Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Crvena paprika nije samo začin, evo što čini vašem tijelu

Paprika sadrži čak 300% dnevne potrebe vitamina C koji je važan je za proizvodnju kolagena, glavnog strukturnog proteina u tijelu potrebnog za održavanje cjelovitosti krvnih žila, kože, kostiju i organa.
30. studenoga 2018. u 09:45 2 komentara 4121 prikaza
crvena paprika
Foto: Shutterstock

Crvena paprika mnogima je omiljen začin za pripremu jela te se nalazi u gotovo svakoj kuhinji. Osim što će jelu dati bogatiji okus, dobro je znati da 100 g svježe crvene paprike sadrži 92% vode, 6 grama ugljikohidrata, 0,99 grama bjelančevina, 0,3 grama masti i 1,2 grama dijetetskih vlakana, a sadrži i vitamine A, C i B6. 

Palenta palenta Ovo smo jeli kao djeca, ali žalit ćete ako ovo niste prije znali

Dobar je izvor dijetalnih vlakana, vitamina B2 (riboflavin), B3 (niacin), B5 (pantoten), B9 (folacin) te vitamina K, mangana i magnezija, piše Alternativa za Vas. 

Paprika sadrži čak 300% dnevne potrebe vitamina C, koji je važan je za proizvodnju kolagena, glavnog strukturnog proteina u tijelu potrebnog za održavanje cjelovitosti krvnih žila, kože, kostiju i organa. 

Crvena paprika sadrži i više od 30 nutrijenata iz skupine karotenoida zbog čega je svrstana u skupinu supernamirnica. 

Bez nuspojava Znanstvenici u šoku: Limunada s kurkumom liječi depresiju bolje od Prozaca

U jednoj studiji praćena je skupina muškaraca kako bi se pronašla veza između visokog unosa vitamina C, odnosno zelene paprike, i smanjenog rizika od raka prostate. Rezultati su pokazali da je kod ispitanika koji su pojačano konzumirali zelene paprike i brokulu bila manja pojava ove bolesti. Preliminarna istraživanja pokazuju da paprika ima određena antikancerogena svojstva koja bi mogla vrijediti i u prevenciji raka jednjaka i želuca.

crvena paprika
1 / 10
-Ako se borite da ostanete budni na svome radnom mjestu, sigurno ste se već zapitali u čemu je problem. Koliko god kava popili, ništa vam ne može vratiti prijeko potrebnu energiju i stalno se osjećate loše i bezvoljno.

Vitamini, željezo i beta-karoteni iz paprike odgovorni su za kontrolu proizvodnje melanina, pa se paprika preporučuje osobama svijetle puti i svima koji imaju problem s hiperpigmentacijom kože.

Ujedno, paprika na prirodan način djeluje u zaštiti kože od bora, oštećenja i starosti, zahvaljujući snažnim antioksidativnim svojstvima.  Zbog antibakterijskog djelovanja korisna je i u vanjskoj primjeni, u obliku maski za kožu kojima se mogu tretirati akne i prištići.  

naranče Nutricionisti: Evo zašto je bitno da svaki dan pojedete jedan agrum

Za sjajnu i zdraviju kožu možete napraviti masku od svježe ili sušene paprike pomiješane s jednom žlicom meda.

Nanesite je na lice i dekolte te ostavite 20 minuta, a potom isperite mlakom vodom.

Pogledajte i video Supernamirnice koje biste trebali imati u svom domu

[video: 22601 / Supernamirnice koje trebate imati u svom domu]
Adventska šopingmanija
Adventska šopingmanija
Vodič kroz najoriginalnije božićne darove za koje nećete morati izdvojiti pravo bogatstvo

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar Carlton
    Carlton:

    "Paprika sadrži čak 300% dnevne potrebe vitamina C" - a koliko paprike? Jedna paprika? Kilogram? Hebem vas u članak

  • dubrix:

    učinak ovisi o dijelu tijela u koji ju staviš