Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Fakulteti
Povratak na članak

Bolonja je na Medicinskom fakultetu utrostručila prolaznost

Za protivnike reforme obrazovanja dvojbe nema. U posljednjih pet godina opala je kvaliteta na svim sveučilištima.

Komentari 38

AG
Agramer198
02:01 06.03.2010.

Slušam odnosno čitam komentare i križam se... Pa u čemu je sada problem? Prvo nije u redu kaj nemamo dovoljno liječnika, onda nije u redu jer ih ima, ali su kao nesposobni.. Ako ne studirate ne pizdite jer nemate pojma kako nam je. Moja kolegica na Medicini krv piša da bi dala predmete kao npr. Patologija a sam ispit se sastoji od pismenog, pokaznog, još jednog pismenog, pokaznog i na kraju usmenog. 5 u 1. Ko neka Getro akcija kaj ne? Samo kaj nakon takve akcije hoćete otići doma i spavati 20 dana jer je profesor baš bio predivno raspložen pa je odlučio da ipak NE ŽELI dolaziti drugi dan i ispitati ostatak ljudi već u 11 navečer vi čekate svoj red nakon kaj ste u 8 ujutro došli. I ne nije pretjerivanje niti karikiranje. Nakon što 15 sati provedete čekajući svoj red izvadili bi i njemu i sebi jetru na živo.. Ili još jedan bolji primjer. Pravni fakultet. Profesor ima bipolarni poremećaj i njemu je baš špica jer vas usred ispita prekine i priča vam kak bi bil na Mallorci. Da kaj njemu ovo treba. Onda zuri u točku tri metra iznad vaše glave, fiksirajući Jupiter, i postavlja vam pitanje što je pretporez. Onda mu vi izverglate nabubanu definiciju KOJU ZNATE,a za koju on tvrdi da nije točna i veli vam da ste retardirani, počne lupati šakom po stolu i govoriti da \"kaj ga svi zajebavaju\".. Onda vi ostanite normalni i zatomite impuls da mu izbijete bulju sa Rimskim privatnim pravom.Prolaznost se povećala jer je gradiva manje i razumljivije je i zato što je prilagođeno 21. st ,a ne 19. Povećala se prolaznost zato što više nije cilj SAMO nabubati već i neku pm znati i moći povezati što je u svakom slučaju lakše nego imati u pohrani 35 000 činjenica koje možete izverglati u 5min, ali bez imalo pojma KAJ ste rekli.. Prije ste morali biti ili štreber ili vudren u glavu da komprimirate 5000 str. Građanskog i procesnog prava u dva mjeseca u glavu. Ili bi studirali 60 godina pa bi negdje sa unukom diplomirali.

VL
RA
Raphael
12:30 06.03.2010.

Pusti prolaznost, kakva je kvaliteta? U kojoj ce se mjeri ta prolaznost odraziti na povecanje industrijske proizvodnje za primjerice 5 godina i povecanje BND? Mislim kako su dane varijable obrnuto proporcionalne. Hajde, neka sam u krivu pa ce nam biti bolje. :|

VL
DU
Deleted user
16:49 06.03.2010.

faks je i prije bio loš, sada je katastrofa.....

VL
LU
luminosity
11:45 08.03.2010.

Osvrt na ovaj clanak s nekim pojasnjenjima: http://blogomdan.wordpress.com/2010/03/07/bolonjska-reforma-i-prolaznost/

VL
OB
-obrisani-
20:54 05.03.2010.

Ovaj je preplaćeni i na sve medije pretplaćeni hrvatomrzac u pravu. Tu nešto ne štima, čim on govori bilo što dobro za Hrvatsku i Hrvate.

VL
DO
DoktorAmer
21:01 05.03.2010.

No konacno. Kao netko tko je obrazovan na zagrebackom sveucilistu, [inzinjer, diplomirao za 4 godine prije Bolonje] pa onda na doktorirao za 4 godine u Americi, uvijek sam se cudio groznoj neefikasnosti studija u Zgb. Studenti mjesecima pa i godinama nista ne uce pa onda odustanu bez diplome [oko 65 %], pa se onda uvijek nadje neki idiotski profesor koji sve rusi [toboze lumen koji je cijeli zivot napisao dva naucana rada, a za neki mizerni, posve zastarijeli udzbenik mu je trebalo 20 godina da ga napise]. Kao sto rekoh, grozna neefikasnost i kroz godine, milijarde potrosene na studente koji na koncu ne diplomiraju. Na vodecim americkim univerzitetima, studenti stalno uce, profesori su odgovorni da student uspije, i 90 % diplomira za 4 godine. A kvaliteta, zna se. Od 100 najvise rangiranih univerziteta, 90 su americki, a na Nobelove nagrade su tako reci, pretplaceni. Sto dalje od bivseg sistema, to bolje. Sto se studenti manje terete nepotrebnim gomilanjem materijala, to ce imati vise vremena misliti vlastitom glavom, i tako postici nesto u zivotu.

VL
TH
than
21:01 05.03.2010.

Neka ode na pravni fakultet u Zagrebu. Tamo je bolonjski proces samo na papiru, a u klupama je i dalje sve po starome, osim sto su dodali 5tu godinu. Svako malo provjere znanja ?!?! Ucenje u malim kolicinama ?!?! Toga na pravu nema. Sve je kao i prije uvodjenja tzv. bolonjskog procesa uz to sto su uvalili 5tu godinu, a prolaznost je mozda 25%. Da nema okolnih sveucilista, trazili bi se diplomirani pravnicni na kapaljku (unih upravnih pravnika ionako ima za bacanje)

VL
UK
Ugo Kajvez
21:34 05.03.2010.

05.03.2010. u 21:01h DoktorAmer . Jel to možda tako u americi jer u SAD-u godišnje diplomira samo 50 tis. studenata, (u kini god. diplomira 500tis.) što nije ni približno koliko je potrebno za tu zemlju. Pa se toj \"maloj\" skupini može priuštiti visoki standard. Dok, razliku u završenim studentima uvaža iz svijeta, čija je, usput rečeno, sirotinja financirala kroz porez (kao npr u RH) da bi zatim ih ameri odvukli ...... a o općoj naobrazbi kaku ameri imaju, pa svi znamo kako to izgleda .....

VL
DO
DoktorAmer
21:43 05.03.2010.

Ugo, kaj je tebi? U Americi ima oko 80 miliona ljudi sa fakultetskom spremom. Samo na velikim drzavnim univerzitetima kao Michigan, PennState, Ohio State, Wisconsimn diplomira po 20,000 do 40,000 studenata godisnje na svakom! Milioni studenata godisnje diplomiraju u Americi, sta mislis otkuda sve to znanje i novac.

VL
UK
Ugo Kajvez
21:54 05.03.2010.

05.03.2010. u 21:43h DoktorAmer . Molim pročitaj odlomak iz mog posta .... \"Dok, razliku u završenim studentima uvaža iz svijeta, čija je, usput rečeno, sirotinja financirala kroz porez (kao npr u RH) da bi zatim ih ameri odvukli ......\" . Tu spadaš i ti ...... tko je tvoje osnovno, srednje školovanje i faks financirao? ...... današnji hrvatski penzići koji jedva preživljavaju ...... jesi im rekao hvala?

VL
DO
DoktorAmer
22:01 05.03.2010.

Ugo, jos uvijek mali broj studenata dolazi izvana u USA na studije. Iznimka su postiplomske studije na tehnickim znanostima, gdje su oko 30 do 40 % studenata stranci, najcesce Kinezi. Mnogi od njih se vracaju u Kinu i jedan su od glavnih uzroka za tako brzi napredak Kine. Sto se mene tice, svjestan sam i vrlo zahvalan za skolovanje koje sam dobio u Zagrebu. Pokusam se oduziti koliko mogu, ali sigurno to necu moci u potpunosti. Otisao sam jer se nisam dao krotiti od ondasnjeg komunistickog rezima.

VL
UK
Ugo Kajvez
22:09 05.03.2010.

05.03.2010. u 22:01h DoktorAmer . I ja sam otišao, ali se i vratio (usprkos odlične love tamo) ...... jedino što sam se pametnog na zapadu naučio su dvije izreke ... . 1. My country right or wrong .. 2. Ask not what your country can do for but what you can do for your country ... . Mnogi hrvati to nerazumiju ... nažalost ...

VL
OB
-obrisani-
22:20 05.03.2010.

Ugo, zbog tih dviju izreka niste trebali ići na Zapad. Mogli ste ih naučiti i u Hrvatskoj. Mnogi Hrvati to znaju. Najbolji su mi oni, kao nazovidoktor, koji nama u Hrvatskoj sole pamet, a sami se drže daleko od nje.. Nije ni nama lako, ali što bi se dogodili da smo svi otišli vani i tamo ostali? S takvima bi Hrvatska odavno nestala.

VL
DO
DoktorAmer
22:25 05.03.2010.

Evo Ugo, nisam bio lijen, to su podaci o USA visokom skolovanju 2008 godine je 1,610,000 studenata diplomiralo, 650,000 magistriralo i 150,000 doktoriralo. Dakle. prilican broj. Slazem se s onim what can you do for your country, ali ono, myy country right or wrong, ne prolazi vise. Samo kritike i zahtjev za visim standardima politicara [ali i ostalih] vodi do boljitka. I tako zapravo najbolje volis svoju domovine, da je silis da postane bolja.

VL
DO
DoktorAmer
22:33 05.03.2010.

A9, otici sigurno nije lako a ni dobro za domovinu. Ja sam od 1991 do 1995 bio dosta angaziran. Jesi li cuo za to da je 1992 , 104 Nobelovca potpisalo za priznanje Hrvatske, ja sam donekle doprineo da se to dogodi. Onda je to bilo vrlo vazno, jer se priznanjem medjunarodna situacija za Hrvatsku znatno popravila. Pa onda posjeti Washingtonu, uvjeravanja kongresmena i senatora da su Srbi agresori i kojekakove druge stvari. Znam da to nije nista u usporedbi s onim sto su ljudi u Hrvatskoj prolazili, ali radio sam koliko sam mogao.

VL
OB
-obrisani-
22:54 05.03.2010.

Odlazak inteligencije vani, u velikom broju, katastrofalan je za svaku državu i svaki narod. Ka da se zna da je megaubojica Tito posebno vodio računa o uništenju hrvatske inteligencije, najprije masovnim ubijanjem a potom progonima i osiromašivanjem onda današnje stanje u Hrvatskoj nikoga ne treba čuditi. Dodjela diploma bez dostatnog znanja, a niski kriteriji na fakultetima su upravo to, vodi u uništenje i ono malo preostalog znanja i volje za njegovim stjecanjem. Posebno je zabrinjavajuće stanje u prirodnim i tehničkim znanostima. Broj studenata fizike i matematike premalen je i za bilo kakav napredak. Komunistički, protuhrvatski kadar, koji još uvijek vlada Hrvatskom, uz pomoć masonerije sustavno uništava sve što može. Opstati u takvim uvjetima i zadržati ponos, dostojanstvo, moral i tradiciju zaista je teško. Nu, nama Hrvatima nikada nije bilo lako. Navikli smo na poteškoće. Sveta je dužnost svakoga Hrvata povećavati svoje znanje, čuvati hrvatsku tradiciju i vjeru i voljeti Hrvatsku iznad svega. Bez toga bismo davno propali.

VL
DR
drphil
22:54 05.03.2010.

medicina nema bolonju.

VL
DR
drphil
23:03 05.03.2010.

također, veoma mi je čudna brojka od samo 25% prolaznosti. smatram da bi ju trebalo provjeriti.

VL
DO
DoktorAmer
23:28 05.03.2010.

A9, imas u mnogom pravo. Komunisti su sustavno sprecavali intligenciju. Ali ne samo oni, kod nas se znanje jednostavno ne cijeni. Da su Janica i Ivica 500-ti skijasi na svijetu, svi bi se smijali, a to sto je zagrebacko sveuciliste 500-to na svijeto, izgleda nikoga, od najvisih do najnizih, ni najmanje ne smeta. Zato mnogi i odlaze van. Ne slazem se sa tvojim konzrevativizmom, samo moderne nacije koje su se oslobodile kojekakovih religioznih i nacionalnih ekscesa, prosperiraju. Pogledaj Njemacku, moderna drzava, oslobodila se politickih i nacionalnih gluposti, i opet vodi Europu.

VL
LI
lipa75
23:32 05.03.2010.

Kvaliteta je sigurno pala na \"pravim\" fakultetima (medicina, strojarstvo...). A što je tek na \"kvazi\" fakultetima u V. Gorici, Karlovcu, Sisku, Križevcima ili ispostavama fakulteta iz Splita u Zagrebu i obrnuto ? Uglavnom se studira uz rad i napreduje u državnom aparatu i onda se čudimo zašto nam je ovako. Ma može netko govoriti kako nije htio učiti u osnovnoj školi, ali ne može me ubijediti da je sposoban za zapovjednika policijske postaje, managera u HŽ-u ili bojnika u HV-u, a da s 15 godina nije znao da je -2-2=-4. I savjet svim komunalnim poduzećima u Hrvatskoj: s obzirom da se u ZG najviše umire svi otvorite ispostave u ZG jer država ionako ne može odrediti što i koliko joj je potrebno i tko je kome nelojalna konkurencija.

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.