Super Bowl je uvijek bio više od obične utakmice američkog nogometa. Postao je kulturni događaj koji gledaju milijuni ljudi diljem svijeta. Zapravo, Super Bowl ostaje najgledaniji televizijski program svake godine. Prema podacima Nielsena, Super Bowls se sastoji od 10 najgledanijih televizijskih emisija prema prosječnoj gledanosti, s prošlosezonskim Super Bowlom LVIII koji vodi sa 123.714.000 prosječnih gledatelja.
Te su brojke razlog što je Super Bowl također postao glavna platforma za oglašavanje. Svake godine reklame su podjednako dio cjelokupnog iskustva kao i sama igra, a sada tvrtke počinju pripremati svoje nadolazeće oglase za Super Bowl, pokušavajući privući pozornost za svoje nadolazeće spotove prije Super Bowla u noći s nedjelje na ponedjeljak. Sve to ima svoju cijenu, i to izuzetno visoku.
Prema brojnim izvješćima FOX je prodao najmanje 10 reklama koje će se emitirati tijekom Super Bowla LIX za više od 8 milijuna dolara, što bi predstavljalo novu rekordnu cijenu za Super Bowl reklame. Prema podacima Statiste, ovo je također povećanje od 1 milijun dolara u odnosu na prošla dva Super Bowla.
Ali koliko je prosječna cijena oglasa za Super Bowl porasla u posljednja dva desetljeća? Za vrijeme Super Bowla XXXVI, koji se igrao 2002. između New England Patriotsa i St. Louis Ramsa, prosječna reklama za Super Bowl od 30 sekundi koštala je 2,2 milijuna dolara. Nešto više od 20 godina kasnije, dosegli smo granicu od 8 milijuna dolara.
Troškovi oglašavanja tijekom Super Bowla dramatično su porasli u posljednjih nekoliko godina. Reklama od 30 sekundi tijekom Super Bowla LV, odigranog između Kansas City Chiefsa i Tampa Bay Buccaneersa u veljači 2021., iznosila je 5,5 milijuna dolara.
Od tada je prosječna cijena mjesta u Super Bowlu od 30 sekundi skočila na 6,5 milijuna dolara, zatim na 7 milijuna dolara, a sada na 8 milijuna dolara.
Ovo dramatično povećanje može biti djelomično posljedica oporavka svijeta od pandemije COVID-19, budući da su tvrtke počele širiti poslovanje i proračune za oglašavanje nakon usporavanja gospodarstva do kojeg je došlo tijekom te epidemije. Ali u ovom trenutku taj porast ne pokazuje znakove usporavanja.