Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
sastanak

Burilović: Sportske uspjehe moramo preslikati u gospodarstvo

Hrvatski i francuski gospodarstvenici sastali se u Parizu
Foto: Promo
1/3
16.10.2018.
u 15:00

Hrvatski i francuski gospodarstvenici sastali se u Parizu

Trgovinska razmjena Hrvatske i Francuske konstantno raste. No, moja želja je da se naši gospodarski odnosi približe onima u sportu gdje smo u samom svjetskom vrhu. To moramo preslikati i u gospodarstvo kroz partnerstva u lancima dodane vrijednosti – primjerice u automobilskoj industriji Francuska ima velike proizvođače, a Hrvatska ima „cutting edge“ auto tehnologiju i razvoj koji može biti nadogradnja u vidu više dodane vrijednosti konačnog proizvoda“, istaknuo je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović na sastanku hrvatskih i francuskih gospodarstvenika u MEDEF-u u okviru posjeta naše gospodarske delegacije Parizu.

Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković istaknuo je kako Hrvatska provodi niz reformi s ciljem smanjivanja makroekonomskih nestabilnosti, poreza i davanja poslodavaca.

„Sve mjere koje provodimo daju okvir za stabilan rast i razvoj, što posljedično dovodi do pozitivne poslovne i ulagačke klime. Gospodarski rast od 3 posto, rast izvoza, plaća i broja radnih mjesta, sve su to pokazatelji da je Hrvatska zemlja poželjna za investiranje. Za francuske investitore mnogo je zanimljivih područja za ulaganje, od prometa i energetike, do turizma“, naglasio je Plenković, dodavši kako je cilj Vlade što brži ulazak u Schengen i eurozonu čime bi porastao i kreditni rejting Hrvatske.

Charles Paradis, predsjednik MEDEF Međunarodnog francusko-hrvatskog poslovnog vijeća, izjavio je kako upoznat s pozitivnim gospodarskim kretanjima u Hrvatskoj i rekordnoj turističkoj sezoni. „Francuski poslodavci s nestrpljenjem očekuju predstavljanje investicijskih mogućnosti i projekata u vašoj zemlji“, poručio je Paradis.

Solinska tvrtka AD Plastik surađuje s najjačim svjetskim kompanijama u autoindustriji. „AD Plastik Grupa izrađuje proizvode za više od 90 modela vozila koji se isporučuju u preko 20 zemalja diljem svijeta. Prema ostvarenim poslovnim prihodima najznačajnija tržišta su nam Rusija, Slovenija, Njemačka, Francuska i Italija. Ovdje poslujemo s tvrtkama poput Renaulta, Citroena i Peugeota, a planiramo i dodatno jačanje plasmana na francusko tržište“, istaknuo je predsjednik uprave Marinko Došen.

Charles Paradis, predsjednik MEDEF Međunarodnog francusko-hrvatskog poslovnog vijeća i predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović
Foto: Promo

Predsjednik uprave Podravke Marin Pucar kazao je kako je ovo prilika da se uspostave novi poslovni odnosi te je zatražio poseban sastanak s francuskim tvrtkama iz FMCG sektora. „Prehrambena industrija je područje u kojem možemo ojačati suradnju i podići trgovinsku razmjenu između naših dviju zemalja. Dobro je da su uz nas predstavnici Vlade i institucija poput HGK i MEDEF-a jer uz njihovu pomoć poduzetnici mogu puno sigurnije pristupiti otvaranju novih tržišta“, izjavio je Pucar.

Emile Di Serio iz Saint Jean Industries-a pojasnio je kako je odlazak kvalificiranih radnika u zapadne zemlje dosta velik problem koji koči investicije. Njihovo posljednje ulaganje teško 5 milijuna eura otvorilo je 80 novih radnih mjesta. „Proizvodimo aluminijske dijelove za renomirane svjetske automobilske marke. Partneri smo s Đurom Đakovićem i brojnim drugim domaćim kooperantima. Surađujemo s državnim institucijama na zadržavanju radnika i dodatnom poboljšanju ulagačke klime u Hrvatskoj“, pojasnio je Di Serio.

Uz Podravku i Saint Jean Industries na sastanku s MEDEF-om sudjelovali su i predstavnici Đure Đakovića, Končara, AD Plastika, Spin Valisa i drugih hrvatskih kompanija zainteresiranih za ozbiljniji iskorak na francusko tržište.

MEDEF predstavlja najveće udruženje poslodavaca u Francuskoj s više od 750.000 članica od koji preko 90 posto otpada na male i srednje tvrtke. Izaslanstvo MEDEF-a posjetilo je HGK početkom ove godine kad je održan i Hrvatsko-francuski poslovni forum na kojem su se okupile tvrtke zainteresirane za izlazak na francusko tržište. Tada su, kao i ovom prigodom, održani B2B razgovori potencijalnih poslovnih partnera.

Foto: Promo

Hrvatska je prošle godine u Francusku izvezla robe u vrijednosti 361,8 milijuna eura, dok je uvoz iz Francuske iznosio 535,4 milijuna eura. Ukupna francuska ulaganja u Hrvatsku u razdoblju od 1993. do kraja prvog kvartala 2018. godine iznosila su 973 milijuna eura, čime Francuska zauzima 9. mjesto među najznačajnijim zemljama ulagačima u Hrvatsku. Ipak, taj iznos predstavlja samo 3 posto ukupnih direktnih stranih ulaganja u Hrvatsku, a dugotrajni kvalitetni odnosi dviju zemalja jasno pokazuju da ima potencijala za puno više.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije