Naslovnica Biznis Gospodarstvo

U Hrvatskoj se popije oko 80 litara piva po stanovniku

Proizvođači piva u Hrvatskoj, prema podacima Fine, lani su ostvarili 2,47 milijardi kuna ukupnih prihoda te konsolidiranu dobit od 344,9 milijuna kuna
17. rujna 2019. u 20:56 0 komentara 122 prikaza
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Živimo u izazovnim vremenima u kojima pivovare traže nove mogućnosti kako zadržati potrošače. Sva su velika tržišta pod pritiskom, no pivo i dalje zadržava svoju ulogu u svijetu jer je ono oduvijek „društveno ljepilo“ ili, kako ja volim reći, prvi Facebook koji je ljude poticao na druženje. Sigurno ne bismo radili ovaj posao da ne vjerujemo u to – kaže Darko Ivančević, globalni potpredsjednik Staropramen piva, zadužen za strateško planiranje i vođenje tog brenda, odgovarajući na pitanje kako se pivari nose s današnjim sve osvještenijim i zahtjevnijim potrošačima s obzirom na to da na brojnim razvijenim tržištima potrošnja piva pada.

Industrija vs turizam InvestCro - kako do ulagača Česima smo se smijali, danas o njihovom uspjehu možemo sanjati

Receptura starih majstora

Otkako je 2012. pivovaru Staropramen za 2,5 milijarde eura preuzela sjevernoamerička tvrtka Molson Coors, zajedno sa Zagrebačkom te još sedam drugih pivovara u središnjoj i istočnoj Europi u sastavu StarBeva, u Staropramen pivu prepoznat je potencijal globalne prodaje.

Ovih se dana u Pragu obilježava i 150. obljetnica otkako je pivovaru kao svojevrsni startup osnovala skupina čeških pivoljubaca i intelektualaca. No, iako se i danas respektiraju tradicija, kvaliteta i originalna receptura čeških majstora pivara, Molson Coors, koji je kupnjom SAB Millera za 12 milijardi dolara prije tri godine postao dvostruko veći i treći globalni igrač u pivarskoj industriji, nema politiku da se sva piva proizvode lokalno. Naglasak je na kvaliteti i svježini pa proizvodnja Staropramena ima važnu ulogu i u portfelju Zagrebačke pivovare, i to u jačanju sve važnijeg premium segmenta.

– Od dolaska na hrvatsko tržište 2010. brend kontinuirano raste i na njemu je danas u top tri premium brenda – kaže Ivančević. Ukupno se prodaje na gotovo 40 tržišta diljem svijeta, s velikim naglaskom na Europu.

– Globalna prodaja Staropramena raste, što je najbolji pokazatelj visoke kvalitete piva i brenda, a nama i dokaz izuzetnog potencijala rasta na novim tržištima. Najvažnije su nam zemlje CEE, Slovačka, Velika Britanija, Rusija, Ukrajina te Švedska, u kojoj je Staropramen već godinama broj 1 premium internacionalni brend, dok je važnost Češke kao domicilnog tržišta, gdje zauzima treće mjesto u najzahtjevnijem mainstream segmentu, neupitna – ističe Ivančević.

Marko Njavro NAKON SERGEYA YESKOVA Marko Njavro na čelu Zagrebačke pivovare

Češka je, naime, još uvijek i jedno od vodećih globalnih tržišta po potrošnji od čak 143,3 litre po stanovniku, a u Hrvatskoj se popije oko 80 litara, što nas svrstava na 8. mjesto po potrošnji u EU, no bez stranih turista padamo na 20. mjesto, s oko 64 litre. Ukupna hrvatska potrošnja piva iznosi oko od 3,3 do 3,5 milijuna hektolitara piva, dok se samo Staropramena, koji je uz Coors Light, Miller, Blue Moon ključni brend u portfelju Molson Coorsa, danas u svijetu proizvede oko 3 milijuna hektolitara, od čega 2 milijuna izvan Češke.

– I dalje smatramo da je njegov potencijal daljnjeg rasta neupitan, s obzirom na to da smo na pojedinačnim tržištima prisutni s od 1 do 8% udjela – objašnjava Ivančević. Tvrdi da Molson Coos, pa tako i Zagrebačka pivovara, podržavaju i sve veći rast craft pivovara.

Kultura ispijanja piva

– Craft je pivarskoj industriji donio sjajnu stvar. Kultura ispijanja piva se digla, ljudi sve više poznaju pivo, razgovaraju o pivu i dok se nekada smatralo da je ovo dosadna kategorija, danas je sve zanimljivija, što nas raduje – završava Ivančević.

Prema podacima Fine, proizvođači piva u Hrvatskoj lani su ostvarili 2,47 milijardi kuna ukupnih prihoda te konsolidiranu dobit od 344,9 milijuna kuna, 26% više u odnosu na 2017. Tri velike hrvatske pivovare, članice globalnih industrija, na hrvatskom tržištu zajedno drže oko 90% udjela, a tri srednje te 70-ak zanatskih pivovara oko deset. U sektoru proizvodnje piva radila su 1622 zaposlena, 5,1 posto više nego 2017.

Žuja za tate Nagrađuju roditelje Nastavlja se kampanja 'Žuja za tate': Lani podijelili čak 16.500 gajbi piva

Prosječna mjesečna obračunata neto plaća u industriji piva iznosila je 9824 kune, što je 3% više te 75,9% više od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih kod poduzetnika na razini RH u 2017. (5584 kune). Izvezli smo piva za 312,6 mil. kuna, 6,3 posto više, a uvezli za 394,5 milijuna ili 6,4% više, što je rezultiralo povećanjem negativnog trgovačkog salda za 6,8 posto, tj. sa 76,8 na 81,9 mil. kuna. Najveći ukupan prihod, u iznosu od 1,1 milijardu kuna, ostvarila je Zagrebačka pivovara, koja je bila i najveći izvoznik, a slijedi Heineken Hrvatska sa 723,4 milijuna kuna.

 

VISERA
EU FONDOVI
Inovacije: Radimo na razvoju robota koji će mnoge poštedjeti zamornog pretipkavanja podataka
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.