Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle

Poboljšajte stanje imunološkog sustava uvođenjem ovih jednostavnih dnevnih navika

Briga o zdravlju i imunološkom sustavu izuzetno je važna, pogotovo za vrijeme pandemije koronavirusa.
25. ožujka 2020. u 07:00 0 komentara 444 prikaza
Foto: shutterstock

Vrijeme je kada ljudi ostaju doma, brinu se o zdravlju svojih obitelji i bližnjih te nastavljaju izvršavati svoje poslove. Iako je to sve dobro za zdravlje obitelji, važno je voditi računa o vlastitom zdravlju. Trenutno su najvažniji pranje ruku i socijalno distanciranje, ali postoji nekoliko dnevnih navika koje možete uvesti kako bi poboljšali svoj imunološki sustav, prenosi bhg.com.

Pogledajte kako izgleda testiranje na koronavirus:

Budući da tijekom dana više nemate toliko aktivnosti, možda vam se ne čini kao dobra ideja da ostanete po noći gledati filmove i serije, ali to nije dobro za vas.  Stručnjaci preporučuju da svaki dan idete u isto vrijeme na spavanje te se u isto vrijeme budite kako bi dobili što više koristi od sna, uz spavanje sedam do devet sati. Nedostatak sna čini nas podložnijima virusima i infekcijama jer se tijekom spavanja tijelo oporavlja i liječi.

Nakon cijelog dana rada, trebali biste se tuširati vrućom vodom kako biste se što više oznojili. Znoj u sebi sadrži antimikropske peptide koji se bore protiv virusa te znojenjem se s tijela miču toksične tvari. Također, tuširanje otpušta stres, a znoj potiče otpuštanje endorfina, što vas stavlja u dobro raspoloženje, koje je važno za zdrav imunološki sustav.

Zbog velikog straha i nesigurnosti od pandemije koronavirusa, puno ljudi osjeća veliku anksioznost i brigu. Odličan način za rješavanja takvih osjećaja je meditacija. Uz to što pomaže mentalnom zdravlju, meditacija potiče cirkulaciju proteina te smanjuje bolove u zglobovima i tijelu.

Čak sedamdeset posto našeg imunološkog sustava sastoji se od želuca te je zato izuzetno važno jesti hranu punu cinka i vlakana, poput brokule, banana, batata i badema. Cink i ova hrana izravno utječu na regulaciju imunoloških stanica i debljine stanica kože. Cink se može pronaći u raznoj hrani, poput školjaka, orašastim plodovima, gljivama, crvenom mesom te janjetini i svinjetini.

Nikada važnije nije bilo održavanje tjelovježbe jer vježbanje, uz to što poboljšava rad virusnih i bakterijskih antitijela, čuva stanje imunološkog sustava te ga održava mladim i zdravim. Potrebno je samo sat vremena vježbanja dnevno, što ne moraju biti neke zahtjevne vježbe, već mogu biti i čučnjevi.

Pranje ruku itekako je važno, ali možete otići i korak dalje te oprati i svoj nos. Kada se virusi i bakterije zadržavaju u nosnicama, jače napadaju sustav i lakše stvaraju infekciju. Nos možete oprati raznim sredstvima za čišćenje nosa koje ćete pronaći u ljekarnama.

Pogledajte kako se zaštiti od koronavirusa: 

Povrće i zdravi deserti U samoizolaciji mnogi kažu da jedu i više nego inače, a stručnjaci otkrivaju kako se ne udebljati Nisu navikli Stručnjaci objasnili: Kako smanjiti napetosti između obitelji u samoizolaciji Visoka temperatura i prašak Koliko živi na odjeći još nije poznato, ali stručnjaci otkrivaju kako oprati virus s nje
Pevex
VODIČ
Brzinski "how to" za radove po doma koje može obaviti baš svatko
Kova d.o.o.
HRVATSKI PROIZVOD
Domaća tvrtka napravila samosterilizirajući kontejner koji efikasno čisti zrak od mikroorganizama poput bakterija i virusa
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.