Naslovnica Biznis Gospodarstvo

Hrvatska još ne grize svoj dio kolača LGBTQ turizma

Globalno tržište LGBTQ turizma vrijedno je oko 215 milijardi dolara, ali u ciljane paket-aranžmane uvrstila nas je samo jedna agencija
20. kolovoza 2018. u 19:30 60 komentara 2511 prikaza
Gay turisti
Foto: Dino Stanin / PIXSELL

Nije slučajnost da je gost koji se odlučio požaliti na homofobnog domaćina u Zadru iz Brazila: ta je zemlja lider po pitanju prava LGBTQ osoba, posrijedi su i najzahtjevniji turisti po pitanju prava i uključenosti gay populacije.

apartman u Zadru Povreda ravnopravnosti Iznajmljivaču koji je odbio primiti gayeve prijeti i do tri godine zatvora

Analiza “Vodič za LGBTQ segment industrije putovanja”, koju je potkraj srpnja objavilo vodeće europsko udruženje European Travel Commision, u čijem članstvu je i Hrvatska, provedeno na oko 5000 ljudi i vodećih specijalista za LGBTQ putovanja s tržišta Rusije, SAD-a, Brazila, Kine i Japana, pokazala je preferencije putovanja ovog segmenta turista u Europu.

Gay turisti
1 / 25
Ljetne vrućine izmamile su na hrvatske plaže brojne pripadnice ljepšeg spola koje su uživale u sunčanju, kupanju i šetnji uz more...

Ispostavilo se da Hrvatske na globalnom tržištu LGBTQ turizma, vrijednom oko 215 milijardi dolara, gotovo i nema, za razliku od mediteranskih konkurenata. Turistički potencijal generalno se može pronaći u glazbenim festivalima i manifestacijama kao što su parade ponosa, koje u vodeće destinacije kao što su Madrid i Berlin privlače na tisuće turista. Hrvatska se, osim kao jedna od zemalja koja je dopustila istospolne brakove, spominje kad se navode primjeri specijaliziranih paket-aranžmana, konkretno krstarenje u organizaciji agencije TwoBadTourists. Španjolska je na vrhu ljestvice popularnosti, slijede Njemačka, V. Britanija, Nizozemska i Francuska.

Ilustracija Ljetna sezona Hrvatski turisti na hranu i piće dnevno potroše 45 kuna, strani 96

Osim atrakcija i sadržaja, te dobrog noćnog života, najveći rast LGBTQ segmenta odvija se na događanjima poput povorke ponosa, vjenčanjima, medenom mjesecu i obljetnicama, na koje sve češće putuju i šire obitelji bez obzira na orijentaciju. Vjenčanja LGBTQ osoba New Yorku su 2016. donijela oko 200 mil. dolara prihoda, s prosječnom dnevnom potrošnjom od 500 dolara po gostu.

Mala škola financija
Edukativni projekt
Učenici, prijavite se na nagradni natječaj i osvojite 15 tisuća kuna za svoju školu

A1 izdvaja za Vas

  • marcel:

    haha da ta mjesta u španjolskoj gdje su geji svi ostali izbjegavaju u širokom luku. Obiteljskih turista je ipak dvadeset puta više nego geja, i to je ono na što se Hr treba orijentirati

  • Avatar FalusBonus
    FalusBonus:

    ko bi se više snašao u tim slovima LGBTQ, GT, BBQ, LGBTQP. Svakojakih čuda na tom svijetu, još malo pa će trebati pancirku na rit staviti kad ideš u grad

  • Marsijanac:

    Lijevicarsko, liberalno 'socijalisticko" sran*je. Od takvih meni ne treba ni penny.