Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 99
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
usvojite

Možda ne otvara željezna vrata, ali lijepa riječ nosi više sladoleda i ćevapa

sladoled
John Pavlish
16.08.2017.
u 13:51

Znanstvenici sa sveučilišta u Innsbrucku poslali su nekoliko ljudi u restorane brze hrane i kazali im da nekoliko dana naručuju sladolede i kebabe.

Komplimenti se isplate, barem kada je u pitanju brza hrana. Austrijski ekonomisti dokazali su tu tvrdnju pošto su kupili 800 porcija kebaba i 100 kuglica sladoleda. 

Znanstvenici sa sveučilišta u Innsbrucku poslali su nekoliko ljudi u restorane brze hrane i kazali im da nekoliko dana naručuju sladolede i kebabe. 

Cilj je bio ustanoviti učinak pohvale i priznanja u interakciji kupca i prodavača.  

Uputa je bila da na kraju narudžbe izgovore rečenicu: "Vaš je sladoled (ili kebab) najbolji u gradu". 

Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10 posto veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale. 

Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo sedam posto. 

Vodeći autor studije Michael Kirchler kazao je da rezultati studije pokazuju da "postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja". 

Sudionici eksperimenta nisu se zbog njega udebljali. Nakon mjerenja količine, sladoled su dijelili prolaznicima, a kebabe pučkim kuhinjama. 

Komentara 1

AU
austrougarskigeneral
14:57 16.08.2017.

znaju privući kupce

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije