Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 116
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Slijedite kliše

Tražite savršeni božićni poklon? Možda griješite

Božić
Foto: Shutterstock
1/2
14.12.2016.
u 08:10

Psiholozi tvrde da darivatelji biraju darove na pretpostavci kako će primatelj reagirati kad otvori poklon, dok su primatelji u stvarnosti više zainteresirani za to koliko je dar praktičan i koliko će im dugoročno koristiti

S Božićem na vratima svi smo zauzeti traganjem za savršenim darovima za obitelj i prijatelje, ali po novoj znanstvenoj studiji većina nas to radi pogrešno. Po anketi Gallupa provedenoj prošle godine, Amerikanci planiraju u prosjeku potrošiti 830 dolara (5900 kuna) na božićne poklone.

I dok mnogi pokušavaju izbjeći 'bezvezne' darove poput para čarapa za djeda ili kozmetičkog pribora za baku, znanstvenici sugeriraju da su takvi 'klišeizirani' pokloni zapravo dobra ideja. Psiholozi tvrde da darivatelji biraju darove na pretpostavci kako će primatelj reagirati kad otvori poklon, dok su primatelji u stvarnosti više zainteresirani za to koliko je dar praktičan i koliko će im dugoročno koristiti.

Znanstvenik Jeff Galak s poslovnog fakulteta pri sveučilištu u Pittsburghu i njegove kolege proveli su istraživanje čije su rezultate objavili u časopisu Current Directions in Psychological Science. Ustanovili su odstupanje između očekivanja primatelja i motivacije darivatelja za izbor određenog dara, što može rezultirati razočaranjem.

– Otkrili smo da darivatelj želi zadiviti primatelja, želi čuti 'vau' kad ovaj otvori dar u kojem može uživati odmah, toga trenutka. Primatelji su, po našem istraživanju, zainteresiraniji za dar koji će im dugoročno više vrijediti – kazao je Galak.

– Ono što smo vidjeli jest neslaganje između misaonih procesa i motivacije između darivatelja i primatelja – objasnio je. Drugim riječima, možda se i usisavač, poklon koji će rijetko izazvati oduševljenje u božićno jutro, može ponovno naći na vrhu popisa darova jer će biti dobro iskorišten na dulje vrijeme.

– Razmjenjujemo darove s osobama do kojih nam je stalo, koje se trudimo usrećiti ili s njima osnažiti odnose. Te ciljeve možemo ostvariti ako razmislimo koliko će primatelju dar biti vrijedan dok bude trajao, umjesto koliko će osmijeha izazvati na primateljevu licu dok ga bude otvarao – zaključio je Galak.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije