Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
retro je opet in

Rastu rekordi prodaje vinila, vratile se i kazete

Sanjin Strukic/Pixsell
30.12.2021.
u 11:10

Samo u Velikoj Britaniji tijekom 2021. godine prodano je pet milijuna ploča. Ogroman interes u Europi izazvala je nova ploča kultne grupe ABBA, a na kasetama se odlično prodaje Lana Del Rey.

Taman što se činilo da je bilo kakvim fizičkim medijima odzvonilo pred široko dostupnim i sve kvalitetnijim digitalnim glazbenim servisima, neobični zaokret u središte pažnje vratio je – ploče i kazete. Možda baš zbog nostalgičnog, toplog, pucketavog zvuka u suprotnosti s hladnim “savršenstvom” digitalnih formata, broj prodanih ploča u svijetu nezaustavljivo raste već petnaestak godina, a ove je godine u Velikoj Britaniji dosegao tridesetogodišnji rekord.

Da bi se ilustriralo kako hipsterski fetišizam iznova mijenja glazbenu industriju, zanimljivo je pogledati statistiku: prvi put od početka devedesetih više od četvrtine svih prodanih glazbenih medija u Velikoj Britaniji upravo su vinilne ploče (prodano je više od pet milijuna novih izdanja), a da stvar bude luđa, među kupcima vlada i sve veći interes za audiokasete!

Provjerene su to brojke koje je ovih dana objavila The British Phonographic Industry, utjecajna organizacija koja stoji iza nagrade Mercury i BRIT Awardsa. Njihovi statističari redovito objavljuju i top-ljestvice najprodavanijih albuma po formatima. Na prvo mjesto ovogodišnje prodaje vinila zasjela je legendarna švedska grupa ABBA s novim albumom Voyage, a slijede Adele, Fleetwood Mac, Ed Sheeran te pokojna Amy Winehouse. Top-listom prodaje kazeta, dominiraju pak Olivia Rodrigo, Dave, Lana Del Rey, grupe Queen i Coldplay.

Još zanimljiviji podaci dolaze s druge strane Atlantika, gdje je Recording Industry Association of America nedavno objavila kako je prodaja vinila u 2021. porasla za nevjerojatnih 94 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Recording Industry Association of Japan pak kaže kako je prodaja ploča u njihovoj zemlji dosegla dno u 2010., kada je industrija uprihodila “samo” 170 milijuna jena od ljubitelja vinila, dok je početkom pandemije 2020. godine iznova prijeđen zlatni prag od dvije milijarde jena godišnje.

Slični trendovi bilježe se i u drugim zemljama, a sve veća popularnost vinila u Hrvatskoj na zagrebačke je ulice vratila i legendarni sajam koji se nekoć održavao na Cvjetnom trgu, a sada je prebačen u obližnje dvorište srpske pravoslavne crkve.

Cijene koje smo ovoga mjeseca zatekli na zagrebačkom sajmu dodatni su dokaz da su i polovne ploče u nas sve traženija roba: iako su se godinama prodavale u bescjenje, cijene im sada rastu od desetak do nekoliko tisuća kuna.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije