Mnogi u automobilskoj industriji boje se zatvaranja tvornica i velikih kašnjenja u proizvodnji električnih automobila, a iza svega stoji odluka Kine da ograniči izvoz rijetkih zemnih metala. To je proizvođačima, pojašnjava Revija HAK, gotovo onemogućilo pristup magnetima koji se koriste u elektromotorima i drugim dijelovima automobila.
Naime, Kina ima kontrolu nad većinom svjetske proizvodnje metala koji se koriste za magnete u električnim autima. U skladu s novim pravilima o izvozu, europski proizvođači moraju kineskim vlastima podnijeti zahtjev za izvozne dozvole. No, one često kasne.
Neki proizvođači pokušavaju pronaći alternative, no kvaliteta i kapacitet nisu dovoljni. Prema europskom udruženju dobavljača, neke su se tvrtke već počele zatvarati. Glavni tajnik CLEPA-e Benjamin Krieger kaže da ne sumnja da će kriza u nekom trenutku utjecati na sve.
FOTO Ova vila u Hrvatskoj prodaje se za 15,5 milijuna eura! 'Izuzetna po lokaciji, po svemu jedinstvena'
Europa si je sama pucala u nogu.