Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?

Ako je Bečka opera mogla zatvoriti vrata, mogao je i zagrebački HNK

HNK Zagreb
Luka Stanzl/PIXSELL
14.12.2020. u 10:18

Hvale vrijedno je nastojanje uprave zagrebačkog HNK da ustraje na živim izvedbama. Ali te izvedbe trebaju biti maksimalno sigurne i za publiku, ali i za izvođače i sve zaposlene u kazalištu. Zagrebački HNK trebao se prilagoditi situaciji. I na vrijeme javnost, ali i svoje zaposlenike obavijestiti o svakoj virusnoj ugrozi

Kada je prošlog mjeseca ansambl Lado namjeravao održati tri redovna godišnja koncerta, dva u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu, a jedan u dvorani Lisinski, morao ih je otkazati zbog bolesti umjetnika. Naravno, uprava je odluku o otkazivanju donijela teška srca, i zbog publike i zbog umjetnika koji su i u ovim nenormalnim okolnostima marljivo vježbali kako bi zabljesnuli na sceni zbog koje i postoje, ali korona je bila jača.

Kada se za vrijeme ovogodišnjeg Splitskog ljeta pojavila informacija da je koronskim virusom zaražen noćni čuvar angažiran putem student-servisa, intendant splitskog HNK-a i iskusni kazalištarac Srećko Šestan odmah se obratio javnosti te je obrazložio odluke nadležnih epidemiologa koji su ustvrdili da zaražena osoba zbog prirode svoga posla nije mogla zaraziti ni umjetnike ni publiku, pa je festival bio nastavljen prema planu. No javnosti nije uskraćena informacija o zarazi. Javnost je također promptno saznala i za slučajeve zaraze u splitskom Baletu, ali i u orkestru splitskog HNK, zbog čega su izmijenjeni i najavljeni programi, a pretplatu ta nacionalna kuća ove sezone zbog neizvjesnosti nije ni prodavala. I intendant riječkog HNK Ivana pl. Zajca Marin Blažević mijenjao je program svoje kuće zbog korone, primjerice u ansamblu Opere, zbog čega je odgođena premijera Bizetove “Carmen”, a isto je bilo i s premijerom Talijanske drame. Ni u slučaju riječkog HNK informacije o zarazi nisu se skrivale, nego su bile javno dostupne i na stranicama te nacionalne kuće, ali i u medijima.

Uostalom, korona nije nikakva sramota koju bi trebalo skrivati ispod tepiha, nego bolest o kojoj treba govoriti i o kojoj treba izvještavati javnost, pogotovo ako se radi o javnim institucijama koje ovise o javnom novcu, bilo državnom ili onom lokalnom. Proteklih dana i tjedana diže se velika medijska, ali i ne samo medijska buka oko koronskih zbivanja u zagrebačkom HNK, matičnom hrvatskom kazalištu o kojem zajedničkim moćnim snagama skrbe država i Grad Zagreb. Buku je podjarila tužna informacija o članu zagrebačkog opernog zbora Anti Topiću koji je i preminuo uslijed koronske infekcije. Čak šest sindikalnih povjerenika raznih ansambala i organizacijskih jedinica u zagrebačkom HNK potpisalo je priopćenje u kojem intendanticu Dubravku Vrgoč optužuju za krive odluke i nestručne metode upravljanja u vrijeme ove koronske krize, a naročito ih smeta što zaposlenike HNK u medijima naziva “lažljivcima” i “zlobnicima”.

Sindikalne povjerenike zasmetala je i javna podrška koju zagrebačkoj intendantici daje ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek koju su neki umjetnici pozivali i na listopadsku premijeru “Carmen” kako bi se i osobno uvjerila da se na pozornici matične hrvatske kazališne kuće ne poštuju epidemiološke mjere. Od premijere “Carmen” Nacionalni stožer je pooštrio mjere i za kazališne predstave, pa su zabranjene predstave u kojima nastupa zbor, tj. izvedbe opera i mjuzikala, ali, zanimljivo, Nacionalni stožer nije zabranio baletne predstave. No zbog virusa koji se pojavio i u baletnom ansamblu HNK do sada je već otkazano ili odgođeno nekoliko najavljenih predstava megapopularnog “Orašara”.

Otkazivani su i Adventski koncerti, kojima je, zanimljivo, u ovoj krizi kada je i Ministarstvo kulture obvezalo institucije koje financira da angažiraju prvenstveno domaće umjetnike, trebao dirigirati gost iz Milana Antonello Allemandi. Zar HNK doista nema na plaći dirigenata koji su mogli ravnati Adventskim koncertima? Zar je doista trebalo zvati gosta iz inozemstva? I to još u situaciji kada u ansamblima vrije i kada su zaposlenici HNK-a iritirani odlukama uprave i preambicioznim programom koji nije usklađen s epidemijom.

Naravno, hvalevrijedno je nastojanje uprave zagrebačkog HNK da ustraje na živim izvedbama. Ali te izvedbe trebaju biti maksimalno sigurne i za publiku, ali i izvođače i sve zaposlene u kazalištu. Samo u tom slučaju one imaju opravdanje. Ako je Bečka državna opera zatvorila vrata na čak dva mjeseca, onda se i zagrebački HNK trebao prilagoditi situaciji. I na vrijeme obavijestiti javnost, ali i svoje zaposlenike o svakoj virusnoj ugrozi. Jer dobiti koronu nije sramota. Sramota je to prešutjeti. 

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije