Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Studija pokazala koliko sna nam je potrebno da bi mozak ostao zdrav

Kronični nedostatak sna znatno utječe na sposobnost zadržavanja pažnje, učenja novih stvari, kreativnosti, rješavanja problema i donošenja odluka, kažu liječnici.
15. studenoga 2021. u 07:00 1 komentara 7123 prikaza
Foto: Shutterstock

Prema studiji koja je prošli tjedan objavljena u znanstvenom časopisu Brain, šest do osam sati kvalitetnog sna u kojem su oči većinu noći zatvorene odgađa kognitivni pad i održava zdravlje mozga. Studija je naime pratila spavanje 100 starijih osoba koje su testirane na kognitivni pad i dokaze rane Alzheimerove bolesti i otkrila da su samo oni koji su spavali šest do osam sati zadržali stabilno kognitivno funkcioniranje.

Ovo je 18 najboljih poza za spavanje: Je li vaša omiljena među njima?

1 / 5
Ova fotografija prikazuje čak 18 poza u kojima ljudi spavaju i izazvala je bezbroj komentara na internetu. Smijeh je izazvala poza 13 uz komentare čuđenja "Tko uopće spava ovako?"

Ako je osoba spavala manje od pet i pol sati, patila je njezina kognitivna učinkovitost, čak i nakon kontrole čimbenika kao što su dob, spol i Alzheimerova patologija. To se odnosilo i na ljude s druge strane spektra+: ako su spavali više od sedam i pol sati, spoznajni su procesi opadali.

- To pokazuje da je ključna i kvaliteta, kao i količina spavanja - kaže koautor studije dr. David Holtzman koji napominje da je uz odrasle koji trebaju sedam sati sna djeci školske dobi potrebno devet do 12 sati, a tinejdžerima osam do 10 sati.

- Kronični nedostatak sna znatno utječe na sposobnost zadržavanja pažnje, učenja novih stvari, kreativnosti, rješavanja problema i donošenja odluka - dodao je.  | Autor : Shutterstock Foto: Shutterstock

Kako poboljšati spavanje

Dobra vijest je da se mozak može trenirati da postigne bolji san i to tako da svaki dan liježemo i ustajemo u isto vrijeme, čak i vikendima,, kažu stručnjaci.

Uz to, treba postaviti pravo okruženje za spavanje i opuštajuću rutinu prije spavanja. Joga, topli tuš, dobra, ali ne previše uzbudljiva knjiga koja se čita na blagom svjetlu - sve to pomaže tijelu da se opusti.

- REM faza spavanja je lakša razina odmora koja se lakše može poremetiti, pa isključite zvukove, smanjite svjetla i snizite  temperaturu u spavaćoj sobi - savjetuje dr. Holtzman i napominje da krevet treba služiti samo za - spavanje i seks!

- Televiziji i drugim uređajima koji emitiraju plavo svjetlo, poput pametnih telefona i prijenosnih računala, nije mjesto u spavaćoj sobi - zaključio je za CNN.

Znate li koji je najzdraviji položaj za spavanje?


Skupit će vlagu Počinje sezona zamagljenih stakala na automobilu: Ova dva predmeta skratit će vam muke čišćenja bitna je veličina... Djevojka pokazala zaručnički prsten, a mnogi korisnici je brzo izvrijeđali: 'Ovo je užasno!' Svjetski dan tjestenine Talijani otkrili nekoliko zlatnih pravila za kuhanje tjestenine: Slijedite ih i uvijek će ispasti savršeno
Vinkovci: Uhićena Gabrijela Žalac odlazi iz kuće u pratnji istražitelja
SATIRIČNI PREGLED TJEDNA
Zagrepčani su probdjeli cijelu noć, psi tragači pušteni su s lanca, iz pritvora je pobjegla G. Ž.
Hrvatski Telekom
BUDITE OPREZNI
Istraživanje iz Hrvatske: Ovo su najopasnija ponašanja mladih na internetu o kojima se rijetko priča
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • montello:

    8 sati.sna najbolje