Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 43
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
za vrijeme 'krize'

Određene promjene: Evo što se događa vašem tijelu kada prestanete imati seks

shutterstock
22.05.2024.
u 20:54

Neki se mogu osjećati razdražljivo i nervozno, dok će se drugi jednostavno osjećati silno uzbuđeni, bez izvedivog načina da se oslobode.

Za seksualno aktivnu osobu, prolazak kroz ‘sušno razdoblje’ može biti golema promjena za tijelo i um. Neki se mogu osjećati razdražljivo i nervozno, dok će se drugi jednostavno osjećati silno uzbuđeni, bez izvedivog načina da se oslobode. Međutim, neki se ljudi možda uopće ne osjećaju drugačije - niti im nedostaje seks koji su imali niti čeznu za još, piše New York Post

Ali, u kojem trenutku sušno razdoblje zapravo počinje mijenjati vašu biologiju? I ima li seks opipljiv utjecaj na to kako se osjećamo? Christine Rafe, stručnjakinju za seks i veze, razjasnila je odgovore na ova pitanja. 

VEZANI ČLANCI: 

Koliko god se vaše tijelo moglo osjećati kao da je doživjelo veliku promjenu otkako ste se prestali redovito seksati - znanost kaže da nije. ‘Iako postoje priznate fizičke, emocionalne i psihološke dobrobiti upuštanja u solo ili partnersku seksualnu aktivnost (uključujući spolni odnos ili seks bez penetracije), to ne znači da postoje negativne posljedice povezane s neseksualnom aktivnošću’, kaže Rafe.

Međutim, možemo doživjeti ono što stručnjaci nazivaju ‘dekondicioniranjem’, što u biti znači da postajemo manje spremni za snošaj. ‘Na isti način možemo iskusiti smanjeno samopouzdanje, zategnutost mišića i sveukupno dekondicioniranje zbog nevježbanja, ljudi koji nisu imali seks ili koji prestanu imati seks dulje vrijeme mogu doživjeti dekondicioniranje za seksualne aktivnosti i otkriti da imaju zategnutost mišića ili bol, poteškoće u kontroli ejakulacije i gubitak povjerenja u seksualnu aktivnost’, kaže Rafe, iako ističe da ‘to nisu dugoročne biološke promjene’. 

GALERIJA: Želite biti privlačniji drugima? Pratite ove savjete!

1/11

Dobrobiti seksa

‘Nema značajnih istraživanja ili dokaza koji bi zaključili da postoje negativni učinci na zdravlje za nekoga tko odluči ne imati seks ili prestati imati seks’, kaže Rafe. No, svakako ima koristi za one koji ga prakticiraju. Kad je riječ o hormonima, ‘kemikalije koje se oslobađaju tijekom seksualnog užitka, bilo solo ili s drugima, uključuju oksitocin, endorfine, serotonin i dopamin’, objašnjava Rafe, ‘Ovo su naše kemikalije za sreću/dobar osjećaj i mogu poboljšati raspoloženje i razinu energije te povećati motivaciju’. 

Slično tome, seksualna aktivnost i zadovoljstvo mogu pomoći u smanjenju stresa smanjenjem razine kortizola, što može utjecati na raspoloženje i imunološki sustav. Kada su u pitanju veze, za mnoge ljude seks je veliki dio njegovanja intimnosti i bliskosti sa svojim partnerom — što zauzvrat ima dodatne učinke zbog kojih se osjećamo dobro.

Jedno područje koje je poduprto istraživanjem je ‘korelacija između veće učestalosti ejakulacije u odrasloj dobi i niže stope raka prostate kod muškaraca, što se općenito primjećuje u kasnijoj odrasloj dobi’, kaže Rafe. Ali, dobra vijest je da dok seks pokreće mnoge od ovih kemijskih reakcija i može biti uzrok ejakulacije, ‘postoje drugi načini na koje možete promicati isto fizičko, relacijsko i psihičko zdravlje bez seksa’. 

VEZANI ČLANCI: 

Kako iskoristiti dobrobiti seksa, a da zapravo nemate seks

‘To što nemate seksualni užitak ne znači da ne možete iskusiti iste prednosti ovih kemikalija kao netko tko se bavi seksualnom aktivnošću’, kaže Rafe. Kad je riječ o hormonima dobrog osjećaja, ‘možemo potaknuti proizvodnju ovih kemikalija kroz mnoge druge aktivnosti kao što su kretanje, ples, masaža, meditacija, pjevanje, slušanje glazbe, smijanje, iskustvo nečeg novog i/ili umjereno izazovnog’, kaže Rafe.

Ove hormone možete stvarati i putem neseksualne veze, što može uključivati ​​grljenje, kontakt očima, držanje za ruke, vođenje smislenih razgovora i osjećaj da vas netko čuje. Slično tome, ‘iako seksualni užitak i aktivnost mogu smanjiti hormon stresa kortizol koji može utjecati na raspoloženje i imunološki sustav, drugi načini na koje možete smanjiti kortizol uključuju meditaciju, tjelovježbu, spavanje, zdravu prehranu i postavljanje granica’, kaže Rafe.

Drugi oblici intimnosti u vezi mogu biti neseksualni dodir i privrženost, ‘emocionalna povezanost i sve što vam pomaže da se osjećate sigurno i uz podršku druge osobe’, dodaje ona. Slično tome, kada je riječ o učestalosti ejakulacije, više je nego moguće zadržati tu brojku bez seksa s drugom osobom.

GALERIJA: Ovih se 5 stvari generacija Z najviše boji kod seksa, tvrde terapeuti

1/15

Zadovoljstvo, a ne potreba

Iako se manje seksa može činiti kao fizička i mentalna prilagodba, nema dokaza da je to loše za vas. Zapravo, sasvim je normalno da se vaš libido mijenja kako starite. ‘Vrlo je vjerojatno da ćete doživjeti fluktuacije i promjene u svom iskustvu želje, uzbuđenja i zadovoljstva tijekom života, a to može fluktuirati tjedno, mjesečno ili progresivnije tijekom različitih životnih faza, uključujući pubertet, roditeljstvo, menopauzu, starija dob itd.’, kaže Rafe.

Dakle, ako ste u suhom razdoblju, nemate volje za seks ili se nemate s kim seksati - nemojte se bojati. Zapravo, najgora stvar koja se može dogoditi ako nemate seks je da se osjećate uznemireni zbog toga, što može utjecati na vaše mentalno zdravlje i odnose.

Seks može biti izvrstan za vaše zdravlje - može ojačati intimnost i otpornost para, povećati samopouzdanje, smanjiti tjeskobu i depresiju i poboljšati raspoloženje. Ali, apsolutno možete aktivirati te dobrobiti na druge načine, potičući bliskost, mentalnu oštrinu i hormone zadovoljstva bez seksualnog dodira. ‘Seks svakako može biti sastavni dio zdravog načina života, ali nije neophodan da biste bili zdravi’, kaže Rafe, ‘Ako vas to ne brine ili ne utječe na vaš život na bilo koji nepovoljan način, onda apsolutno možete živjeti zdrav i ispunjen život bez seksa’.

Istraživanje pokazalo: Postoji veza između seksa i boljeg pamćenja!

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije