U 2032. godini Republika Hrvatska ima razvijen željeznički sustav koji pruža kvalitetne usluge društvu i potpuno je integriran s drugim granama prometa. Siguran, ekonomičan, energetski efikasan, ekološki prihvatljiv, konkurentan i održiv željeznički sustav otporan na klimatske promjene...
Ne, nije to uvod u stand-up nastup posvećen hrvatskim željeznicama, to je vizija koju ima država, odlučna da u idućih deset godina vrati povjerenje građana u vlakove. A kako željeznički sustav funkcionira danas, dobro su opisali vječno pesimistični sindikalisti: "Napušteni hrvatski željeznički sustav, koji je političkom odlukom i nedostatkom sredstava pao u sjenu mreže novih autocesta, u posljednjih petnaest godina spao je s 80 na 20 milijuna putnika godišnje. Prosječna brzina vlakova lani je iznosila 44,9 kilometara na sat". U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture uzvraćaju da Hrvatska ima 635 kilometara pruga na milijun stanovnika, po čemu je iznad prosjeka EU koji iznosi 451 kilometar. Pruge, dakle, imamo, samo kakve? Strogo nekontrolirane.