Naslovnica Biznis InvestCro - Kako do ulagača

Kinezi bi ulagali u riječku luku i gradili nizinsku prugu

Hrvatska delegacija se s Dalekog istoka vratila vrlo zadovoljna jer su, kako doznajemo, kineske tvrtke pokazale ozbiljan interes za sudjelovanje u velikim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj poput riječke luke i nizinske pruge
29. siječnja 2019. u 08:21 44 komentara 3150 prikaza
Gradilište novog terminala riječke luke
Foto: Goran Kovačić/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/5

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prošli tjedan bio je u službenom posjetu Kini. S njim su u hrvatskoj delegaciji bili i državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić te ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

Donald Trump i Xi Jinping Primirje I SAD i Kina pod pritiskom da postignu trgovinski dogovor

Hrvatska delegacija se s Dalekog istoka vratila vrlo zadovoljna jer su, kako doznajemo, kineske tvrtke pokazale ozbiljan interes za sudjelovanje u velikim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj poput riječke luke i nizinske pruge. Tako su u tvrtki COSCO Shipping pokazali interes za koncesiju na novom kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali u Rijeci. Za tu koncesiju uskoro će biti raspisan javni natječaj pa se očekuje da će se na njega javiti i Kinezi. COSCO je brodarska kompanija koja posjeduje najveću flotu brodova na svijetu te treću po veličini flotu specijaliziranih kontejnerskih brodova.

A kineski ulagači, kako neslužbeno doznajemo, moguća ulaganja riječku luku povezuju i s prugom Rijeka – mađarska granica te su stoga zainteresirani i da putem koncesijskog modela grade tu prugu. Dobar dio te pruge već se obnavlja i dograđuje putem sufinanciranja iz fondova EU, no njezin najzahtjevniji dio, takozvana nizinska dionica, još nije u gradnji. Stoga se sad trebaju razmotriti, kako doznajemo, opcije na koji način bi se taj dio gradio. Ako se bude išlo po koncesijskom modelu, i za to će biti raspisan javni natječaj.

JEFTINIJI OD KONVENCIONALNIH Ovaj most jedinstven je u svijetu! Pogledajte po čemu je poseban

Butković i hrvatska delegacija su se u Kini sastali s China Railway Engineering Corporation (CREC), a održali su i sastanke s predstavnicima velikih kineskih tvrtki China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja gradi Pelješki moste te s predstavnicima China Communication Construction Company (CCCC). U Pekingu se Butković sastao s kineskim ministrom prometa Li Xiaopengom s kojim je razgovarao o uspostavi direktnih letova između Pekinga i Zagreba. O tome će dalje pregovarati dvije skupine koju će svaka od strana formirati. U hrvatskoj delegaciji su stekli dojam, kako doznajemo, da je poticaj kineskim tvrtkama na daljnja ulaganja u Hrvatsku dala pobjeda CRBC-a na natječaju za gradnju Pelješkog mosta.

>>Pogledajte video: Oleg Butković o Pelješkom mostu

OHR SAVJETNIK
Otkrijte imate li sivu mrenu
  • prajdali100:

    Svaka investicija je sjajna vijest.Gledati samo svoj interes i ne obazirati se na bilo čije eventualne prigovore.Njemačka ko fol uvela sankcije Rusiji a gradi se sjeverni tok !!! Rusi u Mađarskoj grade nuklearnu elektranu ! Zašto mi ne bismo našli ... prikaži još! svoje interese u poslu sa Kinezima ?

  • Avatar vila velebita
    vila velebita:

    Koncesija nije loša stvar, ako se pametno dogovori (za razliku BINA Istra). Koncept pruge kakvu imamo i gdje vlak vijuga na 800 m nadmorske je davna prošlost. Kineski vlakovi jure do 300 km/h. Zamislite ovakove linije na relaciji Rijeka - ... prikaži još! Zagreb ili Zagreb - Varaždin. Živjeti u Varaždinu i raditi u Zagrebu bi bilo nešto normalno. Višetračne pruge, nizinske s tunelima, to je budućnost!!!

  • @bserver:

    šestdesetih i sedamdesetih godina, prošlog stoljeća, kao dijete sam gledao delegacije iz cijelog svijeta kako pohode naše luke, brodogradilišta (posebno 3 maj) i uče. Prednjačile su zemlje iz Azije. Danas će Kinezi graditi naše luke, željeznice, mostove a naši radnici ... prikaži još! ići raditi izvan RH!? Jer smo zaboravili što smo znali? Oglupavili? Ne! Jer nesposobni i nemoralni upravljaju. Bolje reći vladaju! Kao regenti! Po svim razinama. Domovinu su prodali za osobni profit. To su nacionalni izdajnici. A mi i dalje glasamo za njih? Siguran put u propast.