Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Gospodarstvo

Turisti u prva četiri mjeseca 2022. trošili više nego ikad

Konkretnije, svaki je mjesec u prosjeku imao povećanje od 10 posto u odnosu na isti mjesec rekordne pretpandemijske 2019. – kaže ministrica Nikolina Brnjac
14. svibnja 2022. u 17:55 0 komentara 159 prikaza
Turisti preplavili ulice grada Šibenika
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Što je glavni dio sezone bliži, to su turističke vijesti bolje. Sad je već sasvim izvjesno da je jadranskim domaćinima, pogotovo obalom od središnje Dalmacije sjevernije, na dohvat ruke rekordan turistički promet iz 2019. A što je najbolje, financijski bi 2022. čak mogla i nadmašiti tu za turizam nikad bolju godinu s 10,5 milijardi eura prihoda od stranih gostiju.

Na jučerašnjem sastanku predstavnika turističkih kompanija, Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, Savjeta za oporavak i razvoj turizma te strukovnih udruženja svi su, otkriva ministrica Nikolina Brnjac, vrlo optimistični oko nastavka ovogodišnje turističke sezone.

Orijentacija održivi turizam

– Buking se oporavio, neki dijelovi obale približavaju se 2019., a hotelijeri kažu da nije isključeno da godina bude financijski i bolja nego te godine. U tom kontekstu, vrlo je važna vrijednost fiskaliziranih računa za prva četiri mjeseca. Prema podacima Porezne uprave, u tom razdoblju ove godine u turističkim je djelatnostima ukupno fiskalizirano računa u vrijednosti 5,457 milijardi, što je 170 posto više nego lani, ali i 11 posto više nego u prva četiri mjeseca 2019. Konkretnije, svaki je mjesec u prosjeku imao povećanje od 10 posto u odnosu na isti mjesec rekordne pretpandemijske 2019. – kaže ministrica Nikolina Brnjac.

Nikolina Brnjac | Autor : Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL 20.07.2021., Zagreb - Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac. Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

– Ovi rezultati svjedoče da smo se kvalitetno pripremili i poduzeli sve potrebne aktivnosti kako bismo učvrstili i nadogradili poziciju Hrvatske kao poželjne turističke destinacije visoke kvalitete i raznolike ponude. Još je bitnije da naša emitivna tržišta sve više Hrvatsku prepoznaju kao cjelogodišnju destinaciju, što nam je posebno važna komponenta u razvoju održivosti hrvatskog turizma. Uvjerena sam da će se ovako dobri rezultati nastaviti i u ljetnoj sezoni kada ostvarujemo 70 posto ukupnog turističkog prometa i 63 posto svih prihoda.

Sam turistički posjet i ostvarena noćenja, doduše, još uvijek zaostaju za 2019. (od početka ove godine registrirano je 71 posto dolazaka i 83 posto noćenja iz te godine), ali na kraju se ipak broji samo novac, a to, kako je pokazao početak godine, zasad protječe više nego dobro. Ništa čudno s obzirom na to da najbolje, a onda i najskuplje od hrvatskog turizma, kako potvrđuje branša, najbolje i prolazi na tržištu.

Turisti u razgledavanju stare dubrovačke gradske jezgre | Autor : Grgo Jelavic/PIXSELL Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL 06.05.2022., Stara gradska jezgra, Dubrovnik - Grupe turista u razgledavanju stare gradske jezgre. Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL

– Naša je orijentacija održivi turizam, ali prioritet ostaje i kvalitetni turizam. Drago mi je da to prepoznaje i struka, a slažem se s našim hotelijerima koji smatraju, kako sam danas čula, da je vrijeme da se vratimo “mirnodopskim” razmišljanjima i temama iz godina prije pandemije – zadovoljna je ministrica Brnjac.

Manjak radnika sjena na sezoni

Jedina sjena na ovogodišnjoj sezoni zasad je manjak radne snage. Samo u hotelijerstvu, prema procjenama, nedostaje oko 10.000 radnika. Velike hotelske kompanije manje-više uspješno rješavaju taj problem, ali, recimo, neki se sezonski restorani neće uspjeti ekipirati i vjerojatno se ovog ljeta neće ni otvarati. Ministrica žali, ali smatra da to ipak nije razmjera koji bi ugrozili sezonu u cjelini.

– Svjesni smo da bez kvalitetnih djelatnika nema kvalitetnog turizma i vrlo smo aktivni na raznim poljima oko toga da podržimo zapošljavanje mladih, da se ubrzaju procesi zapošljavanja i neizbježni uvoz radne snage. Vjerujem da su u boljoj poziciji turistički subjekti koji su prije počeli s pripremama i zapošljavanjem. Recimo, objekti koji rade cijelu godinu, kako sam čula na današnjem sastanku, nemaju problema s radnicima – ističe Brnjac.

VIDEO Nećete vjerovati kako Hrvatsku i susjedne države nazivaju na Dalekom istoku

S dolaskom ljepših dana, sve je veći broj turista u Šibeniku Gdje ljetovati Odmor na Jadranu u lipnju tridesetak posto jeftiniji nego u ljetnoj špici. Provjerili smo cijene Split: Unatoč jutarnoj kiši, sunčano podne građani su proveli na splitskoj Rivi Sviđa im se jadranska obala Amerikanci nahvalili Hrvatsku: Split s okolicom savršen je za gradski odmor i jednodnevne izlete Hotel Amfora na Hvaru SKUPLJI ODMOR Cijene na Jadranu mnoge će iznenaditi: Prošle sezone rasle su minimalno, no ovog ljeta idu i do 50 posto
Zagreb: Prometna policija kontrolira vozače povodom Martinja
Neobičan proces
Policija ga prijavila jer se koristio mobitelom u vožnji, no sutkinja im nije povjerovala. Evo i zašto
5G pokreće gospodarski rast u Hrvatskoj
5G ATLAS HRVATSKOG TELEKOMA
5G pokreće gospodarski rast u Hrvatskoj
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.