Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 127
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
rezultati posjeta kini

Kinezi bi ulagali u riječku luku i gradili nizinsku prugu

Gradilište novog terminala riječke luke
Foto: Goran Kovačić/Pixsell
1/5
29.01.2019.
u 08:21

Hrvatska delegacija se s Dalekog istoka vratila vrlo zadovoljna jer su, kako doznajemo, kineske tvrtke pokazale ozbiljan interes za sudjelovanje u velikim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj poput riječke luke i nizinske pruge

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prošli tjedan bio je u službenom posjetu Kini. S njim su u hrvatskoj delegaciji bili i državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić te ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

Hrvatska delegacija se s Dalekog istoka vratila vrlo zadovoljna jer su, kako doznajemo, kineske tvrtke pokazale ozbiljan interes za sudjelovanje u velikim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj poput riječke luke i nizinske pruge. Tako su u tvrtki COSCO Shipping pokazali interes za koncesiju na novom kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali u Rijeci. Za tu koncesiju uskoro će biti raspisan javni natječaj pa se očekuje da će se na njega javiti i Kinezi. COSCO je brodarska kompanija koja posjeduje najveću flotu brodova na svijetu te treću po veličini flotu specijaliziranih kontejnerskih brodova.

A kineski ulagači, kako neslužbeno doznajemo, moguća ulaganja riječku luku povezuju i s prugom Rijeka – mađarska granica te su stoga zainteresirani i da putem koncesijskog modela grade tu prugu. Dobar dio te pruge već se obnavlja i dograđuje putem sufinanciranja iz fondova EU, no njezin najzahtjevniji dio, takozvana nizinska dionica, još nije u gradnji. Stoga se sad trebaju razmotriti, kako doznajemo, opcije na koji način bi se taj dio gradio. Ako se bude išlo po koncesijskom modelu, i za to će biti raspisan javni natječaj.

Butković i hrvatska delegacija su se u Kini sastali s China Railway Engineering Corporation (CREC), a održali su i sastanke s predstavnicima velikih kineskih tvrtki China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja gradi Pelješki moste te s predstavnicima China Communication Construction Company (CCCC). U Pekingu se Butković sastao s kineskim ministrom prometa Li Xiaopengom s kojim je razgovarao o uspostavi direktnih letova između Pekinga i Zagreba. O tome će dalje pregovarati dvije skupine koju će svaka od strana formirati. U hrvatskoj delegaciji su stekli dojam, kako doznajemo, da je poticaj kineskim tvrtkama na daljnja ulaganja u Hrvatsku dala pobjeda CRBC-a na natječaju za gradnju Pelješkog mosta.

>>Pogledajte video: Oleg Butković o Pelješkom mostu

Ključne riječi

Komentara 44

PR
prajdali100
08:35 29.01.2019.

Svaka investicija je sjajna vijest.Gledati samo svoj interes i ne obazirati se na bilo čije eventualne prigovore.Njemačka ko fol uvela sankcije Rusiji a gradi se sjeverni tok !!! Rusi u Mađarskoj grade nuklearnu elektranu ! Zašto mi ne bismo našli svoje interese u poslu sa Kinezima ?

BS
@bserver
10:27 29.01.2019.

šestdesetih i sedamdesetih godina, prošlog stoljeća, kao dijete sam gledao delegacije iz cijelog svijeta kako pohode naše luke, brodogradilišta (posebno 3 maj) i uče. Prednjačile su zemlje iz Azije. Danas će Kinezi graditi naše luke, željeznice, mostove a naši radnici ići raditi izvan RH!? Jer smo zaboravili što smo znali? Oglupavili? Ne! Jer nesposobni i nemoralni upravljaju. Bolje reći vladaju! Kao regenti! Po svim razinama. Domovinu su prodali za osobni profit. To su nacionalni izdajnici. A mi i dalje glasamo za njih? Siguran put u propast.

Avatar vila velebita
vila velebita
09:24 29.01.2019.

Koncesija nije loša stvar, ako se pametno dogovori (za razliku BINA Istra). Koncept pruge kakvu imamo i gdje vlak vijuga na 800 m nadmorske je davna prošlost. Kineski vlakovi jure do 300 km/h. Zamislite ovakove linije na relaciji Rijeka - Zagreb ili Zagreb - Varaždin. Živjeti u Varaždinu i raditi u Zagrebu bi bilo nešto normalno. Višetračne pruge, nizinske s tunelima, to je budućnost!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije