Najnoviji automobil na našem tržištu - štoviše, novi gradski automobil kakvih nedostaje u gami gotovo svih proizvođača - jest kineski auto na struju Dongfeng Box. Malu atrakciju zbog simpatičnog dizajna i razigranih detalja odmah su prozvali kineskim Minijem, a 402 cm dugačak Box isprobali smo u bogatijoj izvedbi Premium, s većom baterijom (42,3 kWh). S baterijom napunjenom na 95%, doseg mu je bio 290 km. Tijekom testa, na pretežno gradskim prometnicama trošio nam je 11,9 kWh/100 km, a vozili smo se većinom u Normal modu vožnje (ima još i Eco i Sport mod). Na brzom punjaču do 80% kapaciteta baterije napuni se za pola sata, a trošak punjenja Boxa s većom baterijom na tom istom brzom punjaču bio je 20 eura, za što smo dobili 310 km autonomije.
Zadovoljstvo vanjskim izgledom prenijelo se i na unutrašnjost, gdje nas je dočekalo mladenačko uređenje i materijali kvalitetniji nego u europskim modelima nižeg cjenovnog razreda. Sjedala su presvučena eko kožom, ali takva je i armatura te unutrašnjost vrata. Sve je dopadljivog izgleda i mekano na dodir. Izostao je dojam da smo u kineskom automobilu, krenemo li od pretpostavke da proizvode iz Kine većina kupaca smatra manje kvalitetnima. Klimatizacija je automatska s filtrom peludi, podešavanje grijanih i ventiliranih sjedala električno, kao i podizanje stakala, podešavanje snopa LED svjetala, retrovizora (u Premium opremi su el. podesivi, od serijske opreme grijani). Povezivost mobitela s multimedijom se podrazumijeva, bežično punjenje mobitela također. Veliki centralni dodirni zaslon mami osmijeh, ne toliko zbog veličine od 12,8 inča, koliko zbog simpatične grafike. Na zaslonu vozača u startu dočekuje mačka iz crtića, do svih je funkcija lako doći, prije svega zahvaljujući prečacima na zaslonu. Pretinac ispred suvozača zamaskiran je u dizajn preuzet od kakvog retro kovčega, a otvara se poput praktične ladice. Zgodan detalj je i izostanak okvira oko prozora na bočnim vratima. Boxova posebnost je i mogućnost otvaranja prednjih sjedala, na način da tvore ravnu plohu skroz do stražnje klupe. Na taj način vozač dobiva prostor za odmor i opuštanje, može se udobno zavaliti na stražnje sjedalo i ispružiti noge preko prednjega. Straga, inače, dvije osobe stanu komforno, treću bismo povezli samo na kraćim relacijama. Boxov prtljažnik prima za gradske potrebe vrlo solidnih 326-945 litara.
Otključavanjem Boxa vanjske se kvake uzdignu, da ih je lakše uhvatiti (inače se poravnaju s karoserijom), ali u autu nema gumba za paljenje i gašenje elektromotora sa 70 kW (95 KS) i 160 Nm okretnog momenta. Aktiviranje i deaktiviranje auto odradi sam. Ručica automatskog mjenjača s desne je strane kožom presvučenog multifunkcionalnog upravljača, kroz koji pogled pada na 5-inčni zaslon digitalnih instrumenata. Izmjene brzina su uglađene, neprimjetne, ubrzanje dobro. Stotku Box uhvati za 12,5 sekundi, ali na gradskim relacijama, za koje je osmišljen, važnije je da do 50 km/h ubrza za 4,8 sekundi. Dongfeng Box u serijskoj opremi ima sve napredne sustave pomoći vozaču: adaptivni tempomat, autonomno kočenje, upozorenje na sudar, pomoć pri kretanju na uzbrdici, inteligentnu kontrolu brzine, upozorenje za nenamjerno napuštanje vozne trake, pomoć kod vožnje u prometnoj gužvi, prepoznavanje prometnih znakova… Ima i kameru za vožnju unatrag, parkirne senzore, ambijentalnu rasvjetu, predgrijavanje baterije, sustav rekuperacije energije. Box s manjom baterijom i Style opremom košta 24.990 eura. Testnom Box Premiumu cijena je 25.990 eura. Na automobil proizvođač daje pet godina garancije (150.000 km), a na bateriju osam godina (200.000 km).
95% napunjena baterija 299 km dosega, a poslije s 80% piše 310 km dosega, klasična kineska hrpa smeća, samo kupujte te aute imati ćete ih za cijeli život,