Naslovnica Vijesti Hrvatska

Hrvatska prva uvodi 3D signalizaciju za pogrešan smjer na autocestama

U HAC-u kažu da vozila koja se kreću u suprotnom smjeru na autocestama predstavljaju ozbiljnu opasnost za sigurnost svih sudionika prometa.
03. svibnja 2019. u 06:30 41 komentara 25489 prikaza
Foto: Screenshot
Pogledajte galeriju 1/2

Hrvatske autoceste počinju s provedbom pilot-projekta postavljanja horizontalne signalizacije s 3D efektom na 10 čvorišta i pet odmorišta koja će upozoravati vozače da su krenuli u pogrešnom smjeru. U HAC-u kažu da godišnje imaju 200-tinjak dojava o vožnji u suprotnom smjeru na svojim autocestama, no ne budu sve dojave potvrđene.

Autocesta BROJNE PREDNOSTI Nakon Njemačke, Austrije i Češke: Hrvatska među prvima uvodi pametne tahografe

Naime, neki vozači na vrijeme shvate pogrešku pa se vrate u pravi smjer prije dolaska policije i ophodara. No 70 posto tih dojava ipak bude potvrđeno, a srećom još manje ih završi s posljedicama, odnosno prometnom nesrećom. Od 2007. na HAC-ovim autocestama dogodilo se 38 nesreća zbog vožnje u pogrešnom smjeru, a u njima je smrtno stradalo 11 osoba, dok ih je 25 teško, a 22 lakše ozlijeđeno.

Ozbiljna opasnost

U HAC-u kažu da vozila koja se kreću u suprotnom smjeru na autocestama predstavljaju ozbiljnu opasnost za sigurnost svih sudionika prometa.

 | Autor : Screenshot Foto: Screenshot

Takva vožnja često završava frontalnim sudarom i iako broj takvih prekršaja nije velik, posljedice su većinom ozbiljne ozljede i smrtni slučajevi. Greška ulaska u krvi smjer pritom se, navode, najčešće događa na čvorovima i odmorištima zbog neopreza vozača izazvanog umorom, vožnje pod utjecajem nedozvoljenih sredstava, pada koncentracije, previda prometne signalizacije ili, u najgorem slučaju, zbog samodestruktivnog karaktera vozača koji ulazi u suprotan smjer.

Sada je u zoni čvorova i na odmorištima postavljana dodatna vertikalna prometna signalizacija – “ruka” STOP – KRIVI SMJER – te horizontalna prometna signalizacija – strelice, “vibro” crte. No u HAC-u kažu da je dosadašnja praksa pokazala da postojeća prometna signalizacija za sprečavanje ulazaka vozila u pogrešan smjer nije dovoljna i da ju je potrebno dopuniti. Horizontalna 3D prometna signalizacija tako bi uz postojeću vertikalnu vizualno djelovala kao fizička prepreka te tako dodatno upozoravala korisnike o ulasku u pogrešan smjer vožnje.

Poginulo četvero ljudi Detalji stravične nesreće: Kazaljke stale na 140 km/h, vozač zaspao za volanom

U HAC-u navode da je takav način sprečavanja ulazaka vozila u suprotan smjer jedinstven u Europi i da se još koristi kao pilot u Austriji. Horizontalna 3D prometna signalizacija sastoji se od dva dijela. Prvi dio čini više manjih oznaka, u pravilu tri, koje se izvode u 3D prikazu stvarajući optičku varku nailaska na “šiljke”, a drugi, veći dio, izvodi se u 3D prikazu stvarajući optičku varku umjetne izbočine, odnosno “uzdignute plohe”.

Horizontalna oznaka “umjetna izbočina” izvodi se u cijeloj širini prometnog traka do rubnih crta, dok se manje oznake, “šiljci”, izvode ispred.

Prometni elaborat

U HAC-u su o prometnoj signalizaciji s 3D efektom izradili prometni elaborat i od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture dobili suglasnost da krenu s pilot-projektom.

Pripremili su natječajnu dokumentaciju i sad kreću s javnom nabavom za implementaciju projekta. Procijenjena vrijednost radova je milijun kuna. Za pilot-projekt odabrana su čvorišta i odmorišta na kojima se najčešće događaju vožnje u pogrešnom smjeru, a pritom su u HAC-u vodili računa da budu pokrivene sve autoceste kojima upravlja ta tvrtka, odnosno da ona budu raspoređena ravnomjerno po cijeloj Hrvatskoj.

Semafori s odbrojavanjem u Slavonskom Brodu Jednostavno Ovo rješenje pomaže vozačima i pješacima, ali ga ima jako malo gradova u Hrvatskoj

Na svakom čvorištu signalizacija će biti postavljena na dvije lokacije na kojima je moguće ući na autocestu u pogrešnom smjeru, dok će na odmorištima ona biti postavljena na po jednoj lokaciji.

U HAC-u očekuju da će s provedbom projekta krenuti nakon turističke sezone, kad završe postupak javne nabave i sklope ugovor s izvođačem radova. Nakon toga će godinu dana pratiti i analizirati podatke kako bi vidjeli ima li ta mjera učinka. U HAC-u očekuju da će se na čvorištima i odmorištima koja budu u pilot-projektu smanjiti broj vožnji u pogrešnom smjeru.  

Pogledajte i video: Mladić poginuo u prometnoj nesreći u mjestu Stari Skucani kraj Bjelovara

Najviše 3D signalizacije bit će na A3

U sklopu pilot-projekta 3D signalizacija za sprečavanje ulaska na autocestu u krivom smjeru bit će postavljena na čvorovima Gornja Ploča i Zagvozd te na odmorištu Zir (desno) na A1 – Zagreb – Split – Ploče, zatim na čvorovima Sveta Nedjelja, Buzin, Rugvica, Popovača i Županja te na odmorištu Plitvice (lijevo i desno) na A3 Zagreb – Lipovac. Na A4 Zagreb – Goričan tu će signalizaciju imati čvorišta Popovec i Kraljevečki Novaki te odmorište Ljubešćica (desno), a na A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj čvorovi Đakovo te odmorište Ivandvor (lijevo). Pokaže li se pilot-projekt uspješnim, 3D signalizacija postavit će se na svim čvorovima i odmorištima.     

SightRun
PAMETNIJE TRČANJE
Oduševljeni smo: Aplikacija koja spaja tehnologiju, trčanje i putovanja

A1 izdvaja za Vas

  • dopizdilomi:

    Uveli smo mi prvi u Europi HD signal čak i testni program i dalje se od toga nismo pomakli jedino je i testni program nestao.

  • Trnjanec:

    Ooo, netko će fino zaraditi... Nije bilo dovoljno farbanje tunela, sad ćemo imati i farbanje autocesta :)

  • Avatar Grubi
    Grubi:

    Ovo će koštati ko Bandićevi šekreti