Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 8
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Četvrta generacija

Od nove Octavije očekuje se da ostane jedan od nosećih stupova Škode

Škoda Octavia
Foto: Škoda
1/19
20.11.2019.
u 10:13

Benzinci 1,0 TSI EVO i 1,5 TS EVO nudit će se i u mild hibrid izdanju s oznakom e-TEC, uz DSG mjenjače. Tada dolaze uz 48-V startni generator i 48-V litij-ionsku bateriju

Škoda je u Pragu pokazala novu generaciju Octavije, modela od kojeg se očekuje da - usprkos i dalje rastućoj potražnji za SUV modelima - ostane jedan od nosećih stupova ove češke marke u vlasništvu njemačke Volkswagen grupe. Najnovije izdanje stiže u godini u kojoj Octavia slavi 60. rođendan. Četvrta generacija rasla je u odnosu na prethodnu. Limuzinska se inačica izdužila za 19 mm, na ukupnih 468,9 centimetara. Karavanska, odnosno Combi izvedba u novoj je generaciji 22 mm duža od prethodne te broji 468,9 cm.

Nova Škoda Octavia široka je 182,9 cm, s kako je nastala na MQB platformi razmak među osovinama iznosi joj 268,6 cm. Sve to donijelo je više prostora u kabini, ali i veći prtljažnik koji u limuzini sada prima čak 600 litara (+10 l). U prtljažnik karavanske Octavije stane 640 litara (+30 l).

Octavia je usvojila nove dizajnerske smjernice marke. Pomalo kupeovski stražnji kraj dao je obol elegantnijem izgledu. Prednji i stražnji dio potpuno su novi, posebno su upečatljiva nova full LED Matrix svjetla (u najbogatijoj verziji), a pažnju plijeni i nova bočna silueta. Aerodinamika je dovedena do vrhunca - koeficijent otpora zraka kod limuzine je 0,24, a kod karavana 0,26. Gotovo dvije trećine dosadašnjih kupaca izabralo je Octaviju Combi. Stoga ne čudi što će Škoda na tržište najprije pustiti karavan, a nekoliko tjedana kasnije i limuzinu. Nova Octavia u Hrvatskoj se očekuje u proljeće 2020., a cijene još nisu poznate.

Škoda Octavia
1/19

Dodirni zaslon do 10 inča

Novi koncept interijera kombinira visoku razinu funkcionalnosti i obilje prostora s visokokvalitetnim materijalima i pametnim rješenjima svojstvenim za Škodu. Na novom kolu multifunkcijskog upravljača nudi se upravljanje za 14 funkcija. Centralno ugrađen dodirni zaslon multimedije može biti od 8,25 do 10 inča (ovisno o paketu opreme), a u novoj generaciji Octavije nije integriran u središnji greben. Izveden je kao zasebna jedinica, a može se povezati s pametnim telefonima putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto. Nekim je funkcijama moguće upravljati gestama.

Škoda je za novu Octaviju unaprijedila virtualni kokpit. Najnovija generacija digitalne instrumentne ploče dolazi s 10-inčnim ekranom i jednostavnija je za korištenje. Nova Octavia donosi head-up displej (kao prva Škoda s tom funkcijom), ergonomska sjedala pri čijem se kreiranju posebno vodilo računa o leđima, trozonski automatski klima-uređaj Climatronic... S tehničkog aspekta na novu Octaviju možemo gledati kao na sestru nedavno predstavljene osme generacije Golfa. Nova Octavia prva je Škoda koja koristi shift-by-wire tehnologiju (elektromehanički sustav izmjena) za svoj DSG prijenos.

Benzinci, dizelaši i hibridi

Octavia je i u novoj generaciji, napominje proizvođač, zadržala izvanredan omjer uloženog i dobivenog. Prostranija je, praktičnija i sigurnija nego ikada ranije. Nudit će se s benzinskim i dizelskim motorima, a pripremljena je i plug-in inačica. Početni benzinac je 1,0 TSI EVO sa 110 KS koji dolazi uz 6-stupanjski ručni mjenjač. S istim je mjenjačem uparen i 1,5 TS EVO sa 150 konja. Najsnažniji benzinac 2,0 TSI sa 190 konjskih snaga dolazi s pogonom na sva četiri kotača, a u paketu je i 7-stupanjski DSG mjenjač.

Benzinci 1,0 TSI EVO i 1,5 TS EVO nudit će se i u mild hibrid izdanju s oznakom e-TEC, uz DSG mjenjače. Tada dolaze uz 48-V startni generator i 48-V litij-ionsku bateriju, a energija skupljena tijekom kočenja pomaže kod ubrzanja. Ponuda će obuhvatiti i izvedbu na metan G-TEC koja isporučuje 130 KS. Dizelski 2,0 TDI motor stiže u tri razine snage: 116, 150 i 200 KS. Dvije slabije dolaze uz 6-stupanjski ručni ili 7-stupanjski DSG mjenjač, dok je najsnažniji dizelaš dostupan samo uz DSG mjenjač i pogon na sva četiri kotača. DSG i 4x4 pogon izabrati se mogu i kod dizelaša od 150 konja. Plug-in Octavia, odnosno Octavia iV, kombinira 1,4 TSI benzinski motor i 75 kW elektromotor što rezultira ukupnom snagom od 204 KS i 350 Nm okretnog momenta. Njezina litij-ionska baterija kapaciteta 37 Ah omogućava doseg samo na struju do 55 km.

VIDEO Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Komentara 3

Avatar links
links
19:40 20.11.2019.

1.0 motor u ovolikom autu.... strašno

SI
sivo02
20:09 20.11.2019.

Ma to je to dovsajzing di maksimuma ma napravite 500 kubika motor stavite tri turba i to je to motor ide 50000 tisuća i fuć

ZA
zagi101
09:41 21.11.2019.

al budu servisi imali posla a i mogli bi u aute ugrađivati led tv od 17 inča, ovo je sad premalo, ne vidim tekmu dok jurim 130 km na sat

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije