Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Gospodarstvo

Platforma Priceless Planet Coalition okupila vodeće svjetske stručnjake za klimatske promjene: pozitivni efekti dekarbonizacije globalne ekonomije mogu biti vidljivi za 30 godina

Pokreće se aktiviranje privatnog sektora i potrošača diljem svijeta s ciljem sadnje 100 milijuna stabala u narednih pet godina i suzbijanja negativnih klimatskih promjena
20. listopada 2020. u 12:01 71 prikaza
Mastercard

Trenutna pandemija povezala je cijeli svijet te još jednom potvrdila da je zdravlje ljudi duboko povezano s dobrobiti našeg planeta. Osim šumskih požara koji haraju mnogim dijelovima svijeta, od zapadne obale SAD-a preko Brazila do Australije, svjedoci smo i nekih od najekstremnijih vremenskih nepogoda zbog čega je potrebno snažnije ulagati u inovacije kako bismo potaknuli kolektivnu akciju te doprinijeli postizanju pozitivnog utjecaja na okoliš.

Imajući ovo na umu, Mastercard je najavio nastavak širenja platforme Priceless Planet Coalition, pozdravivši nove globalne suosnivače koalicije – Archa, Associated Bank, Barclays Bank US, BECU, Berkshire Bank, BMO Financial Group, Charity Charge, Davivienda, Doconomy, DZ BANK, E. & J. Gallo Winery, EedenBull, Emirates NBD, Eurobank, Expo 2020 Dubai, Finix, First Hawaiian Bank, Frank Green, Frontier Airlines, Halkbank AD Skopje,  Hawaiian Airlines, HSBC, Itaú Unibanco, Network International, Produbanco , SchoolsFirst FCU, Scotiabank, SEFCU, Synchrony, Transcard, WESTbahn, i 1derful – kao i eminentne stručnjake za zaštitu okoliša koji su dio novog Savjetodavnog odbora. Novi partneri koalicije priključuju se postojećim partnerima platforme kao što su American Airlines, bunq, Citibank, L.L. Bean, New York Metropolitan Transit Authority, Saks Fifth Avenue, Santander UK i Transport for London.

Pokrenuta u siječnju 2020. godine, platforma Priceless Planet Coalition zajedno s organizacijama iz područja šumarstva, Conservation International (CI) i World Resources Institute (WRI), objedinjuje ulaganja potrošača, financijskih institucija, trgovaca i gradova u borbi protiv klimatskih promjena, a cilj je koalicije u narednih pet godina zasaditi 100 milijuna stabala diljem svijeta. Suosnivači koalicije u više svjetskih regija pokreću kampanje kojima će osnažiti potrošače da poduzmu mjere za očuvanje okoliša i podrže globalne napore u pošumljavanju donirajući sredstva koristeći inovativne tehnologije.

„Mastercard se zalaže za izgradnju sveobuhvatnije i održivije digitalne ekonomije, u kojoj ljudi i zajednice mogu napredovati. Kroz platformu Priceless Planet Coalition osnažujemo našu globalnu mrežu partnera i potrošača koji dijele našu predanost da budemo snaga dobrote u svijetu, da se ujedinimo u akciji i tako stvorimo eksponencijalno pozitivan utjecaj na okoliš“, rekao je Jorn Lambert, voditelj digitalnog odjela u Mastercardu. „Nastavljamo implementirati održivost u naše svakodnevno poslovanje te u razvojne strategije digitalnih proizvoda i usluga, budući sve više potrošača nastoji promijeniti svoje ponašanje te tako doprinijeti boljitku našeg planeta.“

Novi Savjetodavni odbor

Najpoznatiji svjetski klimatski stručnjaci, koji su izabrani u novi Savjetodavni odbor, služit će se najnovijim znanstvenim istraživanjima i podacima kako bi osigurali da platforma Priceless Planet Coalition ima pozitivan utjecaj na globalne klimatske uvjete, lokalnu zajednicu i biološku raznolikost. Savjetodavni odbor čine:

  • Bo Lidegaarda, danski povjesničar i diplomat koji je vodio međunarodne pregovore o klimatskim promjenama i glavni urednik danskih dnevnih novina Politiken;
  • Todd Stern, bivši specijalni izaslanik za klimatske promjene i glavni američki pregovarač tijekom Pariškog klimatskog sporazuma 2015. godine;
  • Izabella Teixeira, bivša brazilska ministrica okoliša i supredsjedateljica UN-ovog međunarodnog odbora za resurse (IRP).

„Prijelaz na zelenu ekonomiju se događa postupno, ali ne dovoljno brzo. Kao građani, kompanije i društva moramo snažnije utjecati na smanjenje emisije stakleničkih plinova, očuvanje planete i šumskog zemljišta, ali i poboljšati odliv stakleničkih plinova“, rekao je Bo Lidegaard. „Platforma Priceless Planet Coalition podržava snažniju vidljivost ugljičnog otiska pojedinačnih proizvoda i specifične potrošnje, ali i trenutne akcije s ciljem smanjenja emisije stakleničkih plinova.“

„U posljednjih nekoliko godina svjedočimo izražajnijem negativnom utjecaju klimatskih promjena, a za njihovo suzbijanje nam nije potrebno ništa više od dekarbonizacije globalne ekonomije čije bi pozitivne efekte, ako krenemo s promjenama danas, mogli očekivati kroz tri desetljeća. Uz to, potrebno je primjenjivati sustavna rješenja za očuvanje, ali i razvoj šumskih zemljišta koja mogu smanjiti emisiju ugljika te povećati njegovu prirodnu apsorpciju“, rekao je Todd Stern. „Možemo učiniti sve što je potrebno, no najbitnije je mobilizirati političku volju na svim razinama, od vladinih čelnika do kompanija, civilnog društva i građana. Platforma Priceless Planet Coalition pomoći će u poticanju rasta šumskog zemljišta širom svijeta, istovremeno educirajući i mobilizirajući kompanije i potrošače.“

„Rješenje na prirodnoj osnovi, poput obnove šumskog zemljišta, osnovno je sredstvo kako možemo suzbiti klimatsku krizu“, rekla je Izabella Teixeira. „Platforma Priceless Planet Coalition omogućava nam djelovanje na globalnoj i lokalnoj razini, promovirajući globalnu agendu zaštite okoliša, ali i pružajući ljudima mogućnost da poduzmu konkretne akcije. Zajedno moramo promicati razvoj koji istovremeno čuva okoliš.”

Održiviji načina života

Glavna misija platforme Priceless Planet Coalition je osnaživanje potrošača da poduzmu akcije u borbi protiv negativnih utjecaja klimatskih promjena. Mastercard nastavlja razvijati ekološki osviještena rješenja koja omogućuju većem broju ljudi da prihvate održiv način života kroz izbor potrošnje:

  • Partnerstvo sa švedskim financijsko-tehnološkim startupom Doconomy omogućava ljudima da koristeći digitalne alate, koji postavljaju nove standarde za cjelovita platna rješenja, prate, razumiju i preuzmu odgovornost za svoj utjecaj;
  • Zaokruživanje svakodnevne kupnje, donirajući tako izravno projektima pošumljavanja i drugim inicijativama, bit će uskoro dostupno putem Mastercardove platforme i mobilne aplikacije. Mastercard također nudi i widget te web API koji izdavateljima i trgovcima može olakšati proces donacija vlasnicima kartica tijekom različitih faza potrošačkog putovanja. Potrošači također mogu dati svoj doprinos putem „Click to Pay“ opcije na internetskoj stranici PricelessPlanet.org. Donacije se mogu uplatiti i ovdje.
  • I izdavatelji i trgovci mogu se uključiti u platformu Priceless Platform Coalition. Na primjer, kompanija može omogućiti korisnicima kartica da iskoriste nagradne bodove za očuvanje okoliša kroz katalog darova, ali i u stvarnom vremenu putem platforme Mastercard Pay with Rewards.
  • Kako bi omogućio izdavateljima prihvat kartica izrađenih od održivijih materijala, Mastercard je pokrenuo Greener Payments Partnership (GPP), smanjujući udio polivinil klorida (PVC) koji se koristi prilikom izrade kartica. Također se istražuju alternativni materijali, uključujući reciklirane, biološke i biorazgradive materijale. Do danas je više od 60 financijskih institucija izdalo kartice izrađene od 28 različitih održivih materijala.

Pošumljavanje određenih mjesta

Platforma Priceless Planet Coalition ima za cilj ojačati model obnove koji nije usmjeren samo na pošumljavanje, već i ponovni uzgoj šumskog zemljišta na područjima koja imaju najveći potencijal razvoja pozitivnog utjecaja na klimu i biološku raznolikost. Vođena stručnošću partnera, Conservation International i World Resources Institutea te Savjetodavnog odbora, koalicija je identificirala tri lokacije za sadnju drveća koja se nalaze u Keniji, Brazilu i Australiji. Osim ovih početnih projekata, portfelj će se proširiti i na druge lokacije koje ispunjavaju utvrđene kriterije.

Mastercardov ekološki otisak

Ranije ove godine, Mastercard je postao prva kompanija u kartičarskoj industriji koja je dobila odobrenje inicijative Science Based Targets (SBTi) za ažuriranu projekciju emisija koja se podudara s klimatskom putanjom od 1,5 stupnjeva Celzija. Tvrtka se također pridružila inicijativi RE100, formalizirajući tako obvezu da će nastaviti koristiti 100% obnovljivu energiju u svim svojim globalnim operacijama.

Za više informacija o platformi Priceless Planet Coalition, posjetite PricelessPlanet.org ili zapratite Mastercard objave na društvenim mrežama koje koriste #pricelessplanet hashtag.

TARIK ČESTITAO
Odustao na pitanju za pola milijuna kuna: Biste li vi znali odgovor?
Borba protiv raka
BORBA ZA ZDRAVLJE
Čak 90% dijagnosticiranih s rakom pluća u Hrvatskoj umire jer se otkriva prekasno