Naslovnica Vijesti Hrvatska

Dovezao sam ZET-ov tramvaj u međimursko selo, stiže i zrakoplov

Mještani su ga čudno gledali kad je postavio natpis: ‘Stajalište tramvaja’
06. kolovoza 2012. u 13:00 0 komentara 193 prikaza
Ignac Šardi (1)
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/6

Ime Tatra kod neupućenih osoba najčešće budi asocijacije na zaostalu socijalističku autoindustriju. Grdno se varaju. Bili su to najkvalitetniji i tehnički najnapredniji i najskuplji automobili koji su proizvodili u socijalističkim zemljama. Bili su rangu luksuznih Maybacha i Mercedesa, uvjerava nas Ignac Šardi (59) iz Selnice, skupljač starih automobila, bicikala, motocikala i drugih starina, koji je u to gornjomeđimursko selo, u kojem je ovih dana otvorio jedinstven muzej oldtajmera, uspio dovući čak i ZET-ov tramvaj.

Dirljivo pismo

Plavi tramvaj broj 171 iz 1957. godine, koji je gotovo cijeli radni vijek odvozio u Zagrebu, a dio u Osijeku, šleperom je dopremljen u Selnicu. U želji da u muzeju izloži sve vrste prometala (nedostaje mu još samo zrakoplov, ali i na tome radi), napisao je dirljivo pismo ZET-u.

– Upalilo je! Imali su tri tramvaja, jedan je ispred Tehničkog muzeja, drugi su ostavili sebi, a treći su mi dali. Proizveden je u Đuri Đakoviću – zadovoljan je Šardi. Mještani su, dodaje, ispočetka u čudu gledali plavi tramvaj na trgu na kojem je postavljena i tabla na kojoj piše “Stajalište tramvaja”. Bilo je i komentara “kaj to Šardi pak izvodi?” A samo ostvaruje mladenački san. Sve je počelo od već spomenutih Tatri koje su se proizvodile u Čehoslovačkoj. Kad je kao mladić radio u Ljubljani, svakodnevno je s divljenjem gledao crne limuzine kako kližu gradom na putu prema moru. Bile su to Tatre 603, automobili koje su voljeli diplomati.

– I onda je došla 1968. Na jesen kolone tih automobila odjednom više nije bilo. Okupacijom Čehoslovačke i zatvaranjem granica nestale su i Tatre 603. Mladenački san o crnoj limuzini ostvario sam 30 godine poslije, kad sam se učlanio u Oldtimer klub Međimurje. Kupio sam prvu Tatru 87 iz 1939. i u uređenje uložio 5000 sati rada tijekom tri godine – priznaje. Danas u kolekciji ima pet Tatri, a ističe se model 57-B, s konstrukcijom, podom i šasijom izrađenom od hrastova i bukova drva. Obnavljao ju je šest mjeseci. Proizvedeno ih je samo 6500. Cijena? Neprocjenjivo, smije se Šardi.

Američki traktor

Ta Tatra i deseci drugih vozila mogu se razgledati u njegovu Oldtimer muzeju Šardi. Među izlošcima je i Ford A iz 1930. godine, zvan Al Capone, popularan u vrijeme prohibicije, zatim Goggomobil iz 1967., Fiat 1100 E, pa i Loncoln Continental Mark IV, koji troši 28 litara. Zanimljivi su i traktori. Jedan od njih, Farmall iz 1939., kao dio američkog Marshallova plana završio je 1947. u Sloveniji. Sad je u Selnici. U skupljanju eksponata Ignacu su pomagali i suradnici, također zaljubljenici u starine.

– Sad radim na nabavi aviona koji ću izložiti usred sela – najavljuje taj poduzetnik, vinar, kolekcionar...

ccccccc
VJEČNE SALONKE
Crvene ili one sa zmijskim uzorkom? Doznajte koje su štikle must have ovog proljeća

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.