Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

Pretraživali arhive pa došli do nevjerojatnog događaja iz Osmanskog carstva

Što se pak tiče pada meteorita u novije vrijeme. Bilo ih je mnogo, a neki su bili i opasni po život no nitko nikada nije umro. Zbog toga ove nove informacije iz Turske mogu na jedan način promijeniti znanstvenu povijest.
29. travnja 2020. u 22:56 2 komentara 12152 prikaza
Foto: Diego Mattarelli/REUTERS/PIXSELL/Ilustracija

U srijedu je tim znanstvenika u časopisu Meteoritic & Planetary Science objavio dokaze o prvoj zabilježenoj smrti nekog čovjeka uslijed pada meteorita. Naime, skupina turskih istraživača do tog je otkrića došla nakon višegodišnjeg pretraživanja državnih arhiva, a prilikom čega su došli do spoznaje da vjerojatnost o "meteoritu koji može ubiti čovjeka" više nije floskula i mrtvo slovo na papiru.

Takav slučaj dogodio se upravo 22. kolovoza 1888. godine u Osmanskom Carstvu, i to na području grada Sulaymaniyaha koji danas teritorijalno pripada Iraku. Tom prilikom jedna je osoba poginula, a druga je teško ranjena, piše nbcnews.com.

Ovi zapisi imaju dodatnu težinu budući da su do sada dugo postojale neutemeljene priče i narodne legende o ljudima koji su umrli jer su pogođeni meteoritom. Međutim, sada su stigli konkretni dokazi za takve tvrdnje.

Meteor u Hrvatskoj brzina preko 20 km/s Astronomi objavili zanimljive podatke o meteoru koji je eksplodirao iznad Hrvatske

"Razlog zbog kojeg se do 2020. na jedan način čekalo za ovakve dokaze možda leži u tome što nije bilo ikakvog rukopisa ili pismenog dokaza na engleskom jeziku, a što je dodatno umanjilo interes za istraživanje ovog područja", stoji u studiji koji su objavili znanstvenici sa Sveučilišta u Istanbulu

Međutim, samo treba temeljito istraživati arhive i iščitavati, a za to, tvrdi autor studije, nije potreba baš prevelika pamet.

"Gotovo svaki važan događaj u životu naroda, države pa čak i čovjeka kao individualca je na neki način zabilježen negdje. O svemu postoje zapisi. Bilo da je riječ o epidemijama, elementarnim nepogodama, vladinim odlukama...", kaže Ozan Unsalan, izvanredni profesor na Katedri za fiziku na spomenutom sveučilištu.

VIDEO: Spektakulran video eksplozije meteora nad Hrvatskom

U povijesnim turskim arhivima pronađena su i izvješća lokalnih vlasti nakon što je ovaj meteorit udario u zemlju. U njemu je tako navedeno kako je jedan čovjek na mjestu ostao mrtav dok je drugi teško ozlijeđen zbog čega je kasnije ostao i paraliziran. Istraživački tim ukupno je pronašao tri pisma ispisana na turskom jeziku, a sam događaj prijavljen je sultanu Abdulu Hamidu II.

Prema istom izvješću, taj meteorit bio je samo jedan u mnoštvu njih koji su u roku od 10 minuta pogodili tadašnje Carstvo, a spominju se i svjedočanstva ljudi iz okolnih mjesta koji su organima reda kazivali kako su vidjeli veliku vatrenu kuglu koja para nebo.

Tim turskih znanstvenika i istraživača još uvijek radi na ovom slučaju. Pokušavaju pronaći potencijalni sultanov odgovor kako bi doznali više detalja.

meteor EKSPLOZIJA NAD HRVATSKOM Nesvakidašnji video izgaranja meteora: 'Da se dogodilo u noći sve bi obasjao'

"Ako to nađemo, a trebali bismo, onda ćemo klasificirati vrstu uzorka prema znanstvenim kriterijima" dodao je Unsalan.

Zagreb: Miistar Božinović svjedočio na suđenju Tomislavu Sauchi i Sandri Zeljko
AFERA DNEVNICE
Pretragom stana Sandre Zeljko našli dokumente, ali i između 50 i 100 pari cipela
Park prirode Papuk
SUDJELUJTE U AKCIJI
Prijavite se za akciju „Tjedan odmora vrijedan“ i promovirajte svoje promotivne ponude
  • Avatar LindaTA82
    LindaTA82:

w︆︅w­︅︆w︆︆.︆︆l︅︆o︆︅v︅­︆e­­­­x︆︆x︅︆.︆︅c︅︆l︆︅­u︅︆b

• lector2corrector:

Onodobno su izmijenili ne samo znanstvenu povijest, već samo lice zemlje. Ne raduje me informacija da oni opet nešto počnu mijenjati.