Naslovnica Lifestyle Zdravlje

8 stvari koje će vas ove zime održati zdravima

I dok neki imaju svoje tradicionalne zdravstvene navike kojima jačaju imunosustav, neki kreću u borbu tek kada sinusi postanu neprohodni, kihanje postane uobičajena pojava, a maramice nezaobilazni "modni dodatak" u torbicama.
03. prosinca 2015. u 14:25 0 komentara 4723 prikaza
prehlada
Foto: Thinkstock

Svake zime ista briga: Kako se othrvati virusima i bakterijama koje svake zime kreću u napad na naš oslabljeni imunološki sustav?

I dok neki imaju svoje tradicionalne zdravstvene navike kojima jačaju imunosustav, neki kreću u borbu tek kada sinusi postanu neprohodni, kihanje postane uobičajena pojava, a maramice nezaobilazni "modni dodatak" u torbicama. 

Da biste to spriječili, neke stvari možete promijeniti već danas i omogućiti svom organizmu lakšu borbu protiv prehlade i gripe. 

Utoplite se

Znamo da je potpuno nepotrebno naglašavati kako se za vrijeme hladnijih dana trebate odjenuti toplo. Unatoč tome što to gotovo svi znaju, neki će to ipak zanemariti, primjerice za vrijeme subotnjeg izlaska. Nemojte zbog mode zanemariti zdravlje. Toplo se odjenite kako ne biste "zaradili" simptome prehlade ili gripe koja bi vas mogla "prikovati za krevet". 

Ne posuđujte svoje stvari

Može zvučati grubo i sebično, ali je potrebno. Ako od nekoga tko je bolestan posudite olovku ili nešto drugo, postoji mogućnost da ćete se zaraziti. Izbjegavajte posuđivati svoje ili uzimati tuđe stvari ako vam je imunološki sustav oslabljen. 

Uzimajte cink

Cink doprinosi normalnom funkcioniranju imunološkog sustava pa vodite računa da svoj organizam opskrbite s preporučenim dnevnim dozama. 

Nemojte se ulijeniti

Zima je idealno vrijeme da više vremena provedete odmarajući se na kauču ispred TV-a. Ma koliko vas mamila ideja da se ušuškate ispod tople dekice, trebali biste joj se oduprijeti. Nemojte odgađati fizičku aktivnost jer ona jača imunološki sustav. 

Perite ruke

Bilo ljeto ili zima, nemojte zaboravljati na svoje higijenske navike. Najviše bakterija u naš organizam ulazi preko nečistih ruku pa ih redovito perite. 

Dobro se naspavajte

Kvalitetan san recept je za očuvanje zdravlja, posebice za vrijeme zime, pa si svakako osigurajte osam sati kvalitetnog noćnog sna. 

Jedite voće i povrće

Uzimanje vitamina C kao dodatka prehrani tijekom hladnijih mjeseci dobra je ideja, ali puno bolja ideja je jesti raznoliko voće i povrće i organizam opskrbiti svim potrebnim hranjivim vrijednostima. Iako je ponuda voća i povrća tijekom zime ograničena, ipak su vam na raspolaganju "zimske" namirnice koje će osigurati vašem organizmu ono što vam je potrebno. 

Ostanite hidratizirani

U ovim mjesecima manje se znojimo pa samim time i osjećamo manju potrebu za hidratacijom. Ne dopustite da vas to zavara i pazite da i tijekom zimskog razdoblja budete hidratizirani. 

>>Uzimamo više lijekova nego prošle godine, ali manje antibiotika

sas
PREVENTIVA
Liječnik savjetuje: U ovim situacijama je potrebno tražiti drugo mišljenje stručnjaka

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.