Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

Prvi puta snimljena zvijezda s dvije egzoplanete: Svaka od njih je veća od Jupitera

Istraživanje je objavljeno u časopisu  The Astrophysical Journal Letters.
24. srpnja 2020. u 12:54 0 komentara 2166 prikaza
Foto: ESO
Pogledajte galeriju 1/4

Europski južni opservatorij (ESO) snimio je sa svojim teleskopom prvu fotografiju u povijesti mlade zvijezde nalik Suncu oko koje se vrte dva divovska egzoplaneta.

FILE PHOTO: NASA image of a medium-sized (M2) solar flare and a coronal mass ejection (CME) erupting from the same, large active region of the sun ZNANSTVENO ISTRAŽIVANJE Sonda prvi put snimila Sunčeve 'logorske' vatre

Znanstvenici su nedavno zadivili svijet sa snimkom  VTL teleskopa na kojoj se vidi rađanje novog planeta.

| Autor : ESO Foto: ESO

Sad su pak putem istog teleskopa snimili izravnu fotografiju planetarnog sustava zvijezde koja nalikuje našem Suncu, a koja je od nas udaljena oko 300 svjetlosnih godina. Ime navedene zvijezde je TYC 8998-760-1.

- Uspjeli smo snimiti okruženje koje je vrlo slično našem Sunčevom sustavu, ali u mnogo ranijoj fazi njegova razvoja - rekao je astronom Alexander Bohn sa Sveučilištu Leiden u Nizozemskoj, navodi ESO.

- Iako su astronomi do sada u našoj galaksiji neizravno otkrili više tisuće planeta, samo je mali dio tih egzoplaneta izravno snimljen - objasnio je astronom Matthew Kenworthy sa Sveučilištu Leiden.   | Autor : ESO Foto: ESO

Takva istraživanja su važna, navodi, jer su direktna zapažanja egzoplaneta važna u pronalaženju okruženja u kojima je moguć razvoj života. Snimka koju je ESO objavio je prva izravna snimka više od jednog egzoplaneta oko zvijezde koja je slična suncu, samo je u značajno mlađa

PBZ PROMO Predanost društveno odgovornom poslovanju i kontinuirana podrška unaprjeđenju razvoja zajednice u kojoj poslujemo u fokusu su PBZ grupe

- Prva izravna fotografija nekog egzoplaneta snimljena je 2004. također putem VLT-a kada je uhvaćena malena mrlja svjetlosti koja kruži oko smeđeg patuljka, neke vrste neuspjele zvijezde - dodao je Kenworthy.

Snimljeni egzoplaneti su ustvari dva plinovita  diva koja imaju mnogo veću masu od Jupitera, najvećeg planeta u Sunčevom sustavu. Jedan od njih ima 14 puta veću masu od Jupite, a drugi šest puta. Zvijezda kraj koje se nalaze stara je samo 17 milijuna godina.

Istraživanje je objavljeno u časopisu  The Astrophysical Journal Letters.

Slunj: Gotovina, Markač i Krstičević nazočili vojnoj vježbi Velebit 18