Naslovnica Kultura

Prvi hrvatski studio koji je za razvoj igre povukao 150 tisuća eura iz fonda EU

28. kolovoza 2019. u 11:10 0 komentara 1613 prikaza
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Iz Europske komisije jučer je došla sjajna vijest za hrvatsku kreativnu industriju - mlada zagrebačka tvrtka Gamechuck dobila je 149.400 eura za razvoj videoigre Trip the Ark Fantastic. Time su postali prvi hrvatski game developeri koje je podržao potprogram MEDIA europskog fonda Kreativna Europa, koji je dosad financirao hrvatske filmaše i filmske festivale.

– I prije bilo je pokušaja da hrvatske tvrtke dobiju novac za razvoj igara, ali ovo je prvi uspješni projekt. Zajedno smo prošli cijeli proces prijave i silno sam ponosna što je Gamechuck jedna od produkcija iz 14 zemalja kojima su odobrena sredstva u ovom krugu natječaja – rekla nam je voditeljica MEDIA deska u Hrvatskoj Martina Petrović.

 | Autor :

Basna za stariju publiku

Ekipa Gamechucka vijesti je dočekala radno, na sajmu Gamescom u Kölnu, nakon koje smo je zatekli u njezinu studiju na Zagrebačkom velesajmu.

rat titana Netflix vs. Disney

– Sama prijava za Kreativnu Europu nije bila teška, ali pripadajuću dokumentaciju polako smo pripremali godinama. Ovo je prvi put da je neka hrvatska igra dobila novac iz tog središnjeg fonda za potporu videoigrama u EU. Doduše, mi smo već prošle godine dobili novac od Ministarstva kulture za svoje interaktivne stripove, što je također, koliko znamo, bilo prvi put da je Ministarstvo priznalo videoigre kao dio audiovizualnih umjetnosti – rekao nam je producent Aleksandar Gavrilović ocjenjujući da se stvari u kontekstu poticanja igara kao kulturnog medija kreću nabolje, ali to još nije ni blizu razine potpore filmskoj industriji.

Njihova igra Trip the Ark Fantastic koja će se nastaviti razvijati uz podršku Europske unije inspirirana je modernim basnama za odrasle poput Orwellove “Životinjske farme” ili Adamsova romana “Brežuljak Watership”.

 | Autor :

– Svijet u kojem se igra odvija je kombinacija životinjskog carstva, našeg svijeta oko 19. stoljeća i raznih fantasy elemenata. Simpatičnim grafičkim stilom koji podsjeća na rane Disneyeve radove želimo privući široku publiku, ali punu suštinu priče će najbolje doživjeti starija publika – kaže Gavrilović.

Glavni lik je jež Charles, znanstvenik u životinjskom carstvu koji od kralja Lava dobije zadatak da pronađe životinjsku arku, a na putu ga prate lukava lisica Philippe i hrabri vepar André.

Anera Stopfer, voditeljica Deska Kreativne Europe pri Ministarstvu kulture Kreativna Europa Milijuni eura čekaju nove, svježe ideje

- U mitologiji životinjskog carstva, arka se spominje u sličnom kontekstu kao i u mnogim našim mitologijama od Mezopotamije do Aboridžina: kao brod koji je spasio sve životinje od velike poplave. U ovoj basnovitoj inačici, arku su sagradili i vodili lavovi, što daje legitimitet lavovskoj vladavini. Budući da se ipak radi o svijetu inspiriranom 19. stoljećem, životinje u “carstvu” koje je uređeno kao monarhija, sve više traže korjenite društvene promjene i svrgavanje lavovskih kraljeva. Lav se, u strahu za svoj tron, odlučuje poslati Charlesa kao poznatog znanstvenika na zadatak da pronađe ostatke drevne arke. Priča zauzima ozbiljniji i dublji smisao kada igrač otkriva da mitska arka u stvari i ne postoji te tada igračeve odluke počnu voditi do ozbiljnih promjena u cijelom društvu životinjskog carstva, počinje i priča o revoluciji, a igraču postaje sve teže. Pričom se na ovaj basnoviti način pokušavamo baviti pitanjima odnosa mitova, istine i društva, legitimiteta i tipova vladavine. Priča ima tri različita završetka, ovisno o igračevim odlukama – zadržavanje životinjskog carstva kao carstva ili svrgavanje lavova te transformacija društva u demokraciju ili anarhiju – objašnjava Gavrilović.

 | Autor :

Premijera tek 2022.

Produkcija igre na kojoj trenutačno radi desetak crtača, pisaca i drugih kreativaca potrajat će nekoliko godina, a premijeru bi trebala imati 2022. godine.

razorne posljedice Hollywood se kocka ulažući sve u megaspektakle

– Trip the Ark Fantastic zapravo pripada u igre manjeg budžeta kada se usporedi s projektima na kojima rade deseci ili stotine ljudi. Ovisno o kvaliteti produkcije i potreba igre, na primjer hoće li igra biti sinkronizirana ili ne, hoće li glazba biti studijski snimljena ili ne, koja je visina marketinškog budžeta... na projekte takvog tipa može se brzo utrošiti i do više stotina tisuća eura. To sve, naravno, uzevši u obzir standarde hrvatskih plaća, dok studiji u Americi za projekte sličnog kapaciteta troše i nekoliko milijuna dolara – kaže nam producent, pa će i ukupni budžet igre ovisiti o budućim dogovorima s izdavačima o svim spomenutim produkcijskim pitanjima. Podrška fonda Kreativna Europa čiji recenzenti ocjenjuju da Trip the Ark Fantastic čeka “širi međunarodni odjek” svakako je važan korak u produkciji prve hrvatske igre koju je financirala Europska unija

Financije
Ja sam PMP
Znate li što je PMP i zašto se u svijetu smatra zlatnim standardom?
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.