Lijepo je kad diskografska etiketa Intek Music godinama objavljuje albume ponajboljih novih domaćih autora i dozvoljava im potpunu slobodu kreacije. Specijaliziravši se za nove nade, Intek je učinio nemjerljivo za dotok ambicioznih novih imena na domaću scenu, a posljednje u nizu je Maali.
Činjenica da se radi o prvom albumu Mate Picukarića može nadmašiti samo dokazni materijal da smo iz prve dobili jedan od albuma godine. Dapače, ovakav kantautorski pothvat u prestižnim magazinima Mojo ili Uncut smjesta bi dospio na vrh liste favorita godine, ne samo zato što pjeva na engleskom jeziku, i to sjajno.
Radi se o vrhunskom primjeru multitalentiranog autora i svirača, trubača, gitarista i pjevača, koji na temelju sjajnih introspektivnih pjesama, minucioznih akustičnih gitara i uvjerljivog vokala dodaje zavjese duhača, gudača i smirenu ritam sekciju koja naposljetku završava kao remek-djelo akustične chamber-pop glazbe i u svjetskim razmjerima. Kada 20. rujna bude koncertna promocija u zagrebačkoj Kinoteci, "Maali" će već biti visoko na popisu ključnih albumskih ostvarenja godine. Fascinantan niz od devet pjesama ovog kantautorskog albuma nekima možda nije novost jer Maali je kao veliki do sada radio s Demetronomes, Mimika Orchestrom i Luce. Ali prvi samostalni album ovakvog formata ipak je teže očekivati; impozantan autorski i izvođački rad vrhunski muzikalnog i talentiranog autora snimljen je u društvu mnogih glazbenika i prijatelja, a svi zajedno stvaraju zvučne zavjese intimističkog ugođaja i kreću se od indie-folka i jazzy-vodvilja do neworleanskih duhača, tvoreći bezgrešnu mješavinu pjesama sjajnih tekstova, vokalnih interpretacija i minucioznih aranžmana punih detalja, spoja koji ne "pušta" i nema "rupe" baš ni na jednom mjestu fascinantnog albuma.
Na albumu sudjeluju gitarist Domagoj Leljak, bubnjar Krunoslav Levačić, kontrabasist Ivan Džajić, prateći vokali Nikolina Kovačević, Eleonora Hil, ujedno i violinistica, Luka Palčić na slide gitari te puhači Zvonimir Bajević, Mario Boćić i Luka Žužić. Vizualni identitet omota potpisuje Klasja Habjan i primjereno naglašava intimistički ton cijelog projekta.