Lutke nalik na gremline najnovija su pomama među potrošačima diljem svijeta. Te igračke, nazvane Labubu, preplavile su društvene mreže posljednjih mjeseci te postale modni dodatak – mnogi ih nose kao privjeske na torbama. Igračke su popularizirale poznate osobe i influenceri, a sada je potražnja toliko velika da ih je teško nabaviti. Zbog toga se lutke Labubu preprodaju na raznim stranicama za znatno više iznose od originalne cijene. Zašto su ove igračke tako popularne?
Lik Labubu, koji ima šiljaste uši i oštre zube, stvorio je 2015. godine ilustrator Kasing Lung. Lutke proizvodi i prodaje Pop Mart, kineski trgovac poznat po "slijepim kutijama". Takozvane "slijepe kutije" znače da igračke dolaze pojedinačno zamotane, a kupac ne zna koji predmet dobiva. S obzirom na to da kupci ne vide što je unutra dok ne otvore kutiju, ne znaju koju boju ili dizajn dobivaju iz različitih kolekcija. Upravo je to jedan od faktora koji je pridonio trenutačnoj opsesiji Labubu lutkama. Naime, društvene mreže prepune su videozapisa korisnika koji otvaraju "slijepe kutije" te otkrivaju koje su igračke dobili. Igračke su postale popularne i zahvaljujući youtuberima, influencerima na društvenim mrežama i poznatim osobama. Lisa, Rihanna, Dua Lipa samo su neka od poznatih imena koja su se pridružila trendu te ga učinila još popularnijim.
@ameeranassir Comment your favorite labubu!!! For me now it’s a tie between version 1 & 3!!! @POP MART US @POP MART USSHOP #popmart #labubu #fyp #foryoupage #plushies #blindbox #unboxing #cute #fun #shopping ♬ original sound - POP MART
Zbog rastuće popularnosti, Labubu igračke često su rasprodane na internetskim trgovinama te ih je sve teže nabaviti. Njihove se cijene uglavnom kreću od oko 15 do 95 eura, ovisno o dizajnu i rijetkosti. Kada se lutke pojave u fizičkim trgovinama, brzo se stvore gužve i dugi redovi. Primjerice, zbog sigurnosnih problema prouzročenih velikim gužvama, britanski Pop Mart morao je privremeno obustaviti prodaju jedne od svojih najpopularnijih kolekcija. "Zbog sve veće potražnje za našim voljenim Labubu lutkama, zabilježili smo značajan porast posjetitelja na dane dopune zaliha – s dugim redovima koji se stvaraju ispred naših trgovina", naveli su iz trgovine te dodali kako će se online prodaja normalno nastaviti.
Britanski Mirror prenosi kako su mnogi obožavatelji ovih igračaka bili pogođeni vijestima o tom prestanku prodaje. "Ne, prestanite!!! Još uvijek nisam uspjela nabaviti ni jednu Labubu lutku, a planirala sam ići ovaj petak – čak sam uzela slobodan dan na poslu. Tako sam tužna", istaknula je jedna osoba. Razmjer popularnosti pokazuje i činjenica da je jedna od serija ovih igračaka - "Big Into Energy" - rasprodana diljem svijeta u roku od tjedan dana. Te se igračke preprodaju za iznose i od oko 180 eura.
@angeliemartinezz Feel free to judge me I am judging myself ✨ #pursetok #pursecollection #labubu #labubuthemonsters #popmart #speedy #obsessed #luxury #imobsessed #louisvuitton #chanel #ysl #dior #fy ♬ original sound - Kardashian clips 🎬