Naslovnica Vijesti Hrvatska

ARZ bi ukidanjem naplate Krčkog mosta ostao bez 64,4 milijuna kuna godišnje

Za proširenje koncesijskog područja, između ostalog, i za Krčki most, ARZ se 2007. zadužio za 200 milijuna eura koje još uvijek otplaćuje
07. veljače 2018. u 11:12 4 komentara 406 prikaza
Krčki most
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio da će razmotriti argumente za ukidanje mostarine za Krčki most. Objasnio je da je taj most pristupna cesta, kao i tunel Sv. Ilija, te da zbog toga ima prednosti za donošenje pozitivne odluke.

Krčki most UVODNIK Kalimero i krčki most: to je nepravda! Da, doista je nepravda!

ARZ je lani od mostarine na Krčkom mostu uprihodovao 64,4 milijuna kuna, od toga je oko 26 milijuna kuna dobio iz državnog proračuna kao refundaciju za mostarinu koju ne plaćaju otočani. Godišnji troškovi održavanja tog mosta su oko 20 milijuna kuna. ARZ je 2007. platio 200 milijuna eura za proširenje koncesijskog područja, između ostalog, i na Krčki most.

U ARZ-u kažu da se za plaćanje koncesijske naknade tvrtka kreditno zadužila i da bi svaka izmjena Ugovora zahtijevala pristanak više kreditora. Ako do ukidanja mostarine i dođe, država će, po svemu sudeći, morati nadoknaditi izgubljene prihode ARZ-u. Tako će ukidanje mostarine biti veći problem od ukidanja tunelarine kroz Sv. Iliju, koja je i bila povod za traženje primjene istih kriterija i u slučaju Krčkog mosta. HAC je ostao bez 25 milijuna kuna prihoda od Sv. Ilije, a s Krčkim mostom to bi značilo ukupno gotovo 90 milijuna kuna manje za cestarske tvrtke koje su zbog golemih dugova lani povećale cijene cestarine.

Krčki most
1 / 5
Krčki most
Jednakost za sve Ako se ne plaća Sv. Ilija, ne smije ni Krčki most ARZ Autocesta Rijeka - Zagreb U 20 godina milijarda eura od cestarine Aerodrom na Krku Ukinut će mostarinu? Prevozi li se s Krka oružje u američkim zrakoplovima? Butković: Moram provjeriti
Financije
Ja sam PMP
Znate li što je PMP i zašto se u svijetu smatra zlatnim standardom?
  • Avatar nekakav
    nekakav:

    i tako dolazimo do neugodnog pitanja svih povlastica i oslobođavanja plaćanja mnogih korisnika. svako oslobođenje je naravno dobrodošlo, ali za samo jednu jako usku grupu, ne za sve, jer svi ostali moraju podmiriti neosporne troškove gradnje, održavanja tih objekata. ovim ... prikaži još! se ušlo u spiralu iz koje neće moći pobjeći nitko. ako povećamo bazu koji ne plaćaju, a troškovi se samo povećavaju, otkud to namiriti, i zašto da to drugi plaćaju? tko ima korist od neplaćanja? stanovnici zaleđa biokova. pa neka njihova županija onda podmiri godišnje troškove održavanja tunela. ono, ljudi, pa to su lokalni problemi, koje rješava o plaća lokalna zajednica. između italije i francuske ima tunel, dug 11 km, i za njega se plaća oko 50 eura. plaćaju svi. inače, za makarsku postoje i drugi prometni pravci, pa se oni koji ne žele platiti tunelarinu, mogu njima koristiti. austrijanci naplaćuju sve tunele, plus obveznu vinjetu. učimo od boljih, ne od najslabijih i najlošijih.

  • Avatar maxist
    maxist:

    Po toj "logici" ništa nigdje nebi plaćali pa ni trajekte oni koji žive na otoku bez mosta.........i još se ministar zalijepi na "ideju" !!?

  • Avatar ČUBE
    ČUBE:

    Neka ostane naplata mostarine na Krčkom mostu ( i ja plaćam ) ako ništa ono zbog vikendaša - slovenaca !