampanju

Davor Ivo Stier (HDZ), inače treći na listi HDZ-a i partnera, naglašava kako je veliki propust Vlade što je skratila i zbrzala kampanju pa se gotovo i ne zna kad su izbori, a cilj tome je da izlaznost bude što manja.

– Taktika je Zorana Milanovića stvoriti crnokošuljaše i prijetnju od njih da bi mobilizirao svoje biračko tijelo. To je politikantski potez i vrlo opasno – rekao je Stier, koji naglašava da HDZ u svojoj kampanji predstavlja ono što je građanima najvažnije, a to je korist koju od fondova EU mogu dobiti za lokalnu zajednicu.

Jozo Radoš, kandidat HNS-a na SDP-ovoj listi, smatra da nije istina da građani ne znaju dovoljno o Europskom parlamentu jer su sve dosadašnje Vlade to objašnjavale kroz komunikacijsku strategiju.

>>Sve o izborima za Europski parlament čitajte u našem specijalu

>> Milanović: U EU nas čekaju milijarde, ali ne na pladnju

>> Potpredsjednik Nacionalne fronte: Europski ideali su izdani

Puhovski: Milanovićeva demagogija oko pl

Puhovski: Milanovićeva demagogija oko plaća

Analitičari i stručnjaci za komunikaciju primijetili su da premijer uporno ističe populističku priču da će se SDP-ovi europarlamentarci odreći dijela plaće u korist zaklade “Ana Rukavina”.

– Kakva je ideja da namećete da vaši zastupnici uplaćuju u zakladu čiji je jedan od osnivača i kojoj je na čelu ministar u Vladi i član SDP-a (Mirando Mrsić, nap.a.)? Ovo je jednodimenzionalna demagogija. Mogao ih je obavezati da uplate u zakladu po izboru – kaže Žarko Puhovski.

Osnovne stvari koje je dobro znati prije

Osnovne stvari koje je dobro znati prije izbora

Dan izbora - 14. travnja 2013.

Hrvatski će birači na svoje prve izbore za zastupnike Europskog parlamenta imati priliku izaći u nedjelju 14. travnja. Predviđa se niska izlaznost

Kako glasujemo? Preferencijalni glas

Prvi put moći ćemo glasovati i za stranku, ali i za kandidata sa te liste za kojeg mislimo da je najbolji. Tako u EU parlament može ući i netko sa dna stranačke liste

Koga biramo? Dvanaest zastupnika

U sadašnjem sazivu EU parlamenta rezervirano je 12 mjesta za zastupnike iz Hrvatske. Već u proljeće 2014. hrvatski će birači ponovno na redovite europske izbore

Izborne "plahte" - sva imena na listiću

Zbog mogućnosti davanja preferencijalnog glasa na listiću moraju biti ispisana imena svih kandidata koji se natječu. Zato će listići biti mnogo veći nego inače

Renault Zoe
100% čista elektrika
Vidio sam budućnost – tiha je i prokleto zabavna

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.