Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Glazba

Zbog baroknih instrumenata u školi su me gledali kao čudaka

Ime Suzuki u Japanu ne označava samo marku automobila i motocikala, nego i uglednu obitelj koja već desetljećima promovira europsku glazbu
21. rujna 2018. u 13:45 0 komentara 147 prikaza
Foto: K.Miura
Pogledajte galeriju 1/2

Japan i Suzuki. Zbroj tih dviju riječi za većinu ljudi na svijetu bio bi – motori, automobilska industrija i tehnologija. Međutim, poznavatelji klasične glazbe imat će čak dvije različite asocijacije.

gledat će ga milijardu ljudi Kakav London, Rim ili Pariz – spot su Kinezi snimili kod nas

Jedna je slavna škola učenja violine za djecu u najranijoj dobi koju utemeljio Shinichi Suzuki, a druga je ime Johanna Sebastiana Bacha čijoj je glazbi i njenoj promociji u Japanu svoj veliki talent posvetio Masaaki Suzuki, čembalist, orguljaš, dirigent i osnivač u čitavom svijetu traženog i nagrađivanog ansambla Bach Collegium Japan.

Svjetska karijera

Stoga će prezime Suzuki biti jedno od najspominjanijih i na ovogodišnjim Varaždinskim baroknim večerima kojima će, nakon većine europskih kulturnih velesila, zemlja partner biti Japan.

Zagrebačka filharmonija bogat program Mahlerovom 'Simfonijom tisuće' Zagrebačka filharmonija otvara sezonu Lisinskog

Većina japanskih glazbenika koji će gostovati na 48. Varaždinskim baroknim večerima počeli su se baviti europskom baroknom glazbom pod utjecajem Massakija Suzukija i njegova ansambla, počevši od njegova mlađeg brata Hidemija Suzukija, violončelista svjetske karijere i dirigenta koji će nastupiti na nekoliko koncerata, počevši od svečanog otvaranja festivala večeras, 21. rujna.
Suitu iz Telemannove zbirke Tafelmusik i Vivaldijevu “Gloriju” Suzuki će izvoditi s članovima svog vlastitog orkestra “Libera Classica” i s vokalnim ansamblom “La fonteverde”, koji je osnovala i u kojem pjeva njegova supruga Midori Suzuki.

Ova dva ansambla obilježit će i drugi dan festivala nastupima u Trakošćanu i Varaždinu, a u ponedjeljak će se Hidemi Suzuki i njegovi svirači pridružiti hrvatskom ansamblu Projekt Lazarus u izvedbama djela hrvatskog baroknog skladatelja Francesca Sponge Uspera.

Orkestar Libera Classica ima međunarodni sastav i to je klasični orkestar koji se sastaje dva-tri puta godišnje. Stoga u Varaždin dolazi tek nekoliko članova ansambla. Nadam se da ćemo jednom posjetiti vašu zemlju i u punom sastavu, ali zato se ovaj put radujemo suradnji s Hrvatskim baroknim ansamblom. Uvijek je fascinantno upoznati kolege i stvarati s njima glazbu – rekao nam je uoči dolaska u Hrvatsku maestro Hidemi Suzuki.

 | Autor : K.Miura Foto: K.Miura

Hrvatski barokni ansambl pod vodstvom Laure Vadjon imat će doista vrlo važnu ulogu na čitavom festivalu, pa tako i na otvaranju, kada će nastupiti i varaždinski zbor Chorus Angelicus. Na festivalu će nastupiti još čitav niz japanskih solista, a osim Hidemija i njegove supruge Midori, u Varaždin dolazi još jedan član i predstavnik novog naraštaja slavne glazbeničke obitelji: Masaakijev sin Masato Suzuki.

On će se najprije 30. rujna predstaviti čembalističkim recitalom, a onda, na zaključnom koncertu 48. Varaždinskih baroknih večeri kao solist i dirigent s glasovitim ansamblom Bach Collegium Japan, na čijem čelu nasljeđuje svog oca. Svirat će, a što bi drugo, nego Bacha. Čvrsta veza Bacha i Suzukijevih počela je s Hidemijevim i Masaakijevim roditeljima, glazbenim amaterima. Majka je pjevala, a otac svirao klavir. Važnu ulogu svakako je odigrala i majčina kršćanska religija koju su prihvatili suprug i djeca.

Krstili se istog dana

– Moj otac i ja krstili smo se istog dana, a čitava obitelj živjela je s glazbom. Kod nas je riječ glazba značila samo jedno: europsku klasičnu glazbu. U našoj kući nikada se nije čula nijedna druga glazba, ni tradicionalna japanska, ni popularna. Bach je, kao i kod mnoge druge djece, u naš život ušao s prvim lekcijama klavira, a još i više kada je moj brat kao dječak počeo svirati orgulje u crkvi.

Novi festival Klasična glazba promovirat će se i među partijanerima na Zrću

Kada je počeo svirati čembalo, potaknuo me da zasviram na baroknom violončelu. Bilo je to kasnih 1970-ih kada u Japanu uglavnom još nitko nije imao pojma o tom tipu ranih glazbala i odgovarajućih tehnika i interpretacije. Izgledao sam kao čudak u svojoj glazbenoj školi, sa strunama od crijeva i promjenama intonacije.

Onda sam 1982. u Japanu upoznao Annera Bylsmu, za kojeg tamo gotovo nijedan violončelist još nije bio čuo i uskoro postao njegov prvi japanski student u Nizozemskoj – kazao je maestro Hidemi o počecima i presudnim trenucima svoje karijere. Nakon svjetskih metropola i slavnih dvorana, Bach ga je napokon doveo i do Hrvatske, u barokni Varaždin.

>> Pogledajte video veličanstvenog oproštaja od Olivera Dragojevića

 

 

Hrvatski institut za financije
Put do poslovnog uspjeha
Usavršite svoje znanje u upravljanju projektima
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.