Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 132
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Plovi svijetom

Damir (43) je na kruzeru već dvije godine: 'Život na brodu i taj posao istodobno mrziš i voliš'

Privatna arhiva
19.11.2019.
u 09:43

Ako negdje možeš upoznati raznolikost, onda je to definitivno kad radiš na kruzeru. Iskreno, uvijek mi se taj posao činio čarobnim jer doslovno upoznaš cijeli svijet… Tako Damir živi na moru već dvije godine te odrađuje treći ugovor.

Prvi ugovor odradio sam kao shop asistent manager u shopu na Queen Elizabeth, drugi kao event coordinator za Celebrity cruise line, što je bilo super iskustvo, ali ujedno previše stresno, govori Damir. 

– Tako sam se odlučio vratiti u shop na bivšu poziciju, trenutačno sam na Norwegian cruise line, na brodu Norwegian Spirit. Naime, brodski dućani ne rade dok je brod u luci, pa imaš vremena izaći i pronjuškati okolo. To je velika prednost jer sve ostale pozicije na brodu rade u smjenama, tako da se može dogoditi da na kopno ne izađeš mjesecima – kaže 43-godišnji Damir Gerovac, naš bivši stilist iz Splita, a odnedavno faca s broda. 

Sydney
Foto: zvonimir ferina

Kakav je život na brodu?

Svatko govori svoju verziju engleskog. A tu je čak 65 nacionalnosti.

– Život na brodu – ship life iliti shit life kako ga zovemo u žargonu, dinamičan je i super-zanimljiv – objašnjava mi Damir. 

– Ustvari, najveći je izazov komunikacija i suradnja s različitim nacijama jer na brodu je oko 65 nacionalnosti. Sad zamisli, svaka ima svoju kulturu, navike, uvjerenja… U mom timu ima Indijaca, Kineza, Kolumbijaca, ekipe s Mauricijusa i Kariba. Ponekad je teško razumjeti sve te nacije i način na koji komuniciraju jer svatko govori svoju verziju engleskog koji je službeni jezik broda. Naravno, bude tu svega, svađa, teških riječi, psovki… ali i smijeha i super zezancije. 

Ponekad preskočiš čitav dan!

Stalno putovanje znači – promjenu vremenske zone. Kad meni netko uzme sat vremena, ja tjedan dana dolazim k sebi. Mogu misliti kako je Damiru, on konstantno mijenja sat! 

– Te promjene vremenskih zona više i ne doživljavam jer uđeš u neki svoj ritam. Najgore je kad se sat pomiče unaprijed od danas do sutra, za sat ili dva, a to, naravno, znači i manje spavanja – kazao je.

Foto: zvonimir ferina

Ponekad je stvarno ludo

– Kad smo išli od Havaja do Novog Zelanda, pomicali smo sat svaki dan jedan sat unaprijed, dok nismo na kraju, pred pristajanje, preskočili cijeli jedan dan! Bio je 22. studenoga 2018., a probudili smo se 24. studenoga 2018. Prefora – oduševljeno govori Damir. 

Valovi od 13 metara i 11 dana od Southamptona do New Yorka

Koliko dugo traje plovidba kruzerom, koliko često pristajete? 

– Ovisi o kruzu, a on se računa dok brod ne oplovi sve luke zacrtane u jednoj ruti i ne vrati se u prvu luku. U prosjeku je to dva dana bez stajanja, pa tri sa svakodnevnim pristajanjem. Najdulje sam u komadu plovio 11 dana od Southamptona do New Yorka. Naravno, stigli bismo brže, no bilo je jako nevrijeme i valovi su bili visoki oko 13 metara, pa je bilo zanimljivo hop-hop dolje-gore po brodu – prisjeća se Damir.

Gdje si sve bio ili bi možda bilo jednostavnije pitati te – gdje nisi bio? 

– Da, bio bi to predugačak popis destinacija koje sam posjetio. Uglavnom cijelu Europu i ostali svijet. Na brodu Queen Elizabeth odradio sam tri mjeseca ture World Cruise, pa su se na mom popisu našli i Jamaica, Panamski kanal, Meksiko, Guatemala, Havaji, Francuska Polinezija, Tahiti, Novi Zeland, Papua Nova Gvineja, Australija, Japan, Kina… 

Omiljeno mjesto mu je, kaže definitivno Lisabon.

– Tijekom prošloga ugovora često sam posjećivao Portugal, a njegov glavni grad definitivno je čaroban. Odmah nakon toga mi je Novi Zeland, predivna zemlja neopisive prirode. Djeluje tako spokojno i nadnaravno bajkovito… taj spoj pješčanih plaža i plavetnila s nepreglednim zelenim obalama, nije ni čudo da su baš tamo snimali "Lord of the rings".

Novi Zeland
Foto: zvonimir ferina

Što nećeš nikad zaboraviti? 

– Prolaz kroz Panamski kanal, to je čudo arhitekture i tehnologije. Prolazak je trajao čak devet  sati. Prvo se penješ preko pet ustava dok ne dođeš do plovnog kanala i onda ideš pet ustava dolje i hop na drugu stranu. Osim toga, vrtoglava je i cijena prolaska – stoji čak pola milijuna dolara za jedan smjer, bez čekanja!

Koje su prednosti stalnog putovanja, kako se osjećaš?

 – Stalno si u nekom adrenalinskom šoku i pun tih slika u glavi. A ima to i kontraefekt, jer lupi te kao da je neki opijat… Pa te uspori kad sve to prođe. Ljetos u Portugalu vidio sam se s prijateljicom koja je bila sa mnom na Queen Elizabeth i rekla mi je najveću istinu: Znaš, Damire, super je da smo se vidjeli jer da sada ne pričam s tobom, imala bih osjećaj da se sve to što sam vidjela i doživjela nije ni dogodilo, kao da je bilo poput sna.

San Francisco
Foto: zvonimir ferina

Kaže da mu je svaki dan dosta tog posla i razmišlja o odlasku, a opet, kad jednom kreneš s ovim načinom života, teško je vratiti se u normalu!

 – To je onaj tip posla koji istodobno voliš i mrziš, baš kao neka turbulentna ljubavna veza – zaključuje moj plovni frend koji je, kad smo se dopisivali, trebao pristati u Veneciji, ali radi poplava usmjerili su ih u Ravenu. Iako, već je od toga prošlo nekoliko dana… Znači, otišao je, nema stajanja, adrenalin radi, a putovati se mora.

Ovaj čovjek na Cvjetnom trgu kestene prodaje već 47 godina: 

 

Ključne riječi

Komentara 3

OI
Oidar
11:54 19.11.2019.

Koja je ti riječ kruzenje, čini mi se da bi trebalo biti krstarenje.

AU
austrougarskigeneral
10:09 19.11.2019.

biti pomorac je najteži posao ali je dobro plaćen i drago mi je sta sam pomorac ,vidio sam ciili svit .nema boljeg posla da se sutra rodim bio bi pomorac.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije