Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 37
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
VOZILI SMO

Novi ID.7: Koja je sve pametna rješenja VW ugurao u svojih novih pet metara luksuza

Foto: Volkswagen
1/13
13.11.2023.
u 13:00

Vrhunac Volkswagenove električne ponude u Hrvatsku stiže u siječnju po cijeni od 54.646 eura. Strujanje zraka do u detalje se podešava klizanjem prstom po ekranu, a slično se upravlja i pametnim staklenim krovom

Limuzine izumiru, SUV-ovi su pobijedili. Kad je Volkswagen "presjekao" i odlučio ugasiti limuzinsku inačicu Passata, ovo je bio logičan zaključak. Limuzinama je kraj? Je li zaista? Nakon što smo početkom ovoga mjeseca u Francuskoj vozili novu limuzinu više srednje klase, s VW znakom na nosu, stava smo da limuzine nisu položile oružje, već su samo našle profinjeniji način borbe. Bez obzira na to što je upravo Njemačka uspjela benzincima i dizelašima kupiti malo vremena svojim vetom na odluku o potpuno električnim autima od 2035. godine, (i) njemački proizvođači velikom većinom vjeruju da je mobilnost budućnosti – električna. Stoga ne čudi da su svoju vrhunsku tehnologiju ugradili u novi električni model. Veseli pritom što nisu odustali od limuzina. Novi ID.7 izgleda profinjeno, prostora u kabini ima iznenađujuće mnogo, što se može zahvaliti kratkim prevjesima i međuosovinskom razmaku od čak 297,1 centimetar na autu dugom gotovo pet metara. Unatoč činjenici da je ID.7 najveći ID model, ova fastback limuzina također je najniža s visinom od 153,6 cm.

VEZANI ČLANCI:

Novu perjanicu Volkswagenove ID obitelji karakterizira dobro promišljeno i intuitivno upravljanje, umreženi kokpit, vrhunska udobnost, najnoviji pomoćni sustavi i velik domet između dvaju punjenja baterija. Ovaj je električar gotovo pa izbio iz ruke jedan važan argument protivnika električnih vozila – doseg. Uz manju bateriju, onu neto kapaciteta 77 kWh, autonoman je 621 km, po WLTP protokolu mjerenja. Osim novoj bateriji, ID.7 to može zahvaliti i izvanrednim aerodinamičkim vrijednostima – Cd mu iznosi samo 0,23. Sredinom iduće godine očekuje se i veća baterija, s kojom bi mogao dobaciti i do 700 km. Deklarirano troši 16,3 – 14,1 kWh/100 km, mi smo tijekom prvih vožnji ipak bili bliže dvadesetici. Za dodatna 204 km na brzom mu je punjaču dovoljno biti deset minuta, za pola sata se napuni s 10 na 80% kapaciteta. Ova je baterija podrška elektromotoru koji razvija maksimalnih 210 kW (286 KS), uz 545 Nm, u kombinaciji s uglađenim automatskim mjenjačem čija je ručica postavljena iza kola upravljača, nadohvat ruke. Spoj je to koji rezultira startnošću, dovoljnom snagom za ubrzavanje i pretjecanje u svim režimima vožnje.

Iako ima dosta dinamičnosti u njemu (iz mirovanja do stotke pojuri za 6,5 sekundi), valja realno kazati da ID.7 najbolje odgovaraju ležerne, komforne rute tijekom kojih će pokazati na koje sve načine može ugoditi vozaču i putnicima. Najviše nas se dojmio trozonski automatski klimatizacijski sustav kojim se do u najsitnije detalje upravlja preko velikog centralnog zaslona. Sa stajališta osobe kojoj klimatizacija u automobilu jako smeta, a bez nje je u najvećem broju slučajeva nemoguće, oduševila me mogućnost da sebi prilagodim ne samo temperaturu i iz kojih će otvora kojim intenzitetom puhati zrak već i pod kojim će kutem puhati – sve klizanjem prstima po ekranu, od željenog otvora u smjeru u kojem želim da struji zrak. Veliki dodirni ekran je samostojeći, dijagonalno mjeri 38 cm i dominira interijerom.

Drugi high-tech detalj je mogućnost da klizanjem prstom po dodirnoj pločici ugrađenoj uz njegov rub opcijski panoramski pametni stakleni krov učinim potpuno prozirnim ili zamućeno bijelim, kako sunce ne bi ometalo vožnju. Pametno staklo iz prozirnog u neprozirno (i obratno) može doći i glasovnom komandom. Iz premium klase ovdje su u višu srednju stigla i ergonomska sjedala, raskošna, udobna, grijana, ventilirana i s masažnim funkcijama. Nadalje, valja pogled usmjeriti preko digitalnog kokpita jer ID.7 je prvi Volkswagen i općenito prvi automobil u svojoj klasi koji standardno stiže s head-up displejom s proširenom stvarnošću. Sve informacije bitne za putovanje projicira u vozačevu vidnom polju, što je omogućilo smanjivanje tradicionalnih instrumenata. ID.7 pun je i naprednih sustava koji vožnju olakšavaju i čine ju sigurnijom: pri pretjecanju asistira u izmjeni voznih traka na autocesti, samostalno parkira u okvirima naučenih manevara... Od iduće godine, a ovaj novitet u Hrvatsku trebao bi stići već u siječnju, gama modela ID.7 proširit će se karavanskom te sportskom GTX inačicom s pogonom na sva četiri kotača. Budući da nas je već impresionirao učinkovitom vožnjom, velikim dosegom, udobnošću, prostranošću i brojnim tehnološkim novotarijama, veselimo se vidjeti što će ostatak obitelji ponuditi. Volkswagen ID.7 u Hrvatskoj će stajati od 54.646 eura.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije