Naslovnica Auti Automobili

HAK uveo velike promjene u vozačke ispite

Novim tehnološkim rješenjima uvedenim u autoškole početkom godine HAK želi potaknuti bolju i kvalitetniju osposobljenost kandidata te veću sigurnost mladih, odnosno novih vozača
02. veljače 2019. u 09:00 20 komentara 45809 prikaza
vozačica
Foto: Getty Images

Početkom ove godine Hrvatski autoklub je u proces provedbe vozačkih ispita uveo nova tehnološka rješenja koja bi, među ostalim, kandidatima za vozače trebala pomoći pri polaganju vozačkog ispita te ih učiniti boljim i sigurnijim vozačima. Glavna značajka novih tehnoloških rješenja jest uvođenje tableta s programskom aplikacijom namijenjenog ovlaštenim ispitivačima HAK-a za korištenje pri provedbi vozačkih ispita iz pojedinog nastavnog predmeta.

BMW s neobičnim karlovačkim pločicama ZG-007-JB Personalizirane pločice nekima su bacanje novca, a neki ih vole - evo koliko koštaju

Ciljevi uvođenja tableta su praćenje trendova i procesa digitalizacije, unapređenje postojećih standarda provedbe vozačkih ispita te omogućavanje nadležnim državnim tijelima i građanima, odnosno kandidatima za vozače koji polože vozački ispit, pojednostavljeni postupak izdavanja vozačkih dozvola.

Kako će uvođenje tableta konkretno utjecati na nečije polaganje vozačkog ispita? Ponajprije će cijeli proces učiniti bržim, jednostavnijim i transparentnijim. Naime, nakon što kandidat položi vozački ispit, ispitivač će putem aplikacije u vrlo kratkom roku poslati njegove informacije na server MUP-a i HAK-a u obliku e-Uvjerenja o položenom vozačkom ispitu.

Glavne prednosti uvođenja tableta

Dodatna je prednost, među ostalim, smanjenje postojeće dokumentacije koja je dosad bila neizbježan dio tijeka polaganja vozačkog ispita, kao i nekih administrativnih poslova vezanih za proces provedbe vozačkih ispita.

Popravak razvaljenog BMW-a Što se skriva iza 'fasade' Nakon ovog videa dobro ćete razmisliti prije kupnje polovnjaka 'u sjajnom stanju'

Naposljetku, u HAK-u naglašavaju kako je svrha i veća transparentnost procesa provedbe vozačkih ispita i pojedinih postupaka u okviru njihove provedbe, kao i veća objektivnost procjene i ocjene stečenih znanja, vještina i sposobnosti za upravljanje vozilom, kao i ujednačavanje sadržaja i kriterija ispita ovlaštenih ispitivača tijekom provedbe vozačkih ispita iz pojedinog nastavnog predmeta. Nova tehnološka rješenja, poput tableta, pridonijet će boljoj i kvalitetnijoj osposobljenosti kandidata za vozače, njihovoj boljoj pripremljenosti za samostalno i sigurno upravljanje vozilom u stvarnim prometnim uvjetima, poboljšanju sigurnosti mladih/novih vozača kao i, na kraju krajeva, poboljšanju sigurnosti prometa na cestama.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu: u jednom je bio bolji i od Saaba:

vozačica
1 / 11
Yugo je, zasluženo ili ne, na glasu kao jedan od najgorih automobila svih vremena. Kod nas je, barem nekad, bio sveprisutan, ali postoje neki zanimljivi detalji koji vjerojatno nisu poznati široj javnosti. Neke od njih preuzeli smo iz knjige Jasona Vuica "The Yugo – The Rise and Fall of the Worst Car in History" ("Uspon i pad najgoreg auta u povijesti").

Statistika govori u prilog tome da će netom uvedena tehnološka rješenja biti od velike koristi za ispitivače, 1350 instruktora vožnje (koliko ih je krajem 2018. obavljalo posao instruktora vožnje) i više desetaka tisuća kandidata za vozače koji se očekuju i tijekom sljedećih 12 mjeseci.

Najtraženija je vozačka za aute

Što se samog interesa za kategorije vozačkih dozvola tiče, potpuno očekivano najtraženija je B kategorija (udio od 82 do 85 posto), a slijede je C kategorija (5,5 posto), A kategorija (5 posto) i CE kategorija (3 posto).

Bizarna prometna nesreća u Rumunjskoj Hit na internetu VIDEO Je li ovo najbizarnija prometna nesreća

Kvaliteta autoškola očituje se i po vozilima koja se koriste za osposobljavanje novih vozača, odnosno po njihovoj starosti koja je u prosjeku pet godina za automobile (B kategorija) i motocikle (A, A1 i A2), odnosno 11 godina za vozila C i D kategorije te 13 godina za ona CE kategorije.

Zanimljiv je i podatak koji govori u prilog visokih standarda autoškola. Ukupna prosječna prolaznost iz predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila, primjerice, kreće s u okvirima od 49 do 53 posto, a iz praktičnog predmeta Upravljanje vozilom od 56 do 62 posto. Drugim riječima, otprilike polovica kandidata barem jednom “padne” na pismenom i praktičnom dijelu osposobljavanja za vozača.

S obzirom na već spomenute brojke, realno je očekivati da će tijekom 2019. godine ponovno blago porasti broj kandidata koji će upisati autoškolu s ciljem samostalnog stupanja u promet i daljnjeg učenja vožnje. Novi tehnološki korak unaprijed kojeg je HAK učinio s ovom digitalizacijom trebao bi im pomoći pri što boljem ostvarivanju tog cjeloživotnog procesa.

Ilustracija Sandra Mikulčić Autonomni automobili neće izgurati vozače

Sve veći broj zainteresiranih novih vozača

U Hrvatskoj se, primjerice, pojavljuje sve veći broj autoškola zahvaljujući liberalizaciji tržišta rada i osposobljavanja kandidata za vozače koji su omogućili njihovo otvaranje. Krajem 2018., naime, u Hrvatskoj je bilo ukupno 370 autoškola, odnosno 35 više nego krajem 2017. Da će sve te autoškole zaista i imati posla, nagovješćuje od 2013. prisutan trend blagog povećanja broja kandidata od oko 10 posto, unatoč tome što je 2018. došlo i do neznatnog, 1-postotnog smanjenja kandidata koji su položili vozački ispit – ukupno njih 57.794. Kad smo već kod brojki, u posljednjih deset godina u prosjeku vozački ispit u cijelosti godišnje položi oko 49.000 kandidata za vozače, premda je od 2009. do 2012. došlo do blagog smanjenja broja kandidata, od 53.000 do “samo” 39.900 u 2012.

Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:

NOVA KOLEKCIJA
Globalno popularna serija Igra prijestolja je završila, no čini se da je njezin utjecaj na modu itekako prisutan
  • Avatar Ninja
    Ninja:

    Vauuu hak otkrio tablete...

  • dosta:

    Ovo ce garant povecati broj neznanja i nesreca, praxa praxa i samo praxa, Kad je iz skole izasao majstor koji nije vidio praxu, niti hoce,

  • Avatar VincereAutMori
    VincereAutMori:

    Ma glupost, zabadava budu oni odmah slali MUP-u, kad je neko položio kad njima treba 2 tjedna da naprave vozačku, neko će lijepo zaraditi na tabletima i aplikaciji a od svega toga samo bi se i onako previsoka cijena autoškole ... prikaži još! mogla još i povečati, iz autoskole se kod nas pravi cijela nauka a to ona nije, hakovim kvazi stručnjacima savjet da prouče kako se uči voziti auto u naprednim zemljama naprimjer Švicarsa i kolika je cijena tamo.