Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Preračunali se
Povratak na članak

Cestarina ne poskupljuje od 1. lipnja nego tek tjedan poslije

Odluku o povećanju cijene cestarine donosi Vlada, a kako se u to poskupljenje krenulo na brzinu, prijedlog neće stići na ovotjednu sjednicu Vlade.

Komentari 28

DU
Deleted user
11:16 30.05.2012.

Umjesto da Vlada spusti cijene cestarina računajući da će se naposljetku ubrati više jer će mnogi turisti umjesto trusne Italije ili politički nestabilne Grčke izabrati RH - ne, oni onako brahijalno napucavaju ionako skupe cijene AC u Hrvatskoj i tako će destimulirati dio turista kojima je s novim cijenama AC Hrvatska bila onako na \"rub\" odluke. Još samo fali Kolarićka s onim CD: Vlado je dobar dečko! - kakav se dijelio novinarima na početku mandata Vlade pok. Račana! SDP = Samo Daj Povisi...

VL
KA
Karas
11:30 30.05.2012.

Gospodo politicari i ostali takozvani ekonomski strucnjaci,zar je to jedino sto znate ,dizati cijene ???? Za tako sto vam nisi potrebni fakulteti,to zna i moj trogodisnji sin !!!

VL
Avatar Pro et Contra
Pro et Contra
11:35 30.05.2012.

Cijena cestarine bi trebala padati svaku godinu jer je dug manji a ne poskupljivati

VL
VA
Valerija007
11:46 30.05.2012.

Sda bar znamo koliko je znanje ministra i dvaju novih predsjednika uprava o poslu koji rade odnosno o vremnu potrebnom za provođenje odluka - poskupljenju. Molim premijera da i dalje postavalja neznalice, to će nas sigurno dovesti do još veće krize!

VL
KV
kvakva
11:50 30.05.2012.

Cestarina nema cijenu, kad će se to shvatiti? Svi na test iz hrvatskoga.

VL
AP
apropos
11:50 30.05.2012.

cestarine poskupljuju tjedan dana kasnije? Veličanstven podvig naše Vlade, nezabilježen od osamostaljivanja Hrvatske. Odmah nam je lakše, i možemo se pribacit na važnije teme: \"Kuda idu divlje svinje\"?

VL
VO
VolimZagreb
11:56 30.05.2012.

Ovi su toliko nesposobni da im i odluke sporo dolaze na sjednice. A istina je da su shvatili da nemaju oraganizacijske mogućnosti za ovako brzo povećanje. A možda je i ona famozna GEA kojoj se plaća mrak od novaca zaa održavanje a radi im što i kako hoće...

VL
CA
CastrumFF
12:01 30.05.2012.

Kad smo u Sloveniji uveli vinjete svi, a ma baš svi forumaši ste pisali, da je to udar na turiste, kako želimo obrat turiste i slično. Kad danas znam, da me kao turista košta jedan \"izlet\" do Splita i nazad 50EUR samo na cesti, onda vidim, da su naše vinjete više nego jeftine.

VL
DU
Deleted user
12:01 30.05.2012.

Ma nema \"vlade\" do ove. Socijalno \"osjetljiva\", puna \"brige\" za dobrobit gradjana ne podize cestarinu na hrvatskim autocestama. Ne podize je ovaj tjedan, vec tek u \"dalekoj buducnosti\" - tjedan dana kasnije. Tko ovako odgovorno \"rjesava\" probleme ispraznjivanja lisnica gradjana zavrijedjuje uvijek i uvijek iznova beskrajan prezir. Tako \"dugorocna rjesenja\" mogu ionako napraviti milanovici, cacici, pusicke, opacicke, ostojici, spremovi i ostatak ove \"politicke kreme\". Uovaj upis sluzi iskljucivom sprdanju ovoj iznad svega nesposobnoj \"Vladi\"!

VL
Avatar MENSA
MENSA
12:36 30.05.2012.

ZAHVALNOST! Evo, želio bih ovako.......javno odati \"priznanje \" i izraziti zahvalnost našoj Vladi što je (punih) tjedan dana ( hej....ljudi ....to je 7 dana!!!!) \"pomaknula\" ovo poskupljernje. Od radosti i sreće nisam nočas ni .....\"oka sklopio\" Hvala \"im\"! Ma štoo hvala .......hvali \"im\" .....velika!!!

VL
DU
Deleted user
12:47 30.05.2012.

Ne bih se složio da su slovenske vinjete neka povoljnost za turiste jer mogu kupiti onu za 7 dana (godišnji obično traje 8-15 dana!), a što znači da moraju kupiti jednu u dolasku i drugu u povratku tako da je to max maliciozno smišljeno. Usput budi rečeno, AC u državama koje naplaćuju izravno cestarinu poput Italije ili FR su u rangu 5 eura za 100 km AC što znači da je preračunato realna, internacionalna cijena za 400 km ZG-Split oko 20 eura iliti preračunato po današnjem tečaju 7,6 kn oko 152 kn u jednom smjeru. Druga je stvar da li je to mudro nadizati cijene neposredno pred sezonu, ali hvaliti slovenske vinjete kao friendly do turista u tranzitu kroz SLO je sve samo ne pošteno!

VL
OB
-obrisani-
12:54 30.05.2012.

mikrogrizly-- ja sam uzeo Slo . vinjetu za godinu dana , kosta me nekih 95 eura , da se vozim iz Cakovca za Rijeku preko Hr jednom mjececno kostalo bi me cca 288 eura jel to tome tako ili ne? ne? Ovo sa Hr cijenama je jednom rijecju PLJACKA !

VL
OB
-obrisani-
12:56 30.05.2012.

A da zaboravio sam se zahvalit velikom nesposobnom vodji na odgodi od tjedan dana ...HVALA , veliki i jedini uspjeh ove vlade

VL
KA
kafka
13:10 30.05.2012.

Piše: \'\'najavili su u prošli četvrtak 15 posto višu cestarine od početka lipnja, i to za povremene korisnike, dok će za vozače koji imaju ENC uređaje cijena ostati ista.\'\' zatim piše: \'\' akcija prodaje ENC paketa s popustom kreće odd 1. lipnja, kako je i bilo najavljeno, pa će vozači moći kupiti ENC uređaje za 1,25 kuna ako odmah uplate 500 kuna, a na to će dobiti na poklon 50 kuna.\'\'. Uz dodatnih 50 kuna neće se poništiti efekt poskupljenja od 15%. Trebalo bi na poklon dobiti 75, a ne 50 kuna. Do sada su kupci ENC bona za uplaćenih 500 kuna (+cijena uređaja) dobivali vrijednost od 555 kuna, tj. putovanje im je bilo oko 10% jeftinije. Ili novinari ne znaju što pišu ili ... ????!!!

VL
CA
CastrumFF
13:11 30.05.2012.

@Mikrogrizzly Kao uvijek i ovaj put iznosiš podatke koji su pragmatični i nisu niti blizu istini. a.) Cestnina na relaciji Zagreb - Split (Dugopolje) je 157 a ne 152 KN, a od sledečeg petka bit če 180 KN ( 23,75 EUR) b.) Cestnina u Italiji je 6,55 EUR za 100 KM a ne 5 EUR kako ti kažeš Kako što vidiš, tvoji podaci su 30% ( trideset posto !!!) niži od realnog stanja.

VL
DU
Deleted user
13:36 30.05.2012.

Ne shvaćam prigovor! Navodim da bi po nekom EU orijentacionom pravilu da se 5 eura plaća za 100 km AC, cestarina ZG Split iznosila 152 kn jer se radi o dionici cca 400 km odnosno protuvrijednosti 20 eura. Pa se onda taj podatak konfrontira s realnom cijenom cestarine, iako uopće nije to bila ideja nego izreći da se manje-više uklapa u tu cijenu koju imaju FR ili ITA i koju također plate turisti. I što je onda podatak da je cestarina u ITA još skuplja!? U kojem to smjeru govori - da je RH imajoš uvijek niže cijene AC od Italije i kakav je to argumet za šimfanjej RH!? Naposljetku, taj podatak o cca 5 eura/100 km kao nekoj tipičnoj cijeni AC u EU je iz poslovnih novina...

VL
DU
Deleted user
13:44 30.05.2012.

Uostalom, evo kako je naplata cestarine riješena širom EU: quote Najveći broj europskih zemalja primjenjuje izravnu naplatu cestarine prema prijeđenim kilometrima za sve kategorije vozila: Francuska, Italija, Portugal, Španjolska, Hrvatska, Grčka, Srbija, Norveška, Irska, Engleska, Belgija, Švedska, Danska, Nizozemska. Nekee zemlje su uvele vinjete za osobne automobile koje su ograničene na neko vremensko razdoblje, dnevne, tjedne, mjesečne, polugodišnje ili godišnje: Austrija, Slovenija, Češka, Mađarska, Slovačka. Ipak, ove zemlje su zadržale ili nedavno uvele i naplatu prema prijeđenim kilometrima za kamione iznad 3,5 t: Austrija, Slovenija, Češka, Mađarska, Slovačka. II dio slijedi...

VL
DU
Deleted user
13:44 30.05.2012.

II dio quote Njemačka, koja nije imala izravnu naplatu cestarine, uvela je za kamione iznad 3,5 t naplatu prema prijeđenim kilometrima dok za ostale kategorije još nije uvela cestarinu. Poljska primjenjuje vinjete za kamione, a za osobne automobile cestarinu obračunavava prema prijeđenim kilometrima, ali Poljska zasad ima svega 250 km autocesta. Na nedavnom primjeru uvođenja vinjeta za osobna vozila u Sloveniji, koja je za kamione ipak zadržala izravnu naplatu cestarine prema prijeđenim kilometrima, mogli smo se uvjeriti u kojoj mjeri vremenski ograničene vinjete mogu biti nepovoljne za određenu skupinu korisnika (povremene korisnike), a za drugu skupinu (česte korisnike i stalne korisnike) mogu biti vrlo isplative i povoljne. Time svi korisnici nemaju istu mogućnost dobiti istu uslugu za svoj novac. Također, Mađarska koja ima vinjetu za osobna vozila i za kamione, sve više se suočava s problemom visokih troškova održavanja i gospodarenja autocestama jer se mreža povećava. Stoga najavljuje uvođenje naplate cestarine prema prijeđenim kilometrima, najprije za kamione iznad 3,5t s namjerom da to proširi na sve kategorije.

VL
DU
Deleted user
13:47 30.05.2012.

Evo i tog slučaja iz poslovnih novina: EU forsira Poljskoj rješenje da prepolovi cijenu cestarine s 5 euroc po km na 2,5 eurocenta jer je koristila pomoć EU fondova za izgradnju tih AC. Via facti, neka cijena 5 eura poo 100 km je čak izabrana kao OK i Poljskoj, gdje je kupovna moć niža nego u nekim državama jugoistoka Europe... Quote: Od uvođenja elektronskog naplaćivanja cestarina poljske autoceste postale su vrlo unosne dionice. Zbog toga je moguće da Europska komisija zatraži čak i povrat dijela subvencija. Kako ne bi izgubilo novac iz Europske unije, poljsko ministarstvo prometa odlučilo se na veliko smanjenje cijena cestarina. Jeftinija cestarina bit će prije svega na dijelu dionice autoceste A2 između Konina i Strykowa, za koju se već sada plaćala cestarina. Vozači osobnih automobila ubuduće će po kilomentru plaćati dva i pol umjesto pet centi. Ista cijena vrijedi i za dionicu autoceste A4 između Wroclawa i Gliwice za koju se do sada nije plaćala cestarina.

VL
CA
CastrumFF
13:52 30.05.2012.

Prigovor je bio u kontekstu i prvenstveno je služio kao komentar na slovenske vinjete. Kad se cijena slovenske vinjete usporedi sa (novim) cijenama na hrvatskim avtocestama, a i sa cijenama koje su na talijanskim avtocestama dođemo do zaključka, da je slovenska vinjeta zapravo jeftina, a u svakom slučaju jeftinija nego cestarina u spomenutim državama. Ako ideš računat vidiš, da je cestarina ZG-ST (Dugopolje, a još treba po magistralnoj cesti do Splita) i nazad cca 48 EUR, što je više od 50% cijene cjeloletne vinjete u Sloveniji.

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.