Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Glazba

Norveška dirigentica Lisinskom je pokazala sasvim drukčijeg Mozarta

Umjetnica sigurne ruke Greta Pedersen povela je hrvatske umjetnike na ekskluzivno putovanje koje je uključivalo rijetka djela glazbenoga genija, ali i posvetu Ukrajini
22. ožujka 2022. u 09:18 0 komentara 127 prikaza
Foto: HRT

Zagrebački nastup ugledne norveške dirigentice Grete Pedersen sa Zborom i Simfonijskim orkestrom HRT-a održan u dvorani Lisinski bio je ljekovit i za uši i za dušu. Koncert je započeo prigodno i dostojanstveno. Na inicijativu Udruženja Poljske filharmonije i Simfonijski orkestar HRT-a pridružio se sveeuropskom izvođenju potresne skladbe "Melodija" ukrajinskog skladatelja Miroslava Skorika u znak solidarnosti s Ukrajinom koju već tjednima razara ruska vojska. Gudačima orkestra u toj su se elegičnoj skladbi nastaloj za film "Visoki prolaz" pridružili i članovi zbora.

 

A onda je autoritativna norveška dirigentica bez stanke započela s izvedbom Velike mise u c-molu Wolfganga Amadeusa Mozarta, pa su se završni akordi Skorikove skladbe više nego prikladno, a zapravo jezovito stopili s liturgijskom uvodnom molitvom "Gospodine, smiluj se".

Nedovršena Mozartova Misa u c-molu jedno je od nekoliko najmonumentalnijih oratorijskih remek-djela svekolike svjetske glazbene literature koje se relativno rijetko nalazi na koncertnim repertoarima pa je svaki susret s tim djelom doista ekskluzivni doživljaj. Zagrebačka publika u Lisinskom je mogla slušati izvedbu temeljenu na najnovijem notnom izdanju izdavačke kuće Barenreiter iz 2019. godine u kojem je rekonstrukciju, dovršetak djela te uredničke zahvate potpisao ravnatelj salzburškog Mozartova instituta Ulrich Leisinger.

Zaklada Mozarteum ovim je recentnim izdanjem pokušala vjerno pratiti autentični Mozartov glazbeni rukopis pa je u njega uvrstila sve stavke koje je uglazbio sam skladatelj, uz rekonstrukciju djelomično sačuvanih stavaka. A iz partiture su izostavljeni dijelovi koje Mozart nije uglazbio, u znak poštovanja prema tom glazbenom velikanu. Publika u dvorani stoga je mogla čuti "očišćenu" i skraćenu, ali i autentičniju verziju Mozartove mise.

U najnovijoj zagrebačkoj izvedbi, povjerenoj dirigentici sigurne ruke i pouzdanog vodstva, svoj su uzorni profesionalizam ponovno demonstrirali ansambli HRT-a koje korona ove sezone ipak nije spriječila u bogatom koncertnom djelovanju. Ugledni zbor HRT-a za ovu je priliku odlično uvježbao Domeniko Briški. Profesionalni zborski glasovi bez problema su se nosili s velikim zahtjevima koje pred izvođače postavlja ovo djelo obogaćeno atraktivnim dvostrukim zborovima.

Vrhunske sopranistice Ivana Lazar i Marija Kuhar Šoša uzorno su izvele Domine Deus, jedan od doista najljepše i najvirtuoznije skladanih dueta oratorijske literature. Njihov pjev bio je svakako jedan od vrhunaca srčane izvedbe. Njima su se u solističkom kvartetu pridružili i mladi i talentirani student pjevanja, tenor Emanuel Tomljenović, te međunarodno potvrđeni bariton Matija Meić.

Velika misa u c-molu, sedamnaesta po redu koju je Mozart skladao, nije njegov tipični uradak i donosi nam nekog drukčijeg Mozarta. Iako je Mozartov Requiem daleko popularniji od ove mise, njezina složenost i ljepota razlozi su zbog koje je mnogi s pravom uspoređuju s Bachovom Misom u h-molu i Beethovenovom Missom solemnis.

Zagreb: Policija ispred zračne luke čeka avion u kojemu je Ivica Todorić
KAKO JE UOPĆE I DOŠAO
Britanac zadržan pet dana u zagrebačkoj zračnoj luci zbog bizarnog razloga: 'Policajac je bio jako drag'
5G pokreće gospodarski rast u Hrvatskoj
5G ATLAS HRVATSKOG TELEKOMA
5G pokreće gospodarski rast u Hrvatskoj
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.