Tržište novih automobila u Hrvatskoj i dalje ima uzlaznu putanju. Nakon ovogodišnjih deset mjeseci, na cestama imamo 60.896 novih automobila. Lani ih je u istom razdoblju prodano 56.142. U vrhu nema promjene. Prvoplasirana Škoda u listopadu je ubilježila prodaju 800 novih primjeraka, od početka godine ukupno 8259. Leđa joj čuva Volkswagen, perjanica VW grupe kojoj obje marke pripadaju, uz Audi, Cupru, Seat. Volkswagen je prošlog mjeseca u Hrvatskoj prodao 826, a od početka godine 7404 automobila. Na trećem je mjestu Opel s 405 automobila novoregistrirana u listopadu, odnosno 5482 u ovogodišnjih deset mjeseci. Renault je na četvrtom mjestu s 251 vozilom iz listopada, odnosno 4938 ukupno. Pet najprodavanijih marki u Hrvatskoj zaokružuje japanski Suzuki. Za automobilom te marke prošloga je mjeseca posegnulo 259 vozača, ukupno ove godine njih 3763.
Pogledamo li Toyotu, koja je na šestom mjestu, i njezinih ove godine prodanih 3513 vozila, vidimo da bi se u preostala dva mjeseca mogla voditi borba za petu poziciju. Suzuki će sigurno nastojati obraniti položaj. Toyota će ga pokušati stići. Dalje su u deset najtraženijih marki ušle Dacia, Hyundai, Kia, Audi. Audi je tako i dalje najbolje pozicionirana premium marka u Hrvatskoj, i to 15. godina zaredom. Tek poziciju iza njega nalazi se BMW. Kineske marke brzo se uspinju tržišnom ljestvicom, kako u Europi općenito tako i u Hrvatskoj. Najprodavaniji 'kinez' i dalje je Geely, sada na 18. mjestu, s ove godine prodanim 791 automobilom. Vrlo blizu iza njega, sa 655 novoregistriranih primjeraka, je MG Motor. Zanemarimo li činjenicu da je i Volvo u kineskom vlasništvu te da dijelove i platforme dijeli s kineskim 'rođacima', percipiramo li i dalje Volvo kao švedsku marku, od kineskih marki slijede Forthing, pa BYD, Omoda, Jaecoo, Lynk & Co, Leapmotor, Dongfeng, BAIC, Voyah, Xpeng. Pobrojimo li 'kineze' u Hrvatskoj, trenutačno na tržištu, u ponudi, imamo više kineskih marki nego francuskih, više nego japanskih, čak i više nego njemačkih. Trenutačno na tržištu imamo 12 kineskih marki. Zajedno drže 3,75 posto tržišta. Ovako na prvu to ne djeluje puno, no više je od tržišnog udjela mnogih europskih marki, i to onih za koje nam se čini da su nam ceste pune njihovih vozila, poput BMW-a, Mercedesa, Peugeota, Citroena, Fiata...
Hoće li svi ti brendovi ostati u Hrvatskoj? Nerealno je to očekivati. Oni koje kupci ne prigrle, sigurno će se povući. No, već sada možemo reći da će ostati Geely, MG Motor, Forthing, BYD. Omoda i Jaecoo u Hrvatskoj imaju vjetar u leđa upravo u činjenici da svoju ponudu temelje na turbobenzincima. Nude i električne verzije, ali naše tržište tu je i dalje suzdržano. Električnih automobila kod nas nema ni u 20 najprodavanijih. Na prvom je mjestu i dalje Škoda Octavia. Slijedi Opel Corsa, koja se tako u listopadu prebacila preko sada trećeplasiranog Volkswagen T-Crossa. Dalje su se najbolje prodavali Renault Clio, Opel Mokka, Suzuki Vitara, Renault Captur, Dacia Duster, Škoda Kamiq i Dacia Sandero.
Ja te Opele ne vidim na cesti baš